RIM – Je li papa Benedikt XVI. znao za odlazak bečkog nadbiskupa kardinala Cristopha Schoenborna u Međugorje i za njegovo mišljenje o navodnim ukazanjima Gospe u tom hercegovačkom mjestu? I, dijeli li i Papa mišljenje kardinala Schoenborna glede celibata i slučajeva pedofilije u Crkvi? Kardinal Cristoph Schoenborn je ovih dana napao bivšeg državnog tajnika kardinala Angela Sodana da je zataškao istragu o optužbama koje su bivši sjemeništarci usmjerili protiv austrijskog kardinala Hansa Hermanna Groera zbog slučajeva pedofilije.
Benedikt XVI. je navodno ovih dana napisao pismo u kojemu je bečkog nadbiskupa Schoenborna prozvao zbog njegovih izjava o Sodanu. O slanju pisma iz Vatikana u Beč pisao je list Il Foglio. No, čini se kako nije upućeno samo jedno pismo, nego je Benedikt XVI. pisao Schoenbornu i zbog njegovih izjava tijekom posjeta Međugorju koncem prošle i početkom ove godine. O tom prvom Papinu pismu Schoenbornu se dosad nije znalo. List Il Foglio spominje samo pismo koje je Benedikt XVI. navodno uputio Schoenbornu nakon što je bečki nadbiskup javno kritizirao kardinala Sodana, ali je, prema nekim izvorima, to bilo dugo nakon onoga vezanoga za Međugorje.
Benedikt XVI., čiji je, kako se uvijek ističe, Schoenborn prijatelj, osnovao je i posebnu istraživačku komisiju za Međugorje na čijem je čelu talijanski kardinal Camillo Ruini. Je li se papa Ratzinger kasnije predomislio i osnovao vatikansku komisiju za međugorske pojave ili je pismo spočitanja uputio Schoenbornu samo radi zadovoljavanja određenih normi?
Kardinal Angelo Sodano, prema izjavama Schoenborna, zaustavio je istragu protiv Hermanna Groera. Sodano nije odgovorio na te optužbe, ali je Benedikt XVI. u pismu Schoenbornu navodno iznio svoje iznenađenje zbog takvih riječi. Je li i to bilo pismo samo radi zadovoljavanja vanjskog crkvenog izgleda?
Da je, na određeni način, Schoenborn imao pravo glede međugorskih pojava vidi se po činjenici kako je nedugo nakon njegovih izjava Papa osnovao istražnu komisiju za međugorski fenomen. Što se tiče seksualnog zlostavljanja maloljetnika i posebno zataškavanja tih slučajeva, Benedikt XVI. je bio vrlo oštar i tražio je nultu toleranciju prema onima koji su počinili i sakrili zločin. Dakle, Schoenborn nije kazao ništa negativnoga ni u jednom ni u drugom slučaju. Možda je činjenica što su dvije stvari tako jako odjeknule u javnosti zasmetala Papu. No, Schoenborn je govorio i o potrebi otvaranja rasprave glede mogućeg ukidanja celibata za svećenike, kao i o zaređivanju žena u svećenike. Znači li to da bi Benedikt XVI. mogao i oko tih pitanja uskoro otvoriti raspravu? Zasad ima dosta otpora u Vatikanu ukidanju celibata i zaređivanju žena, ali nije li tako bilo i prema međugorskom fenomenu i prema javnom optuživanju svećenika pedofila?
Slivio..i ti ga \"precéra\"...lascia perdere...