Vatrogasci upozoravaju da se kompozicije koje prevoze opasne tvari ne bi uopće smjele zadržavati na gradskim kolodvorima.
Pravodobnom intervencijom vatrogasaca, ali i pukom srećom u Varaždinu je u noći s ponedjeljka na utorak izbjegnuta katastrofa. Iz jedne od 11 cisterni u kompoziciji koja je stajala na varaždinskom željezničkom kolodvoru počeo je curiti vrlo eksplozivan i lako zapaljiv naftni ukapljeni plin. I najmanja iskra mogla je prouzročiti fatalnu eksploziju kompozicije u kojoj se nalazilo oko 97 kubika plina. Da je eksplodirala, udarni val eksplozije zahvatio bi područje u promjeru 332 metra, a u zrak bi se digla vatrena kugla promjera 114 metara, procijenili su vatrogasci. U eksploziji bi stradale stambene zgrade, kafići, supermarket, studentski dom...
Bila bi dovoljna i iskra
U saniranju curećeg plina sudjelovali su varaždinski vatrogasci i policija. Vatrogasci su uspjeli djelomično zaustaviti curenje plina, a na teren su izašli i stručnjaci iz HŽ Carga koji su u potpunosti zaustavili istjecanje plina. Iako je katastrofa spriječena, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe grada Varaždina Ivica Labaš upozorio je da Varaždin nije spreman za za ovakve situacije
– Da nismo zaustavili curenje ovog izrazito zapaljivog plina, bilo bi samo pitanje trenutka kada će eksplodirati. To bi tada moglo biti za dvije, pet ili 20 minuta. Mi jednostavno ne bismo mogli znati – objašnjava Labaš skeptičan bi li se u toj situaciji uspjelo mobilizirati dovoljno snaga koje bi brojnim stanarima i studentima iz studentskog doma u roku od svega nekoliko minuta uspjele objasniti potrebu instantne evakuacije. I to je razlog, tvrdi, zbog kojeg opasne i zapaljive tvari nemaju što tražiti na gradskim kolodvorima.
3500 opasnih tvari
– Mi upozoravamo da se takve kompozicije ne smiju zadržavati u gradu. Svaki put kada takva kompozicija stoji negdje, moguća je eksplozija jer radi se o tvarima koje bi zapalila i najmanja iskra – kazao nam je Labaš i dodao kako bi vatrogasce barem trebalo obavijestiti kada preko kolodvora prolaze opasne tvari. U HŽ Cargu ne vide ništa sporno što se putničkim kolodvorima prevozi opasan teret.
– Za teretne, kao i putničke vlakove, postoji propisani vozni red, kao i propisana službena mjesta na pruzi u kojima se zaustavljaju – poručili su iz HŽ Carga koji prevozi 3500 opasnih tvari svih razreda, a najčešće se prevoze nafta i naftni derivati, plin i kiseline. U HŽ Cargu ističu da se drže pravilnika o prijevozu opasnih tvari i kako obveza obavješćivanja vatrogasne službe postoji samo u slučaju akcidenta budući da se opasne tvari prevoze svakodnevno.