Tragedija u Alpama

Kopilot je namjerno srušio zrakoplov Germanwingsa i ubio 150 ljudi

Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings kolaž
Foto: Twitter
kopilot
Foto: Reuters/PIXSELL
avion
Foto: Reuters/PIXSELL
avion
Foto: Reuters
kolaž Germanwings
Foto: Reuters/ PIXSELL
Pad aviona Germanwingsa
26.03.2015.
u 16:21
Direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann kazao je da je ''ovo doista najgori događaj u povijesti kompanije''.
Pogledaj originalni članak

Francuski tužitelj na konferenciji za medije kazao je kako se čini da je kopilot zrakoplova Germanwingsa, koji se srušio u utorak u francuskim Alpama, pri čemu je poginulo 150 ljudi, namjerno srušio zrakoplov. 

Državljanin Njemačke koji je sam kontrolirao Airbus A320 nakon što je kapetan izašao iz kokpita, odbio je ponovno otvoriti vrata i pritisnuo je tipku koja je poslala zrakoplov u fatalno poniranje, rekao je tužitelj iz Marseillea Brice Robin na konferenciji za medije, javlja Reuters, a prenosi The Guardian. – Namjeravao je uništiti avion – rekao je.

Također je govorio o transkriptu zadnjih 30 minuta razgovora između dvojice pilota.

Prvih 20 minuta njihov razgovor bio je prijateljski, zatim je kopilot preuzeo upravljanje zrakoplovom kada je pilot otišao obaviti nuždu, piše The Guardian. Kad je bio sam u kabini, kopilot je ubrzao spuštanje. Tužitelj je taj čin opisao dobrovoljnim. Čuju su se brojne molbe pilota da ga pusti u kabinu. Kuca na vrata, no nema odgovora. Čuje se i disanje kopilota do udara. 

Tužitelj je također otkrio identitet kopilota. Riječ je o Andreasu Lubitzu (28). Rekao je da ne može to nazvati samoubojstvom, ali da je to legitimno pitanje koje se može postaviti. Također je kazao da nema elemenata koji bi uputili na to da je riječ o terorističkom činu.

Lubitz je disao normalno u trenutku udara, otkrio je tužitelj. Tijekom spuštanja koje je trajalo 10 minuta nije izgovorio ništa.

– Bila je apsolutna tišina u kokpitu. Ništa, nijedna riječ tijekom zadnjih 10 minuta – rekao je tužitelj. Netom prije udara mogao se čuti plač – kazao je.

Nakon konferencije za medije francuskog tužitelja Bricea Robina reagirali su iz Germanwingsa. Na Twitteru su objavili da su potreseni uznemirujućim izjavama francuskih vlasti. Njemački ministar prometa na konferenciji za novinare u Berlinu otkrića iz Marseillea nazvao je šokantnima. Rekao je da je teorija o namjerno izazvanom padu zrakoplova vjerojatna.

Nakon konferencije za medije francuskog tužitelja Bricea Robina, čelnici Lufthanse i Germanwingsa na konferenciji za medije u Kolnu potvrdili su da su od tužitelja iz Marseillea saznali da se čini kako je kopilot spriječio povratak pilota u kokpit. – To nas ostavlja apsolutno bez teksta – rekao je glasnogovornik. 

– Mogu samo ponoviti ono što sam govorio tijekom proteklih nekoliko dana. Mi smo duboko šokirani – rekao je.

Direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann kazao je da je ''ovo doista najgori događaj u povijesti kompanije''.

Njemački državni odvjetnik potvrdio: Samo je jedan od dvojice pilota bio u kokpitu

Podsjetimo, njemački državni odvjetnik Christoph Kumpa potvrdio je ranije u četvrtak za Reuters da je samo jedan od dvojice pilota bio u kokpitu kada je avion koji je letio iz Barcelone u Düsseldorf pao u francuskim Alpama, prenosi The Guardian. 

– Jedan je bio u kokpitu, a drugi nije – rekao je Kumpa, dodavši da je informacija dobivena od francuskih istražitelja. Kazao je da ne zna je li se u kokpitu nalazio kapetan ili kopilot.

Pilot ostao zaključan izvan kokpita

Jedan od dvojice pilota zrakoplova Germanwingsa bio je zaključan izvan kokpita prije nego što je avion pao u francuskim Alpama, pri čemu je poginulo 150 ljudi, rekao je izvor blizak istrazi za AFP u četvrtak, javlja Yahoo News.

Snimke iz kokpita otkrile su da je jedno od sjedala pomaknuto unatrag te da su se vrata kokpita otvorila i zatvorila. Zatim se čuje kucanje, rekao je izvor i dodao da se poslije toga ne čuje nikakav razgovor do trenutka nesreće. Trenutak prije udara u planinu također, prema riječima izvora, može se čuti alarm koji upućuje na blizinu tla.

The New York Times citira visokog vojnog dužnosnika uključenog u istragu koji je rekao da podaci iz crne kutije upućuju na to da je pilot nasilno ponovno pokušao ući u kokpit.

