INSPEKCIJA NA MORU

Ismijavaju goste: Bogati, što su dosadni, kad će više otići

Foto: 'hrvoje jelavic'
Ismijavaju goste: Bogati, što su dosadni, kad će više otići
25.08.2010.
u 09:30
Tajni kupci obišli su 185 restorana, trgovina, kafića, mjenjačnica, banaka, muzeja i trajektnih luka.
Pogledaj originalni članak

Svaki deseti jadranski domaćin gostu uskrati minimum – prijateljski pogled i osmijeh. Svaki peti konobar, trgovac, prodavač karata u trajektnim lukama, službenik u mjenjačnici... na Jadranu ne zna ni riječi engleskog jezika. Neki si čak, suočeni s gostom i obostrano neugodnom situacijom, u bradu promrmljaju: "Ajde, bogati, dok se ti odlučiš! Dosta mi je više tih stranaca, kada će više otići kući?". Mrzovoljne i neprofesionalne domaćine ovaj su put raskrinkali tajni kupci agencije Heraklea, specijalizirane za tzv. mystery shopping u Hrvatskoj, koji su u samoj špici sezone, između 15. srpnja i 15. kolovoza, mjerili kvalitetu usluga u Istri i na Kvarneru te u Dalmaciji i Zagrebu.

Na testu pali mnogi
Obišli su 185 restorana, kafića i trgovina, mjenjačnica, banaka, muzeja i trajektnih luka. Na testu su pali mnogi, a najviše su neugodnih komentara na račun gostiju, uvjereni da su ovi pravi stranci i da ih ne razumiju, pred tajnim kupcima izgovorili – Dalmatinci.

Inače, kako se pokazalo za jednomjesečne akcije predstavnika agencije Heraklea, najbolje engleskim vladaju Istrani i Primorci, Dalmatinci su na trećem mjestu, a zagrebački su domaćini – posljednji.

Mnogi su se, pak, u neznanju engleskog jezika, služili rukama i nogama kako bi se sporazumjeli s gostom, neki su pokušali na nekom trećem jeziku ili su zvali kolege za pomoć, no devet posto gosta je jednostavno – "otpililo". Neki su se pritom poslužili i kratkim, nedvosmislenim i odbojnim "no". Istodobno, za svaku pohvalu, 30 posto domaćina pokazalo je više nego tečan engleski.

Je li, pak, deset posto natmurenih domaćina bez osmijeha te 20 posto onih koji ne znaju odgovoriti niti na "do you speak english?" previše za jednu turističku zemlju?

Minus za turističku zemlju
Prvi čovjek hrvatskog turizma, ministar Damir Bajs, smatra da rezultati ovog istraživanja nisu pretjerano zabrinjavajući.

– Ovim istraživanjem nisu obuhvaćeni zaposlenici u našima agencijama i hotelima, koji su znatno bolji u poznavanju stranih jezika od prosjeka – napominje Bajs.

– Istraživanja o kvaliteti naše turističke usluge ima više. Naravno, pozdravljam i ovo. I, naravno, poželjno je da baš svaki konobar i drugi turistički djelatnik odlično vlada stranim jezicima i da su svi pritom nasmiješeni. Međutim, nije loš rezultat ni 90 posto ljubaznih domaćina. To je po meni dobra četvorka, ocjena koju su nam stranci dali i u velikom istraživanju Instituta za turizam. Kad je više osmijeha, manje smeta i neznanje jezika i sl. – kaže Bajs.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 262

OR
ordinaryhandsome
18:24 25.08.2010.

Ovo bi bilo u prijevodu \"od muhe napravili slona..\" Čovjek možda bio nervozan, malo bubne i eto svjetske senzacije kao hehehe! Super agencijo, probajte ih zamjenit u usluzi umjesto da isključivo šnjofate, pa možda i vi koji put to izustite. Ja nebih naravno hehehehe ;)

AG
Agramer198
21:45 25.08.2010.

To da su novinari često znali prijeći granicu dobrog ukusa i nekog novinarskog profesionalizma i objektivnost sa očito bombastičnim naslovima i šturim člancima stoji,ali bi se i naši dragi sunarodnjaci na obali, posebno oni u Dalmaciji, trebali malo potruditi oko odnosa prema gostima (čast iznimkama i profesionalcima) je isto točno..

Avatar Eddie
Eddie
14:00 25.08.2010.

Rea_ U pravu si...