Zbog manjih troškova

Japan i Rusija planiraju uspostavu rute za prijevoz tereta Transibirskom željeznicom

Foto: Wikimedia Commons
Japan i Rusija planiraju uspostavu rute za prijevoz tereta Transibirskom željeznicom
21.08.2018.
u 07:51
Realizacija tog projekta potaknuta je i željom da se izgradi pouzdana veza između dviju zemalja te da se tako otvori put rješavanju teritorijalnih sporova
Pogledaj originalni članak

Japan i Rusija planiraju uspostaviti rutu prijevoza tereta između te dvije zemlje putem Transsibirske željeznice, čime ciljaju ojačati zajedničku gospodarsku suradnju razvijajući „treći kanal distribucije”, nakon morskih i zračnih ruta, pišu japanski mediji.

Realizacija tog projekta potaknuta je i željom da se izgradi pouzdana veza između dviju zemalja te da se tako otvori put rješavanju teritorijalnih sporova.

Prema pisanju japanskog dnevnika Yomiuri Shimbuni, japanske kompanije započet će probnu uporabu Transsibirske željeznice oko 4. Istočnog gospodarskog foruma, koji će se održati od 11. do 13. rujna, a kojem će nazočiti i japanski premijer Shizo Abe.

Do sada se raspravljalo o sudjelovanju između pet i deset japanskih distribucijskih kompanija u testnom projektu transporta tereta tom rutom, tijekom kojeg bi se proučili troškovi i vrijeme prijevoza, administrativni postupci vezani za carine, uvoz i izvoz, kao i elementi koji mogu utjecati na teret poput primjerice vibracija tijekom prijevoza i razlike u temperaturi.

Prema japanskom Ministarstvu poljoprivrede, infrastrukture, prometa i turizma, potrebno je između 53 i 62 dana kako bi se teret transportirao morskim putem iz Japana do Moskve. S druge strane, očekuje se da bi prijevozom tereta putem željeznice potrebno vrijeme bilo skraćeno na 20 do 27 dana. Također, troškovi bi bili smanjeni za 40 posto.

Tvrtke zainteresirane za projekt prijevoza tereta putem željeznice nadaju se kako će poboljšana učinkovitost dovesti do većeg izvoza auto dijelova i ostalih industrijskih proizvoda. Osim toga, tehnički je moguće željezničkim putem transportirati sirovu naftu i prirodni plin.

Postoji i ideja širenja rute i u Europu preko Moskve, što bi u slučaju realizacije mogao biti ključan put kojim bi se potaknula trgovina između Japana i Europe.

Tijekom svibnja Tokio je organizirao četvrti poslovni forum vezan za razvoj Transsibirske željeznice, na kojem su se okupili dužnosnici dužnosnici raznih vladinih agencija i čelnici glavnih trgovinskih, logističkih i željezničkih tvrtki iz Rusije, Japana, Kine, Kazahstana i Mongolije.

Istočni gospodarski forum održat će se u ruskom gradu Vladivostoku, u sklopu kojeg će se održati više od 50 poslovnih događanja, uključujući panel rasprave, poslovne dijaloge i okrugle stolove. Ovogodišnji forum naslovljen je „Daleki istok: širenje granica mogućeg”.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

DU
Deleted user
08:23 21.08.2018.

Jesu japanci pitali amere za dozvolu da sudjeluju u tom projektu?

ST
Startrack
15:39 21.08.2018.

Teritorijalnih sporova? To kad su Rusi ukrali razoruzanom japanu Kurilske otoke kao najzadnje hijene.