upis u srednje škole

Izravan upis za jedno od prva tri mjesta na državnom natjecanju

Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
škola,upis
Foto: Kristina Stedul-Fabac/PIXSELL
škola
22.01.2014.
u 17:00
Po novom će se bodovati natjecanja iz astronomije i informatike, a neće se bodovati učenje drugog stranog jezika
Pogledaj originalni članak

Ovog ljeta pri upisu u srednje škole završene osnovce, prema našim informacijama, dočekat će izmijenjeni kriteriji. Naime, prema riječima članova povjerenstva koji rade na prijedlogu odluke o elementima i kriterijima za upis u srednju školu za školsku godinu 2014./2015., po novom se ne bi trebalo dodatno bodovati učenje drugog stranog jezika, ali će se zato bodovati natjecanje iz astronomije i informatike, što dosad nije bio slučaj.

Ujednačiti kriterije

Učenici koji na državnom natjecanju iz nekog predmeta osvoje jedno od prva tri mjesta imat će mogućnost izravnog upisa u željenu školu, no uvjet će vjerojatno biti da imaju određen broj bodova. Takvi učenici trebali bi imati najmanje bodova koliko ima zadnji upisani ili prijeći bodovni prag, ali postoji mogućnost da se bodovni prag ukine.

– Razgovarali smo o ukidanju bodovnih pragova za škole, ali konačnu odluku nismo donijeli – kaže nam naš izvor. Promjena bi trebalo biti i u pravima djece koja su određene beneficije ostvarivala zbog zdravstvenih poteškoća.

– Imamo veliki problem s preciziranjem koje su to zdravstvene i socijalne poteškoće koje djetetu osiguravaju prednost pri upisu u srednju školu. Nisu sve alergije iste, nisu svi socijalni slučajevi jednaki. Ni svi liječnici nisu podjednako osjetljivi pa će neki dati potvrdu i zbog manjih zdravstvenih poteškoća učenika, a drugi je neće dati ni za znatno veće probleme. Tražit ćemo da se to ujednači na razini čitave Hrvatske, ali i da se precizno navedu kontraindikacije za neku školu koje će vrijediti za cijelu zemlju – kazao nam je naš izvor i upozorio da djeci koja su u osnovnoj školi uživala individualiziran pristup ne bi trebalo osigurati izravan upis u srednju školu.

– Mnogo je djece individualiziran pristup dobilo u osmom razredu. Razlog je ponekad disleksija, a često emocionalni problemi. I upravo je tu otvoren prostor za manipulacije i zloupotrebe. Taj dio nije dobro propisan i nastojat ćemo da se to preciznije definira – kaže naš sugovornik.

Slično misli i predsjednica Udruge srednjoškolskih ravnatelja Suzana Hitrec. – U mojoj školi, Upravno-birotehničkoj u Zagrebu ove školske godine izravno je upisano 16 djece s individualiziranim pristupom. Tražila sam da se izravan upis ukine i očekujem da će to tako riješiti – kaže Hitrec.

Po njezinu mišljenju djecu koja sudjeluju na državnom natjecanju iz nekog predmeta treba nagraditi dodatnim bodovima jer se tako potiče znanje i kompetencije. Ravnatelj zagrebačke Pete gimnazije Petar Mladinić kaže da se “ponovno ne osmišljava cjelina, nego se pokušava segmentarno popraviti nepopravljivo.

Ciljane promjene

– Potrebno je napraviti temeljitu analizu postojećeg stanja i onda na temelju toga poduzeti ciljane i promišljene promjene. Isto tako mislim da je o predloženim rješenjima trebalo otvoriti široku javnu raspravu. No sad je već kasno za to, to je trebalo obaviti prošle jeseni, a sada u proljeće pristupiti realizaciji – zaključuje Mladinić.

Iz ministarstva obrazovanja o novim kriterijima dobili smo samo jednu rečenicu – “nacrt prijedloga odluke o elementima i kriterijima za upis u srednju školu za školsku godinu 2014./2015. je u izradi i do kraja bi mjeseca trebao biti upućen u javnu raspravu”.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

RA
rafael13
18:38 22.01.2014.

Kao prvo Informatiku treba uvesti kao redovan predmet, i to ne samo u predmetnoj nastavi nego od 1. razreda, a tek onda možemo govoriti o ostalome.

Avatar mlijeko
mlijeko
20:05 22.01.2014.

Sramota je što se radi djeci a i roditeljima. Kriteriji koji su vrijedili na početku ove godine za upise ove godine bi trebali ostati nepromjenjeni, a ne mjenjati ih par dana prije upisa. Naročito se to tiče drugog stranog jezika. Umjesto da se takva aktivnost nagradi, sada se kažnjava. Učenici često uče drugi jezik i idu na nastavu u suprotnoj smjeni na jezik a bilo bi bolje da je dijete išlo igrati košarku i tako ostvarilo dodatne bodove....