Jučerašnju inauguraciju novoga hrvatskog predsjednika Ive Josipovića, koja je počela točno u podne, u istodobnim je izravnim prijenosima svih triju nacionalnih televizija pratilo, kako neslužbeno doznajemo, ukupno 26 posto ili jedna četvrtina građana Hrvatske.
Ipak, najviše njih se odlučilo događanje s Markova trga gledati u prijenosu HTV-a, koji je imao gledanost 17,5 posto. Za ekran Nove TV, koja je s izravnim prijenosom krenula prva, u tom se trenutku odlučilo 6,2 posto gledatelja, dok je RTL, čije su se kamere zadnje uključile u svečanost inauguracije, privukao 2,3 posto TV publike.
I kasno poslijepodnevna primopredaja dužnosti iz Ureda predsjednika na Pantovčaku zanimala je gotovo isti broj građana, njih ukupno 27,2 posto. Iako je i u tom trenutku najviše gledatelja bilo pred ekranom HTV-a, raspodjela postotaka gledanosti izgleda nešto drukčije. Naime, HTV-ovu emisiju Hrvatska uživo, u sklopu koje je emitiran prijenos primopredaje, gledalo je 11,3 posto ljudi.
Vijesti Nove TV u to su vrijeme privukle 10,3 posto publike, dok su izvanredne vijesti RTL-a zanimale 5,6 posto gledatelja. Večernje središnje informativne emisije svih triju televizija obilježili su, pak, intervjui s novim predsjednikom. Sam Dnevnik HTV-a imao je gledanost 19,3 posto, dok je Dnevnik Plus, u kojem je s Ivom Josipovićem razgovarao Aleksandar Stanković, prikupio 15,7 posto gledanosti.
Dnevnik Nove TV, u sklopu kojeg je intervju s novim predsjednikom vodio Mislav Bago, imao je gledanost 14,7 posto, a razgovor Milana Koštre s Josipovićem u Vijestima RTL-a pratilo je 10,5 posto znatiželjnih.
- HTV je proizvodio, odnosno bio producent TV signala s inauguracije koji je u dogovoru s Uredom predsjednika tretiran kao javno dobro te su se njime koristile i druge TV kuće i neki internetski portali - kazao je glasnogovornik HRT-a Danko Družijanić.
Usporedbe radi, nedavnu finalnu rukometnu utakmicu između Hrvatske i Francuske pratilo je 34,9 posto gledatelja, dok su prošlog tjedna gledanije od inauguracije bile obje emisije: Lud, zbunjen, normalan (25,1 posto), Dolina sunca (22,6 posto), Najbolje godine (22,5 posto), Dnevnik HTV-a (20,8 posto), Plodovi zemlje (19,1 posto), Hrvatska traži zvijezdu (18,2) Odmori se, zaslužio si 18,1, Provjereno 18,0 i Dnevnik Nove TV 17,8.
Građani su ovaj puta izabrali čovjeka a ne stranku ili ideologiju.