MATEMATIKA NIJE BAUK Prema novom nastavnom planu najteži i mnogim učenicima najdosadniji predmet postat će znatno lakši

Jednadžbe se neće morati štrebati

20.06.2009.
u 19:45
Pogledaj originalni članak

Najteži i mnogim đacima najdosadniji predmet na svijetu postat će lakši: služenje prstima pri učenju zbrajanja i množenja, izrada različitih oblika na satima matematike, uporaba grafičkih kalkulatora u kojima je zapravo cijela matematika postaje dio novog nastavnog programa.

K tome, učenje statistike od prvog razreda osnovne škole, čitanje grafikona te definiranje standarda i ocjena dio su novosti koje bi matematici trebale vratiti privlačnost i lakoću svladavanja.

Učenje na primjerima
– Planirane su sadržajne i metodičke promjene, postojat će precizan popis onoga što dijete i koliko duboko u određenoj dobi mora znati. Definirat će se i uvjeti potrebni za određenu ocjenu tako da svaki nastavnik matematike neće moći voditi svoju politiku, promijenit će se način poučavanja i učenici više neće morati učiti teške i neshvatljive jednadžbe napamet. Sve što se može naučit će na primjerima, na oblikovanju vlastitim rukama, sadržaji i određene matematičke operacije povezat će se s gradivom iz drugih predmeta, primjerice geografije, hrvatskog jezika, likovnog, glazbenog.

Učenje svake matematičke operacije vezat će se uz rješavanje svakodnevnih problema, primjerenih dobi učenika. Matematika je zanimljiva, ali ju je pogrešan način poučavanja i odnos nastavnika prema učeniku učinio teškom – objašnjava nam profesor matematike, ravnatelj zagrebačke Pete gimnazije i dopredsjednik Društva matematičara Petar Mladinić novu filozofiju učenja tog predmeta koja će zaživjeti donošenjem novog kurikuluma.

Cilj je, kaže, da djeca nakon završetka obrazovanja budu matematički pismena i da s pomoću matematike mogu rješavati svoje svakodnevne probleme. Primjerice, da, bez obzira na to jesu li završili jednogodišnje ili dvogodišnje srednjoškolsko obrazovanje ili matematičku gimnaziju, znaju izračunati isplati li im se više stambeni kredit s kamatama od 4 posto uzeti na rok od 30 godina ili onaj s kamatama od 6 posto na upola manji rok. Danas to ne znaju izračunati ni ljudi sa završenim fakultetom.

Slaganje kvadra
– Dogodilo mi se u Društvu matematičara, gdje su bili deseci ljudi, da nisu od šest komada papira znali složiti kvadar. Stavljali su papire kako treba, ali to tijelo nije moglo opstati, raspadalo se jer nije bilo ljepila.... Kad se prvi sjetio da treba zavinuti stranice kako bi se tijelo moglo stabilno složiti, nastalo je veselje. Danas se događa da čovjek dobije već izrezan i pripremljen karton za kutiju, ali je ne zna složiti jer ga nitko nikada nije naučio teorijska znanja primijeniti u praksi – ističe Mladinić.

Dodaje također da matematičke zakonitosti vladaju svijetom i svakodnevnim životom, da su prisutne svugdje – u poeziji, glazbi, pa i u umjetnosti. Jer, navodi primjer, na “Posljednjoj večeri” jako važnu ulogu ima odnos predmeta u prostoru, dubina i kompozicija, mogućnost apstraktnog mišljenja i vizualizacije koji bez matematike jednostavno nisu mogući.


Za svakog prema mogućnostima

Neće se iz matematike mnogo toga izbaciti, ali će se sadržaji prilagoditi različitim škola i mogućnostima učenika. Netko tko je talentiran za matematiku dobit će zahtjevniji program nego onaj tko ima slabiji potencijal. Također, program za jednogodišnje ili dvogodišnje srednjoškolsko obrazovanje ne može biti isti kao za trogodišnju strukovnu školu, isto tako učenici općih gimnazija ne mogu imati istu matematiku kao učenici matematičkih...

Pogledajte na vecernji.hr