Apsurd

Jedni grade novu prugu, drugi ukidaju direktne vlakove od Zagreba do Bjelovara

Foto: Žarko Bašić/ PIXSELL
Jedni grade novu prugu, drugi ukidaju direktne vlakove od Zagreba do Bjelovara
08.09.2015.
u 20:30
Putnici iz Zagreba do Bjelovara i obratno presjedat će u Križevcima
Pogledaj originalni članak

HŽ Infrastruktura ove jeseni kreće u gradnju pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno, čijim će se završetkom putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba skratiti sa sadašnjih sat i 40 minuta na samo sat. Vrijednost je investicije 203,4 milijuna kuna, a nova 12,2 kilometra pruge trebala bi biti sagrađena do 2017. godine.

Premijer na svečanosti

Ugovor s izvođačima radova potpisan je svečano 26. kolovoza uz nazočnost premijera Zorana Milanovića. No paralelno s time, u tvrtki HŽ Putnički prijevoz donijeli su odluku da u novom voznom redu, koji stupa na snagu u prosincu ove godine, ukinu direktne linije između Zagreba i Bjelovara. Trenutačno između ta dva grada vozi direktno 12 vlakova. Od prosinca ove godine svi putnici koji putuju vlakom iz Zagreba u Bjelovar i obratno morat će presjedati u Križevcima i čekati vezu prosječno 10 minuta.

U HŽ PP-u kažu da su novu organizaciju prometa, koja uključuje i ukidanje direktnih vlakova na relaciji Zagreb – Bjelovar, planirali sukladno nabavi novih vlakova od Končara. Predsjednik uprave HŽ PP-a Dražen Ratković navodi da pruga od Bjelovara do Križevaca nije elektrificirana i da će na toj relaciji voziti dizelski motorni vlakovi, a do Križevaca i dalje prema Koprivnici vozit će novi elektromotorni vlakovi.

– Putnici iz Bjelovara trećinu puta vozit će se u dizelskim motornim, a dvije trećine u novim elektromotornim vlakovima – objašnjava Ratković.

Dodaje da će se uvođenjem elektromotornih vlakova uštedjeti oko 3,5 milijuna kuna godišnje jer na cijeloj ruti od Zagreba do Bjelovara i obratno neće voziti samo dizelski motorni vlakovi. Iako se do Bjelovara gradi nova pruga, broj putnika koji se prema tom gradu i iz njega vozi vlakom više je nego skroman. Prema podacima HŽ PP-a, od Križevaca do Bjelovara prosječno se vlakom vozi 27 putnika, a u suprotnm smjeru njih 29.

Elektrifikacija pruge

No gradnjom nove pruge od Gradeca do Svetog Ivana Žabna neće se izgleda ništa promijeniti što se tiče vožnje vlakom do Bjelovara jer i ta nova pruga neće biti elektrificirana. U HŽ PP-u nadaju se da će HŽ Infrastruktura u drugoj fazi elektrificirati novu prugu Gradec - Sveti Ivan Žabno kao i postojeću prugu od Žabna do Bjelovara.

Kažu i da će nakon njene gradnje nova pruga biti uvrštena u vozni red 2017./18. pa će se u skladu s tim odrediti broj direktnih vlakova između Zagreba i Bjelovara i obratno. Završetkom nove pruge očekuju povećanje broja putnika. U HŽ Infrastrukturi pak kažu da će elektrificirati i prugu do Bjelovara nakon što sagrade prugu Gradec - Žabno.

>> Uskoro prvi vlakovi od Pleternice do Čaglina

>> Vožnja vlakom od Zagreba do Beograda traje 7,5 sati, dvostruko dulje nego 1938.!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

Avatar Oluja 2015
Oluja 2015
17:23 08.09.2015.

sdp je poskidao i prodao prugu i sve mostove od Siska do Karlovca ! Sada pravosudni organi imaju pune ruke posla da utvrde gdje su kokošari iz sdpija spremili novac od pruge i devet mostova !

DU
Deleted user
20:37 08.09.2015.

U HŽ ima managera i tajnica k o kusih pasa, kako glasi pučka fraza i oni se vozikaju u Audijima s klimom i kožnim sjedalima, ni pomisliti da bi sjeli u vlak HŽ koji prometuje 50 km/H i vagoni zastali na razini 70-ih, dok u Italiji max. brzina 300 km/h (Italo) i u Japanu 600 km/h. Tu leži glavni problem - što je njima bitno da je njima dobro, a za putnike nitko ni ne haje i gube ono malo građanstva što se još nada da će vlak stići na vrijeme i da će uvjeti u njemu biti još podnošljivi.

MA
max
20:39 08.09.2015.

HZ je postao samom sebi svrha - nitko više i ne pomišlja koristiti njihove neupotrebljive usluge ni u putničkom ni u teretnom prometu. Da ih ukinemo bar mjesec dana nitko ne bi ni primjetio