Nudi im pomoć

Izumitelj 'pametne klupe' ismijao novi kolodvor: Ovo nije ni za selo u Zimbabveu

Foto: Ivan Mrvoš/Facebook
Kolodvor u Splitu
Foto: Ivan Mrvoš/Facebook
Kolodvor u Splitu
Foto: Ivan Mrvoš/Facebook
Kolodvor u Splitu
Foto: Ivan Mrvoš/Facebook
Kolodvor u Splitu
Foto: Ivan Mrvoš/Facebook
Kolodvor u Splitu
Foto: Ivan Mrvoš/Facebook
Kolodvor u Splitu
Foto: Ivan Mrvoš/Facebook
Kolodvor u Splitu
Foto: Grad Split
Autobusni kolodvor - Kopilica
Foto: Grad Split
Autobusni kolodvor - Kopilica
17.12.2018.
u 14:22
Pa ako netko iz grada možda to i vidi - dajem im ideju i vizualizacije besplatno, ako im se sviđa, rekao je Mrvoš
Pogledaj originalni članak

Prije manje od tjedan dana potpisani su ugovori koji su preduvjet za preseljenje kolodvora u Splitu u prigradsko naselje Kopilici do početka turističke sezone sljedeće godine, a jučer se mladi inovator i poduzetnik Ivan Mrvoš statusom na Facebooku kritički osvrnuo na taj projekt Grada Splita te ponudio svoje vizualizacije kolodvora. 

Mrvoš je najpoznatiji po svom izumu "pametne klupe", a odluku gradskih vlasti da prihvati ovaj projekt ne odobrava pa je u par sati ponudio svoje prikaze gradu, i to besplatno. I to javno objavio na svom Facebook profilu, javlja Slobodna Dalmacija

"Prije nekoliko dana Grad Split najavio je izgradnju novog autobusnog/željezničkog kolodvora u Kopilici. 

Foto: Grad Split (Vizualizacija projekta kolodvora u Kopilici)

Foto: Grad Split
Autobusni kolodvor - Kopilica
E sad, slijedi niz nevjerojatnih činjenica:

- nevjerojatno je da drugi najveći grad u državi ima ovakve katastrofalne vizualizacije projekta

- nevjerojatno je uopće da je 'ono' ideja projekta; doslovno barake koje će služiti kao čekaonice/garderoba/wc, pa zatim nekakve nadstrešnice koje će završit na rivi kad prva bura krene

- nevjerojatno je da Split koji ima nekoliko milijuna noćenja/gostiju kroz ljeto i koji doslovno živi od turizma želi izgradit ovakav kolodvor, koji nije dostojan ni najgoreg sela u Zimbabveu

- nevjerojatno je da se nisu mogli povuć neki ozbiljniji novci iz EU, ako već grad/županija nema novaca za jedan od najvažnijih projekata ovog stoljeća u Splitu

- nevjerojatno je da se već za 2019. najavljuje kao 'metro', kad dizelski vlak star 10, 20 godina nije metro - nego stari vlak

Ako se već nema novaca, zašto se idejno rješenje i vizualizacije nisu dogovorili s fakultetom građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu? Tamo sigurno ima dovoljno pametnih ljudi koji bi doslovno 'pro bono' napravili kvalitetan projekt

Trenutni kolodvor u Splitu je izgrađen valjda 1968. godine, tada isto pod pričom PRIVREMENI - privremeno je tu samo 50 godina. Isto tako će biti i s ovim - to je 100%.

Oni koji žive u Splitu i okolici znaju koji su problemi ljeti kad se treba autom dovesti na autobusni kolodvor, koji je ujedno i željeznički, a i trajektni - jer sve je zbijeno na nekoliko desetaka tisuća kvadrata. Oba kolodvora (željeznički i autobusni) izgledaju katastrofalno, pretrpani su, ljeti se često i satima čeka za dolazak u trajektnu luku autom/autobusom.

