Koronavirus

Javni bilježnici imaju novi režim rada sa strankama tijekom epidemije

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Split u vrijeme koronavirusa
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Split u vrijeme koronavirusa
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
U Općoj bolnici Karlovac pripremljeno mjesto za izolaciju oboljelih od koronavirusa
31.03.2020.
u 10:42
Iz Komore ističu da je takvim sistemom rada i prethodnim zakazivanjem termina moguće dobiti osnovne upute bez izlaganja širenju virusa, a mogu se dostaviti i podaci koji su potrebni za pripremu dokumenata.
Pogledaj originalni članak

Javnobilježnički uredi za vrijeme epidemije koronavirusa radit će sa strankama u hitnim slučajevima od 9 do 12 sati, a s njima će komunicirati i telefonski, elektroničkom poštom te komunikacijskim aplikacijama, priopćila je Hrvatska javnobilježnička komora u utorak. Preporuka je da se stranke odabranom javnom bilježniku prethodno najave telefonom ili elektroničkom poštom, a kod dolaska u ured potrebno je poštovati upute za zaštitu od širenja virusa.

Iz Komore ističu da je takvim sistemom rada i prethodnim zakazivanjem termina moguće dobiti osnovne upute bez izlaganja širenju virusa, a mogu se dostaviti i podaci koji su potrebni za pripremu dokumenata. Time se skraćuje boravak stranaka u uredu, a ne gubi se na pravnoj sigurnosti i točnosti, dok suradnici u uredima rade u smjenama, čime se osigurava socijalna distanciranost.

Neki su javnobilježnički uredi teško oštećeni u potresu, a javni bilježnici rad nastavljaju na improviziranim lokacijama zbog čega je potrebno prvo telefonski kontaktirati ured kako bi se saznalo na kojoj je lokaciji potrebno realizirati ovjere. 

Potreba za radom javnih bilježnika je bitno smanjena po opsegu posla, ali mnoge hitne životne situacije ne trpe odlaganje ni u ovim teškim vremenima, ističu.  

Pod to spadaju: punomoći za aktivnosti koje osobe ne mogu same obaviti poput poslova u bankama, ishođenje dokumenata, zaključenje ugovora, korištenje motornog vozila u inozemstvu, odlazak ili dolazak članova obitelji iz ili u Hrvatsku; oporuke; ugovori o darovanju, prodaji te uzdržavanju; dokumentacija potrebna za odobrenje i isplatu stipendija, mirovina iz inozemstva i sl.; dokumentacija potrebna poslovnim subjektima za javnu nabavu; dokumentacija za hitne promjene u trgovačkim društvima: promjene direktora, dopune djelatnosti; likvidacije.

Tako se u ostavinskim predmetima i dalje radi bez zastoja u mjeri u kojoj je to moguće poštujući mjere prevencije zaraze. Komora ističe da su neki slučajevi hitni, posebno kod socijalno ugroženijih građana

Primjerice, posljednja mirovina koja pripada nasljedniku za cijeli mjesec u kojem je ostavitelj preminuo može se podići kod HZMO samo s pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju. Stoga, u ostavinama javni bilježnici koriste sve procesne mogućnosti izvanparničnog postupka, o čemu daju upute nasljednicima. 

Nadalje, građani kod javnog bilježnika mogu elektroničkom vezom sa sudom predati prijedlog za uknjižbu i dobiti izvadak iz zemljišne knjige, dok u postupcima ovrhe javni bilježnici, sukladno preporuci Ministarstva pravosuđa za odgodom ovršnih postupaka, rješenja o ovrsi ne otpremaju ovršenicima.

Detaljne podatke za kontakt građani mogu naći na web stranici Hrvatske javnobilježničke komore.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.