RIM – Vlasnici velikih jahti bježat će iz Italije u Hrvatsku ili Grčku, procijenio je britanski list Financial Times nakon što je talijanska financijska straža zaplijenila motornu jahtu “Force Blue” biznismena i bivšeg direktora nekih tvrtki automobliskih konjušnica Formule 1 Flavija Briatorea. To mišljenje dijeli i Fabio Pesto, predsjednik sekcije velike jahte (grandi yacht) Saveza pomorskih agenata (Federagenti marittimi). Pravni savjetnici su svojim klijentima, vlasnicima golemih jahti, a koje u 90 % slučajeva imaju zastavu Caymana, savjetovali izbjegavanje talijanskih teritorijalnih voda.
“Već smo zabilježili prva otkazivanja dolazaka velikih jahti u ovoj sezoni. Poništili su rezervaciju vezova u marinama u Italiji i kreću prema Hrvatskoj i Grčkoj”, izjavio je Pesto i iznosi bojazan da će se taj trend nastaviti. Američki milijarder Paul Allen je, na primjer, prije par dana napustiio talijansko more sa svojom 126 metara dugom jahtom.
Talijanska financijska straža provodi oštru kontrolu protiv utajivača poreza i mogla bi, kao što je učinila u slučaju Briatorea, preventivno zaplijeniti jahte do okončanja istrage.
Federagenti-yacht izračunao je i koliki će biti gubitak ako se nastavi bijeg velikih jahti iz Italije. Za 1200 komercijalnih jahti, onih u charteru, dužih od 30 metara, u 2009. je potrošeno više od 200 milijuna eura, odnosno 12.000 eura na dan, a tu nisu uračunati osobni troškovi, odnosno shopping pojedinaca na kopnu u marinama, za hranu itd. U troškove su uračunati samo računi za vez, lučke usluge, gorivo i ostale posebne usluge koje idu preko pomorskih agenata. Što su posebne usluge?
“Mogu nam naručiti neku posebnu votku, što znači da je možda moramo ići kupiti u Sankt Peterburg i donijeti je na jahtu do osam sati uvečer. Takva boca votke može naručitelja koštati i 10.000 eura, dakle, ne samo njezina cijena, nego i putovanje od Sankt Peterburga do, na primjer, Genove”, objašnjava Pesto što se sve gubi odlaskom velikih jahti iz talijanskih voda.
Ali, ne brinu se samo pomorski agenti u marinama, nego i druge djelatnosti, na primjer proizvođaći cvijeća. Svako jutro treba svježim cvijećem okititi jahtu. Za opskrbu jahte od 90 metara potrebno je svakodnevno cvijeća vrijednog više tisuća eura. Odnosno, računa se kako se 200 milijuna eura troškova za marinu i gorivo treba pridodati još najmanje 800 milijuna eura, koliko velike jahte potroše na cvijeće, hranu u restoranima, pića, shopping.
Američki milijarder Paul Allen je, na primjer, prije par dana napustiio talijansko more sa svojom 126 metara dugom jahtom. i sad je u Rijeci jer tamo ima sve od čvapa do bureka.......