Ivica Franjić, glasnogovornik koprivničkog Općinskog suda, u izboru županijskog ogranka Hrvatskog novinarskog društva proglašen je komunikatorom godine.
Što za vas znači ovo priznanje ogranka HND-a?
Puno. Kako loš rad ostavi traga i glasa, tako i dobar rad to čini. To nije prepoznato od bilo koga, nego od novinara koji su u svakodnevnom kontaktu s mnogo ljudi i mogli su tu nagradu dati i nekom drugom. No, to nije jedino priznanje mom radu, nego i ponuda za novo radno mjesto, koju sam i prihvatio. Od iduće godine bit ću dio Podravkina pravna tima i pored toga mi je dodijeljena zadaća promocije u stručnoj javnosti Parničnog arbitražnog suda koji se osniva i u Hrvatskoj će djelovati sa Švicarskim arbitražnim sudom.
Koji su problemi u odnosu suda prema javnosti?
Upravo to što kao društvo ili država kasnimo za drugima. I sud i novinari i policija i bolnice i poduzeća, svi kasnimo u ispunjavanju zahtjeva jednih prema drugima u pogledu kvalitete rada. Zato nastaju mnogi problemi pa i problemi u komunikaciji javnost - sud. Informacija za javnost od suda bi mogla biti još brža, još točnija, još kvalitetnija, još opširnija, ali umišljamo si da je standard našeg suda za hrvatske prilike jako dobar.
Kako ocjenjujete dostupnost informacija sa suda?
Vrhunac kvalitete usluge bit će kada će javnosti biti dostupna sva zakonom dopuštena građa koja je na dnevnoj bazi stvorena i kada će novinari sami iz te građe uzimati što žele, bez ograničenja. To je moguće provesti samo uz moderne tehnologije komuniciranja. Upravo kod ročišnika se to pokazuje, jer u aplikaciji e-spisa je zabilježeno svako ročište našeg suda i potrebno je ju samo doraditi da bi se moglo unaprijed ekstrahirati podatke. A ovako, bez toga, sud nije u mogućnosti pružiti tu uslugu jer nema dovoljno ljudi.
Čija ideja je bila da se presude šalju medijima putem e-maila?
Predložio sam predsjednici da na taj način dostavljamo presude, jer štedimo vrijeme, papir i novac...
Postoji li uopće idealno funkcioniranje sustava?
Idealno se mora postići prije ili kasnije. Novinari moraju brzo dobiti informaciju sa što manjim uplitanjem glasnogovornika. Putem web aplikacija svaka ustanova mora se otvoriti prema javnosti koliko god je to moguće. Sustav e-građanin je na tom tragu, ali ocean je prostora za napredak u tom pravcu. Na primjer, danas još uvijek na sudu službenik izdaje zemljoknjižni izvadak ili potvrdu o nekažnjavanju, a uz pravi trud ostvarivo je da na hodniku suda bude aparat na kovanice i isprintate si sami potrebni dokument. U Švicarskoj je već gotovo sve automatizirano.
Na kraju, kakva je budućnost koprivničkog Općinskog suda u Koprivnici?
Prije će se ponovno otvoriti Općinski sud u Đurđevcu, nego da bi uslijed kakve racionalizacije naš Općinski sud bio ukinut.
Sudstvo komplicirani i ne efikasno. Informacije ne jasne. Sudski slucajevi predugo traju. Nas koji nemamo nista sa sudovima ove informacije uopce ne zanimaju, ako funkcionira pravednost i pravna drzava.