Čak 98,2 posto Hrvata ne može bez mesa, no većinom si ne mogu priuštiti vrste mesa koje vole, pokazalo je istraživanje magazina Ja Trgovac i agencije Hendal.
Trećina ispitanika (33,6%) svaki dan jede meso, a nekoliko puta tjedno njih 57,2. Velikih je konzumenata mesa tako više od 80%, dok je onih koji meso konzumiraju nekoliko puta mjesečno 4,1%, a još rjeđe njih 3,3%. Samo 1,8% sudionika ankete navodi kako ne jede meso.
Na upit koju vrstu mesa najčešće jedu uvjerljiva većina (62,9 posto) ističe kako preferira piletinu. Svinjetinu najčešće kupuje 18,9% građana, teletinu 14,4%, a sljedeća je na meniju puretina (3,4%). Kad je riječ o vrstama mesa koje najviše vole, i dalje je najviše poklonika piletine – njih 39,4%, no 23,5% potrošača, zaključak je istraživača, kupuje ju samo zato što mora, odnosno zato što je najjeftinija. Teletinu bi, u slučaju da si je može priuštiti, rado kupovalo 24,1% građana, a janjetinu (kao i svinjetinu!) 14,9% njih.
Inače tu vrstu mesa redovito kupuje svega 0,2% potrošača, a kozletinu i manje – svega 0,1%. Divljači je pak željno 0,3%, a zečetine 0,1% potrošača. Kod suhomesnatih proizvoda, kobasica je na vrhu liste proizvoda koji se najčešće konzumiraju sa 26,8% udjela. Slijede špek/slanina sa 19,9% i šunka sa 17,3%, a dvoznamenkast udio u konzumaciji ima još jedino parizer s udjelom od 11,5%. Izbor potrošača zaključuju pršut sa 5,8%, kulen sa 4,4% i vratina sa 1,6%.
Za razliku od najčešće konzumiranih, sasvim je drukčiji poredak suhomesnatih proizvoda koje bi potrošači najradije kupovali. Po ukusima, naime, prvu poziciju drži pršut koji najviše voli 24% potrošača. Slijede kobasica (20,4%) špek/slanina i šunka (po 16,4%) te kulen (15,4%).
>>Istraživanje tvrdi: Prehrana bogata mesom i sirom za zdravlje je opasna kao i pušenje
kupuje se ono šta se ima mogućnost..