Islamisti nisu srušili zrakoplov, ISIL nema sustave koji mogu pogađati letjelicu na visini od 10 tisuća metara. To ne znači da teoretski nisu mogli postaviti bombu u zrakoplov ili izazvati neku sabotažu. Ipak, najvjerojatniji uzrok pada je mehanički kvar – ustvrdio je britanski protuteroristički stručnjak Charles Shoebridge komentirajući tragediju ruskog putničkog zrakoplova koji se u subotu srušio iznad Sinaja.
Airbus A321 ruske kompanije Kolavia sa 224 putnika i članova posade srušio se dvadesetak minuta nakon polijetanja iz zračne luke u egipatskom Sharm-el-Sheikhu, odakle je prevozio turiste, mahom ruske državljane, u Sankt Petersburg.
Zrakoplov je pronađen raspolovljen na dva dijela, a ostaci tijela putnika razasuti su na pet kilometara. Pronađeno je zasad nešto više od stotinu i pedeset tijela.Prve teorije govorile su kako se 18 godina star Airbus raspao u zraku na dva dijela, no istražitelji koji su došli na mjesto nesreće tvrde kako položaj dijelova pokazuje kako se letjelica raspala prilikom udara u zemlju. Snimke pokazuju i kako je zrakoplov u jednom trenutku gotovo potpuno okomito počeo padati.
Pilot zrakloplova prije rušenja nije prijavio kvar, niti je zatražio prinudno slijetanje. Ovu nesreću iskoristio je ISIL koji je vrlo aktivan na Sinaju kako bi poslao priopćenje da su oni srušili zrakoplov. Teroristi imaju samo ručne protuzračne sustave koji ne mogu obarati letjelice na toj visini. Ruski istražitelji koji su stigli u Egipat uzimaju i tragove goriva. Javila se i kći kopilota Sergeja Trukačeva koja kaže da joj se otac uoči leta požalio na tehničko stanje aviona, no iz kompanije to demantiraju. Istovremeno dok traje istraga, unatoč svim uvjeravanjima kako islamisti nisu pogodili zrakoplov sa zemlje, Lufthansa je već objavila kako više neće letjeti rutama koje prolaze preko Sinajskog poluotoka.
Da nemaju oružje takvog dometa i preciznosti potvrđuje Lufthansa i Air France koji do daljnjega obustavljaju letove nad Sinajskim poluotokom.