Trgovački maloprodajni lanac Studenac kao kompanija posluje od 1991. godine. Kasnih 90-ih proširio je poslovanje otvaranjem veleprodajnog skladišta u Dućama i nekoliko maloprodajnih trgovina u Omišu. Na današnji Studenac, trgovinu-susjed, kako se vole nazivati, najviše je utjecala 2018. godina i dolazak nove uprave koja ulaže u akvizicije, preuzimanje lanaca, modernizaciju, jačanje korisničkog iskustva, širi asortiman... Preuzimanjem Istarskih supermarketa i Sonika 2019. lanac jača svoju poziciju i posluje duž cijele jadranske obale. Status utvrđuje 2021. preuzimanjem lanca Bure Trgovina, a važan poslovni iskorak iste godine čini otvaranjem prvih prodavaonica u Zagrebu. Dodatno, u 2022. Studenac preuzima Pemo, Kordun, Duravit i lanac Lonia te je sada prisutan u 15 županija i u Zagrebu.
Studenac trenutačno zapošljava više od 5500 djelatnika, ima gotovo 1100 prodavaonica te je lanac s najvećim brojem trgovina te među vodećim maloprodajnim lancima u Hrvatskoj. Prema Fininim podacima, 2021. je Studenac ostvario 2,3 milijarde kuna prihoda, što ga svrstava na sedmo mjesto trgovačke ljestvice po prihodima, a 2020. godine bio je na 1,85 milijardi kuna. Danas su prihodi veći od 3 milijarde kuna. Tendencija im je širenja na istok Hrvatske i Slavoniju.
Anja Škulje Makjanić, voditeljica korporativnih komunikacija, predstavila nam je i dva edukativna programa koje provode: Korak bliže prirodi i Korak bliže zajednici.
– Bavimo se povećavanjem ekološke svijesti, pokušavamo pridonijeti rješavanju problema zaštite prirode, okoliša, biološke raznolikosti, potrebi razvrstavanja smeća itd. Imali smo već četiri akcije čišćenja. Naši zaposlenici su s roniocima iz ronilačkih klubova čistili otpad iz podmorja u Splitu, Dućama, Selcima i Biogradu na moru. Ukupno smo očistili 140 kubika otpada. Petu akciju organizirali smo u Zagrebu, na kontinentu. Kako se Studenac širi, tako se i naše akcije šire. U Zagrebu smo u Zoološkom vrtu, koji je naš partner, sponzori kornjače čančare, naši zaposlenici gradili su kućice i hranilice za ptice – priča Anja Škulje Makjanić i najavljuje nove akcije u svibnju, ponovno u četiri grada. Predstavila nam je i maskote Studenca koje su dočekivale i pozdravljale najmlađe posjetitelje: rak Robi, kornjača Krešo, orada Ornela i hobotnica Helga.
– Oni zanimljivim pjesmicama i pričama motiviraju naše najmlađe, na kojima ovaj planet ostaje, o potrebi čuvanja prirode, razvrstavanja otpada i sličnome. Naravno, educiraju i odrasle kako bi im ostavili bolji svijet – kaže Anja Škulje Makjanić.
Iznimni napori ulažu se i u Studenac digital. Naime, nakon što je Studenac od 2018. gotovo utrostručio veličinu prodajne mreže i prešao brojku od 1000 prodavaonica diljem Hrvatske, odlučili su iskoristiti sve prednosti digitalnih tehnologija.
"Podatke i analitiku vidimo kao značajan korak bliže kupcima, ali i kao sredstvo kako bismo cjelokupno poslovanje učinili još agilnijim i učinkovitijim. Studenac Digital s timom data inženjera i data znanstvenika u tome igra ključnu ulogu. Oni se bave različitim analizama podataka o kupcima, proizvodima i njihovim kupovnim navikama te koristeći statističke podatke i strojno učenje kreiraju različite modele koji mogu prognozirati prodaju, optimizirati kampanje ili izraditi preporuke na temelju povijesti kupnje različitih profila kupaca", poručili su iz Studenca.
Video: Koliko zarađuju hrvatski liječnici u Njemačkoj?
Kakve su plaće? Na onim listama od prije par godina Studenac je najmanje plaćao od svih trgovačkih lanaca, a vidi koliko para imaju sada!!! Kupuju novcem koji su trebali potrošiti na plaće radnicima!