Završen prvi krug natječaja Mala akademija financija

Izabrano dvadeset najboljih radova osnovnoškolaca - u drugi krug idu učenici Karlovca, Zagreba, Novske, Iloka, Koprivnice, Slavonskog Broda

Foto: Shutterstock
Izabrano dvadeset najboljih radova osnovnoškolaca - u drugi krug idu učenici Karlovca, Zagreba, Novske, Iloka, Koprivnice, Slavonskog Broda
14.02.2019.
u 10:00
Izabrani razredi tijekom veljače i ožujka u svojim će školama slušati edukacije o financijskoj pismenosti
Pogledaj originalni članak

Osamdeset radova iz isto toliko osnovnih škola diljem Hrvatske pristiglo je na natječaj u sklopu edukativnog projekta Male akademije financija: “Učim i štedim - znam da vrijedim” koji organizira Večernji list u suradnji s Udrugom društva za upravljanje mirovinskim fondovima, Ekonomskim fakultetom i Ministarstvom znanosti i obrazovanja kako bi u središte obrazovnog sustava podržali važnost financijskog opismenjivanja učenika. Znanje kao temelj natječaja prepoznali su učenici koji su se esejem na temu “Zašto je važna financijska pismenost” natjecali u dvije kategorije. Prvoj namijenjenoj učenicima petog i šestog razreda i drugoj kategoriji rezerviranoj za radove učenika sedmih i osmih razreda.

Među osamdeset pristiglih radova od kojih su se svi ocjenjivali u tri elementa - kreativnosti, poštovanju forme i kvaliteti ispisanog sadržaja - stručni žiri, koji čine Dijana Bojčeta Markoja, direktorica Udruge društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava, Eva Horvat, članica Uprave Raiffeisen društva za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima, Marko Košiček, glavni savjetnik Ministarstva znanosti i obrazovanja, Nevenka Lončarić Jelačić, viša savjetnica za nacionalne programe Agencije za odgoj i obrazovanje, Andrea Lučić, docentica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Dajana Barbić, docentica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Lana Kovačević, novinarka Večernjeg lista i Mislav Šimatović, zamjenik glavnog urednika Večernjeg lista, imali su nimalo lak zadatak. Izabrati najboljih deset radova u svakoj kategoriji koji ulaze u nastavak natječaja i koji su se izborili za edukaciju koja će se održavati u njihovoj školi, u timu koji se prijavio na natječaj.

Entuzijazam i kreativnost

Da financijsku pismenost učenici isključivo promatraju kroz ovrhe, kamate, kredite i štednju dokazali su u svojim radovima, a sada će ih o financijskoj pismenosti, tijekom veljače i ožujka, zanimljivim i jednostavnim primjerima podučavati docentice sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta – Dajana Barbić i Andrea Lučić, ujedno i autorice udžbenika o osobnim financijama za osnovne škole pod nazivom “Novac i ja”. Nakon edukacija koje će tek uslijediti sada izabranih dvadeset škola sudjelovat će u završnom natječaju u kojem će imati zadatak pokazati koliko su svladali financijsku pismenost kako bi se u konačnici izborili za glavnu nagradu - 15 tisuća kuna za školu i tablete za svakog učenika koji je dio pobjedničkog tima.

– Ne zove se naš projekt slučajno „Učim i štedim – znam da vrijedim“. Djeci moramo svakog dana objašnjavati i primjerima pokazivati da je financijska pismenost za njihovo dobro. Posebno raduje vidjeti da je ovaj projekt polučio veliki interes i kod učenika i njihovih nastavnika te entuzijazam i kreativnost koji su pokazali u pisanju eseja, ali i iznimnu želju za stjecanjem novih znanja. Čitajući njihove radove i kada vidite s kakvom ozbiljnošću i odgovornim promišljanjem su pristupili izradi eseja na zadanu temu, imate vjeru u bolje sutra. Sve pohvale i učenicima i njihovim nastavnicima mentorima koji su ih prijavili i radili s njima – poručila je tako Dijana Bojčeta Markoja, direktorica Udruge društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava, ujedno i članica žirija. Kako je naglasila, da bi djeca sutra znala prepoznati na koji način trebaju i zbog kojeg razloga štedjeti, kako upravljati osobnim financijama i u konačnici kako jednog dana donositi dobre odluke za svoju budućnost, potrebno ih je danas financijski obrazovati.

– Za dobrobit pojedinca i društva u cjelini važno je kontinuirano raditi na financijskoj pismenosti, a iskustva razvijenih zemalja poput Finske pokazuju da se najbolji efekti postižu ako se s financijskom edukacijom počne u najranijoj dobi. Što ranije steknu naviku štednje i razmišljanja o mogućnostima koje one otvara, to će im biti lakše suočiti se sa životnim izazovima. – poručila je Bojčeta Markoja.