– Muškarac vani kuca lagano na vrata, ali nema odgovora. Zatim kuca jače i nema odgovora. Možete čuti kako pokušava razbiti vrata – rekao je visoki vojni dužnosnik za The New York Times.

Stručnjak: Možda je pilot odlučio izvršiti samoubojstvo

Poniranje zrakoplova Germanwingsa do udara u planinu možda je bilo namjerno, odnosno možda je riječ o odluci pilota koji je ostao u kokpitu da izvrši samoubojstvo, vjeruju francuski stručnjaci za avijaciju, javlja The Independent.

Naime, nakon informacija da je jedan od pilota ostao zaključan izvan kokpita, francuski stručnjaci kazali su za AFP da događaji upućuju na to da je ili riječ o samoubojstvu ili o nagloj bolesti pilota u kokpitu. Budući da je donesena svjesna odluka da se avion stavi u blagu silaznu putanju, smatraju da je malo vjerojatno da je bila riječ o bolesti. 

– Silazna putanja ove vrste može samo biti rezultat dobrovoljnog djelovanja  posade – rekao je jedan stručnjak za AFP. – Letjeti ravno u planine nema smisla. Ili je riječ o abnormalnom djelovanju posade dok su bili savršeno svjesni toga što čine ili o nemogućnost da iz nekog razloga reagiraju – rekao je.

Jedan američki pilot koji je htio ostati anoniman za Večernji list ispričao je da ti modeli aviona imaju tipkovnicu u koju se unosi lozinka kako bi se moglo ponovno ući u kokpit, što se može ručno deaktivirati samo iz kokpita.

Prema njegovim riječima, moguće je da jedan pilot Airbusa A320 zaključa drugog pilota izvan kokpita pa da on ne može ponovno ući, čak i kad letjelica opasno ponire. Na pitanje je li se pilot koji je ostao u kokpitu možda onesvijestio ili imao druge zdravstvene probleme, odnosno je li moguće da je procedura takva da je pilot koji je ostao izvan kokpita kucao, ali da mu drugi koji je ostao u kokpitu nije mogao otvoriti zbog onesposobljenosti, naš sugovornik je kazao:

– Nije takva procedura. On mora moći ući s lozinkom. Ne može jedino u slučaju da onaj koji je ostao unutra blokira ponovno otvaranje – rekao je. 

Kopilot imao 630 sati letačkog iskustva

Inače, Lufthansa, kompanija koja je vlasnica Germanwingsa, u četvrtak je izvijestila da je kopilot zrakoplova koji se srušio u francuskim Alpama u utorak imao 630 sati letačkog iskustva, prenosi France 24

Direktor kompanije Lufthansa Carsten Spohr kazao je da se Lubitz počeo obučavati za pilota 2008. godine.

– Po završetku treninga bio je na čekanju 11 mjeseci, što kod nas nije neuobičajeno. Od 2013. radio je kao kopilot na Airbusu A320 – precizirao je Spohr. Rekao je i da je Lubitz prije šest godina uzeo dužu stanku tijekom obuke, ali je nakon povratka na školovanje ponovo prošao sve testove. Zadovoljio je sve liječničke preglede i zrakoplovnu obuku.

– Bio je u stopostotnoj spremi za let bez ikakvih ograničenja – naglasio je Spohr.

Lufthansa je još ranije izvijestila da je pilot zrakoplova imao više od 10 godina iskustva i 6000 sati leta na Airbusovu A320 modelu aviona.

Podsjetimo, zrakoplov kompanije Germanwings srušio se u francuskim Alpama u utorak na letu iz Barcelone u Düsseldorf. Poginulo je 144 putnika i 6 članova posade. Iz aviona nije poslan poziv upomoć, a posada nije odgovarala na pozive kontrolora leta.

>> Par iz BiH poginuo na putu s utakmice. Za put se prijavilo 40 učenika – lutrijom ih odabrano 16

>> Pilot heroj spasio 109 života jer je isključio računalo Airbusa Lufthanse

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 121

Avatar Jaguar_Paw
Jaguar_Paw
08:47 26.03.2015.

Ovo sa upitnikom na kraju naslova je postalo smiješno, trenutno na vlastitoj stranici imate tri velika naslova sa upitnikom na kraju. Pa se ja s pravom pitam, jesu li to članci sa objektivnim informacijama ili nekakvi upitnici za čitatelje? Upitnik u naslovu dovodi čitavi tekst u pitanje i kredibilitet samog autora. Jednostavno je besmisleno, u nedostatku pravih informacija sa terena, pribjegavati ovakvim anti novinarskim slalomima!

ST
strsljen2013
16:18 26.03.2015.

Mrtvi ne govore. U kakvim vremenima živimo nemože se isključiti namještanje nesreće pilotu jer bi možda pad uzrokovan kvarom donio prevelike gubitke i proizvođaču i kompaniji.

BA
balance
13:26 26.03.2015.

Ovo ako bude istina ništa nas ne treba iznenaditi.Čovjek nikada nije živio pod pritiskom kao danas.Ubija nas 'nenormalni kapitalizam'