Je li Vlada otklanjajući formalnu neustavnost Zakona o pravobranitelju za djecu našla zgodan presedan za smjenjivanje dužnosnika izvan zakonskih razloga koji vrijede za mandata dužnosnika ili je riječ samo o lukavoj kreaciji koja će vrijediti jedino za aktualnu pravobraniteljicu za djecu Ivanu Milas Klarić?
To ćemo doznati tek bude li usvojen novi prijedlog Zakona o pravobranitelju za djecu koji sadrži odredbu prema kojoj će Vlada “najkasnije u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu toga zakona predložiti Hrvatskom saboru pravobranitelja za djecu”. Prođe li to, Vlada može predložiti i drugu osobu iako je Milas Klarić 2014. dobila osmogodišnji mandat. To je tim spornije što Vlada i sama ističe da novi zakon na vrlo sličan način” uređuje institut pravobranitelja za djecu, te iako Ustavni sud “nije doveo u pitanje neovisnost i samostalnost institucije”.
Prepisan zakon iz 2003.
Gotovo je prepisan zakon iz 2003. koji zbog toga što nije donesen potrebnom većinom od barem 76 glasova zastupnika 1. kolovoza prestaje vrijediti. Prepisana je i citirana odredba koja je u aktualnom zakonu bila jer se 2003. prvi put trebalo imenovati pravobranitelja za djecu, pa je stoga u novom zakonu nije ni trebalo ponavljati, već eventualno dodati odredbu prema kojoj aktualna pravobraniteljica nastavlja s radom do isteka mandata.
Usvoji li se ta zakonska inovacija, što bi to značilo? Bi li “na vrlo sličan način” bilo moguće smijeniti i suce Ustavnog suda, guvernera HNB-a...!? Ili demokratski standardi zaštite neovisnosti funkcija ekskluzivno ne bi vrijedili samo za dužnosnike koje Ustav izravno ne štiti!?
Sporno je i što je iz važećeg zakona prepisana i “gumena” odredba o razrješenju “u slučaju neprihvaćanja godišnjeg izvješća o radu”, dovoljno rastezljiva da se primijeni i na svjetonazorski i politički nepoćudne, što Milas Klarić u očima HDZ-a svakako jest, i to ne samo kao izbor Milanke Opačić i SDP-a, već i zbog nekih politikantskih poteza. Čak i da su to objektivno opravdani razlozi, ne treba nam “lex Milas Klarić”!
u nasoj drzavi visi cinovnici po rangu se nazivaju duznosnici sto je potpuni promasaj jer ti cinovnici nemaju nikakve odgovornosti niti ikada mogu biti kaznjeni iako pozine kaznena djela npr.biti zamjenica ministra obrane je kao zanjenik nositelja spomenice iz 2.svjetskog rata i kada dobije konkretne poslove vezano za pravnu struku i to dobro placene ali gle ne radi joj se i postaje drzavni tajnik a to vam je uhljeb na kvadrat .etc