LOŠE STRANE

Nema prečaca? Nastavnica otkriva zašto su instrukcije loše po učenje školaraca

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
ploča
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Boris Jokić i Zrinka Ristić Dedić
08.04.2015.
u 18:00
Iako i sami daju repeticije, profesori upozoravaju i na njihovu lošu stranu
Pogledaj originalni članak

Nakon proljetnih praznika školarci intenzivnije počinju učiti, a mnogi od njih, kako bi osigurali što bolje ocjene, uzimaju instrukcije.

Tako nastaju gotovani

Da su instrukcije dio života velikog broja učenika, govori i istraživanje koje su prošle godine proveli znanstvenici Instituta za društvena istraživanja Zrinka Ristić Dedić i Boris Jokić.

Prema njihovim podacima, oko 45 posto osmaša uzima instrukcije, a prema istraživanju koje je svojedobno proveo EduCentar, instrukcije uzima oko 60 posto srednjoškolaca. Velikom broju učenika velika potpora u učenju su roditelji, a mnogi to kombiniraju s instrukcijama.

– Učim s djetetom vrste glagola, vrste pridjeva, matematiku, sve. Za engleski jezik uzimam mu instrukcije jer smatram da danas dijete engleski mora govoriti podjednako dobro kao i materinski – kaže nam Tanja, čiji je sin Luka vrlo dobar učenik četvrtog razreda. Svaki viši razred donosi sve više potrebe za instrukcijama.

– Roditelji nisu dužni učiti sa svojom djecom iako to rade, a to, naglašavam, nije dobro. Redovna nastava plus dopunska moraju biti dovoljni da dijete svlada gradivo, a za to se treba malo potruditi – kaže Sanja Lukić, predsjednica Udruge Nastavnici organizirano. Ona je protivnica instrukcija iako ih povremeno i sama daje.

– Instrukcije onemogućavaju kreativnost, razvijanje mentalne kondicije i mentalnih slika koje su neophodne za razumijevanje i tumačenje materije. Nude instant-rješenja prije pisanja testa. Ne razvijaju motivaciju za kontinuiran rad, vježbu i upornost u radu, nego razvijaju sklonost gotovim rješenjima bez pokušaja samostalnih uvida u materiju – nabraja Sanja Lukić razloge zbog kojih instrukcije nisu dobre.

Poduka i za hrvatski

Dodaje da potiču kampanjsko učenje, usmjeravaju učenika samo na ocjenu, ne potiču znatiželju ni želju za širenjem stečenog znanja. Upozorava da su "dugoročno vrlo opasan trend za društvo jer ih često daju osobe koje ni same ne razumiju materiju koju podučavaju". A na instrukcijama neki su izgradili biznis, pootvarali "škole" koje se isključivo time bave.

– Ima mnogo "škola" internet-stranica, udruga s mnogo netočnosti jer to nitko ne kontrolira i zato je to opasan trend koji je u porastu – zaključuje Sanja Lukić. Učenici instrukcije uzimaju najčešće iz matematike, fizike, kemije, stranog i materinskog jezika.

Cijena instrukcija kreće se od 40-ak kuna za sat vremena pa do stotinjak kuna. Najčešće je 70 ili 75 kuna za školski sat. Studenti, kaže Lukić, traže najnižu cijenu, a najviša od stotinjak kuna postiže se ako učenik profesoru dođe u zadnji trenutak i traži da za dva dana svlada gradivo potrebno za test.

>> Profesor daje online instrukcije iz matematike - besplatno!

>> Najviše učenika instrukcije uzimalo iz matematike i engleskog jezika

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Maslina
Maslina
18:20 08.04.2015.

Nastavnici i profesori namjerno loše odrađuju satove iz matematike,fizike i ostalih težih predmeta i šalju si međusobno učenike na repeticije.Rad na crno bez plaćanja poreza.U sibenskoj srednjoj skoli profesorica iz matematike ima na 10 učenika 1 pozitivnu ocjenu na svakom testu i ne smatra se odgovornom za to..ali bitno da je na facebooku cili sat.

LA
larala
20:05 08.04.2015.

da se to gradivo približi tim ucenicima kako treba, ne bi bilo loših ocjena niti potreba za instrukcijama.....a, poštovana nastavnica neka bolje poradi na planu i programu koji nema veze s vezom