Ideja da se autobusni i željeznički kolodvor maknu u Kopilicu i da imamo brzi vlak/metro koji svakih nekoliko minuta kreće od zračne luke u Kaštelima pa preko Solina i Kopilice, sve do trajektne luke je vrhunska ideja - koja se povlači već godinama, ali nikako da dočeka realizaciju. Bilo bi super da se izgradi moderna stanica u ZL Split i da metro ljude prevozi do centra grada u svega petnaestak minuta. I da u luku više ne dolaze autobusi, nego moderni metro na uređene terminale i veliki plato na mjestu sadašnjeg autobusnog kolodvora.

Problema u ovom projekti ima cijeli niz - od toga da uopće nemamo elektrificiranu prugu od Kaštela do Splita (voze dizelski vlakovi LOL), pristupne ceste u Kopilici koja nije izgrađena za budući promet, pa do totalne neorganiziranost zadnjih XY vlasti koje ništa nisu učinile po pitanju ovog slučaja.

Zaključno: bolje ne raditi ništa, nego izgradit ovakvo ruglo. Na kraju ćemo sljedećih 50 godina imat 'privremeni kolodvor' u Kopilici, s pristupnim cestama koje nisu spremne za to, bez povezanosti s Kaštelima, a pretpostavljam i s ostacima ovog trenutnog rugla od kolodvora na istočnoj obali. Četiri milijuna kuna predviđena za 'ovo' bolje je potrošit na kvalitetno idejno rješenje, vizualizacije i pisanje EU projekta - dobit ozbiljne novce i onda krenut u ozbiljne radove. Lakše nam je još tri godine preživit s ovim kolodvorom, nego dobit još jednu katastrofu.

I na kraju - bezveze sam uzea vrimena jutros i napravia nekoliko brzinskih amaterskih vizualizacija rješenja kolodvora u Kopilici (uloženo cca 2, 3 sata vremena). Inače vizualizacije u firmi radimo po nekoliko dana za razne projekte i izgledaju stvarno vrhunski, jer pravi renderi zahtijevaju vremena. Par dana za ovaj projekt dalo bi vrhunske vizualizacije. Nisam arhitekt niti se previše kužim u građevinu, al' ovo je valjda minimum kojega bi Split treba imati za kolodvor. Pa ako netko iz grada možda to i vidi - dajem im ideju i vizualizacije besplatno, ako im se sviđa.

Foto: Ivan Mrvoš/Facebook
Kolodvor u Splitu

Ovo rješenje dizajnom prati Poljud/školjku/val, s hrpom stakla, čelika i drugih materijala. Uključuje 1.500 m2 zatvorenog (klimatiziranog) prostora sa modernim čekaonicama, garderobom, sanitarnim čvorovima, uredima i kartomatima (šaltera šta manje, samo e-ticketing), 900 m2 otvorenog vanjskog prostora s pametnom LED rasvjetom, 18 mjesta za autobuse s opcijom proširenja, mjesto za taksiste, mjesto za iskrcaj...

Na 2.200 m2 krova stane i opcija sa 330 kW solarnih panela - dovoljno da cijeli sustav bude potpuno energetski neovisan. Svašta se može napravit, samo je pitanje želje/volje, a toga kao i inače - nedostaje", zaključio je Mrvoš.

>> Pogledajte kako bi trebao izgledati rotor u Remetincu nakon završetka radova

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 90

Avatar Damir
Damir
15:03 17.12.2018.

Dečko. U ovoj državi je bitno uzeti što više love, a napraviti najjeftinije moguće. To u konačnici dovodi do toga koliko love uspiješ maznuti po projektu. To je cilj igre, a ne sami projekt.

DU
Deleted user
14:40 17.12.2018.

Bravo dečko! Ali nažalost nisu podoban. I vjerojatno ne ulaziš u uvjete natječaja koji je prilagođen firmama otvorenim samo zbog natječaja...

DU
Deleted user
15:01 17.12.2018.

Bez da zalazim u motive, meni osobno puno bolje i svrsishodnije izgleda ovo što je nacrtao taj izumitelj nego ono sa malim nadstrešnicama i nezavisnim objektima. Taj drugi projekt je zastarjeli koncept i ne omogućava putnicima da se sklone od kiše i vjetra a činjenica je i da izgleda ružno.