Želja za učenjem

Da učenici jasno traže edukaciju o pismenosti poručila je i Nevenka Lončarić Jelačić, viša savjetnica za nacionalne programe Agencija za odgoj i obrazovanje.

– Čitajući i vrednujući učeničke eseje,osvjedočila sam se još više koliko je financijska pismenost važna mladim naraštajima. Oni su u svojim esejima davali izvrsnu argumentaciju zašto bi kroz ovaj natječaj za nagradu trebali dobiti mogućnost dodatne edukacije o financijama. Isticali su što bi željeli pitati i više saznati o raspolaganju novcem na osobnoj razini, obiteljskoj razini i šire. Učenici iz Slavonije povezali su financijsku pismenost i gospodarsko stanje u Slavoniji. Iznosili

su tvrdnje kako njihovi vršnjaci odlaze iz Slavonije, a oni žele bolju financijsku pismenost da znaju rješavati obiteljske i gospodarske probleme kako ne bi morali i oni jednog dana otići. Zajednički nazivnik svih osamdesetak eseja u obje kategorije je glas učenika koji vrlo argumentirano i jasno traže odgovarajuću edukaciju o financijama. – kazala je Lončarić Jelačić.

Da su učenici pokazali svu kreativnost i da je teško bilo izabrati tek deset najboljih, poručila je Eva Horvat, članica uprave Raiffeisen društva za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima.

– Oduševilo me s koliko su kreativnosti ovoj temi pristupila djeca u toj dobi. Već sada raspolažu određenim znanjem koje povezuju s primjerima iz svakodnevnog života. Svjesni su problema s kojima se susreću njihovi roditelji i oni već sada znaju da ne žele biti nespremni za ono što im život nosi. Sva djeca trebaju dobiti priliku učiti o financijama neovisno kojim zanimanjem će se baviti u budućnost i– kazala je Horvat. Istog je mišljenja i Marko Košiček, glavni savjetnik Ministarstva znanosti i obrazovanja.

– Temu financijske pismenosti većina učenika promatra kroz štednju, džeparac, troškove kredita, na žalost, i ovrhe i blokade. Pojmovi su to s kojima se oni susreću, pokušavaju ih na svoj način razmijeti i interpretirati. Neki su to napravili kroz vlastite primjere i projekte na kojima su radili u školi, drugi pak kroz ozbiljnije eseje, a treći kroz zamišljene scenarije i priče – kazao je Košiček.

Pobjedničke škole 1. kategorije (5. i 6. razred)

OŠ GRGURA KARLOVČANA (TIM PICOKI), ĐURĐEVAC
OŠ KAJZERICA (TIM KAJZA), ZAGREB
OŠ JULIJA BENEŠIĆA (TIM BENEŠIĆI), ILOK
OŠ GRIGOR VITEZ (TIM ŠTEDOLOVCI), SVETI IVAN ŽABNO
OŠ GRABRIK (TIM ODEONI), KARLOVAC
ČEŠKA OŠ JANA AMOSA KOMENSKOG (TIM ANĐELI), DARUVAR
OŠ BUDROVCI (TIM BUD JUNIOR), BUDROVCI
OŠ NOVSKA (TIM NESTRUČNJACI), NOVSKA
OŠ STJEPANA RADIĆA (TIM RADIĆEVCI), METKOVIĆ
OŠ PAVAO BELAS (TIM KRIJESNICE), BRDOVEC

Pobjedničke škole 2. kategorije (7. i 8. razred )

OŠ NIKOLE TESLE (TIM LIČKI SOKOL), GRAČAC
OŠ AUGUST CESAREC (TIM CESARUS), IVANKOVO
OŠ BLAŽ TADIJANOVIĆ (TIM ŠESTAR), SLAVONSKI BROD
OŠ JOSIP KOZARAC (TIM ŠAMČANI ŠTEDIŠE), SLAVONSKI ŠAMAC
OŠ DR. IVAN MERZ (TIM 7.A. POVIJEST FINANCIJA I UČENJE ZA BUDUĆNOST ), ZAGREB
OŠ IVAN LACKOVIĆ CROATA (TIM POBERUNI), KALINOVAC
OŠ ĐURO ESTER (TIM ŠTEDIŠE IZ 7.A.), KOPRIVNICA
OŠ ANDRIJE KAČIĆA MIOŠIĆA (TIM VOĆKO - FINANCIJSKI MOĆKO), DONJA VOĆA
OŠ IVANA NEPOMUKA JEMERŠIĆA (TIM JEMERŠIĆI), GRUBIŠNO POLJE
OŠ GRGURA KARLOVČANA (TIM MALI FIZIČARI), ĐURĐEVAC

Pogledajte na vecernji.hr