Božidar Kalmeta spada među najjače političare u HDZ-u. Iako ga je tijekom frakcijskih borbi u HDZ-u pratio glas čovjeka bliskog Iviću Pašaliću, Kalmeta se u konačnici opredijelio za Ivu Sanadera. Kad je Sanader preuzeo upravljanje strankom, uključio je Kalmetu u svoj krug i povjerio mu jedan od najzahtjevnijih i financijski najpotentnijih ministarskih resora.
Kalmeta ga nije iznevjerio. Sanaderu je bio potpuno lojalan, a svoju je poziciju u stranci učvršćivao zahvaljujući izbornim pobjedama kakve HDZ u ostatku Hrvatske ne bilježi već godinama. Na parlamentarnim izborima 2007., primjerice, HDZ je u Kalmetinoj IX. izbornoj jedinici osvojio čak deset zastupničkih mjesta.
Na lokalnim izborima u svibnju HDZ je porazio SDP i u Zadru i u Zadarskoj županiji, osvojivši više od 60 posto glasova... “Ako padne Kalmeta, nitko više neće biti siguran”, govore potiho ovih dana u HDZ-u aludirajući upravo na njegovu unutarstranačku snagu. U HDZ-u vole reći da nitko nije zaštićen i da treba pustiti institucije neka rade svoj posao. Problemi su se počeli množiti kad su institucije to shvatile ozbiljno.
Gdje je novac, tu su i afere, pa su se i u Kalmetinu krugu pojavljivali “slučajevi”. Njegova je politička vjerodostojnost prvi put jako načeta prije dvije godine kad je policijska istraga utvrdila da njegov vozač namješta poslove i reketari poduzetnike koji su poslovali upravo u Kalmetinu resoru.
Branio se jednako kao danas kad ga prozivaju zbog političke odgovornosti nakon otkrivanja korupcijskih afera u HAC-u. “Ne može ministar znati što radi njegov vozač”, govorio je prije dvije godine.
“Ne može ministar znati i kontrolirati što se sve događa u svih 40 tvrtki i 19 ustanova koje postoje u ovom resoru”, govori danas, dok bivši članovi uprave HAC-a, koji su zajedno sa suvlasnikom tvrtke Skladgradnja osumnjičeni da su u poslu bojenja tunela na autocesti prevarili državu za 22 milijuna kuna, pritvoreni u Remetincu i čekaju nastavak postupka.
Odbacio je sve optužbe oporbe da je na gradnji brze ceste koja spaja autocestu sa zadarskom lukom Gaženica morao biti pokraden novac jer je cijena posla s planiranih 150 milijuna kuna skočila na 450 milijuna kuna. Nazivao je to smiješnim stvarima i neutemeljenim napadima.
Ministar Kalmeta trenutačno prolazi možda kroz najteže razdoblje u dugoj i uspješnoj političkoj karijeri. Moguće je da će poplava korupcijskih afera iz infrastrukturnog resora uskoro jenjati i bez prinošenja njegove žrtve na oltar političke odgovornosti. Međutim, Kalmetina se politička respektabilnost polako otapa kao što se nepovratno otapaju sante leda pod utjecajem klimatskih promjena.
Antihadezeovsko piskaralo bi trebalo znati da je Kalmeta kod naroda i previse priznat i politicki jak da bi ga komunjarska podmetanja mogla ugroziti.