neradna nedjelja

Jesu li se promijenile navike tjedne kupnje? I dalje većina građana čeka nedjelju

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Neradna nedjelja na tržnici u Samoboru
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Neradna nedjelja
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Neradna nedjelja
15.03.2024.
u 12:12
Istraživanje je pokazalo kako je najviše onih koji bi željeli da trgovine funkcioniraju po starom - 43 posto, dok je 34 posto građana reklo kako želi da trgovine i dalje funkcioniraju po novom rasporedu.
Pogledaj originalni članak

Izmjene Zakona o trgovini koje su trgovcima ostavile na raspolaganju 16 radnih nedjelja na godinu, doprinijele su tome da građani češće odlaze u trgovine radnim danom ili subotom, pokazalo je istraživanje agencije Valicon koje prenosi magazin JaTrgovac. Tako je u istraživanju provedenom u veljači odgovorilo gotovo dvije trećine ispitanika, odnosno njih 62 posto.

Svaki treći građanin smatra da zbog izmjene zakona općenito kupuje manje, odnosno smatra da troši manje na kupnju osnovnih proizvoda za svakodnevnu upotrebu, zbog toga što pojedine trgovine nedjeljom ne rade. Među osobama koje percipiraju da troše manje nešto je više starijih od 60 godina te onih s nižim prihodima kućanstva, do tisuću eura.

Prema istraživanju, oko petine građana nedjeljom ipak odlazi u kupnju u trgovinu koja taj dan radi, iako im nije najomiljenija (19 posto) ili najbliža (18 posto). Tome su najskloniji stanovnici gradova te mlađi kupci, u dobi  od 16 do 29 godina.

GALERIJA: FOTO Otvorene tek pokoje trgovine: Manje gužve se i ove nedjelje stvorile ispred pekarnica

Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Manje gužva ispred dućana koji rade nedjeljom
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Manje gužva ispred dućana koji rade nedjeljom
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Manje gužva ispred dućana koji rade nedjeljom
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Manje gužva ispred dućana koji rade nedjeljom
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Manje gužva ispred dućana koji rade nedjeljom
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Manje gužva ispred dućana koji rade nedjeljom

Mlađi kupci općenito su u manjoj mjeri skloni planirati odlaske u kupnju, za razliku od starijih, te su manje lojalni brendovima. Kada je riječ o utjecaju izmjene Zakona o trgovini na online kupnju osnovnih namirnica, svega sedam posto građana je izjavilo da zbog toga češće naručuje namirnice online radnim danom ili subotom.

Tako mali postotak, kako se navodi u istraživanju, nije iznenađujuć s obzirom da većina građana ipak i dalje osnovne namirnice češće kupuje u fizičkoj trgovini nego online. Vezano uz novi raspored rada trgovina, 36 posto ispitanika je reklo da im se novi raspored rada sviđa, njih 43 posto kazalo je da im se ne sviđa, a neutralnih je 22 posto.

VEZANI ČLANCI: 

Istraživanje je pokazalo kako je najviše onih koji bi željeli da trgovine funkcioniraju po starom - 43 posto, dok je 34 posto građana reklo kako želi da trgovine i dalje funkcioniraju po novom rasporedu. Da im je svejedno po kojem modelu rada će trgovine raditi istaknulo je oko petine građana (22 posto). Pritom su za vraćanje na staro u većoj mjeri zainteresirani najstariji (60+) te oni koji po proizvode za svakodnevnu uporabu u trgovine odlaze često.

VIDEO: Konačno srušena stara zgrada u Paromlinskoj

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

OT
otrovnijezik
14:59 15.03.2024.

Kupovao sam subotom, kupujem subotom, kupovat ću subotom.

EJ
ejStef
13:00 15.03.2024.

Samo taj zakon je dovoljan da se ne glasa za HDZ, bez obzira na subvencije i rast gospodarstva... Ovo s Turudićem je realno glupost, to je borba za održavanje privilegija gdje već desetljeće (od Bajića) imamo istu lijevu ekipu u DORH-u, samo se međusobno rotira, za koju vidimo da aktivno sudjeluje u stvaranju javnog mišljenja i modeliranje političke scene.

EV
Evojesam
12:43 15.03.2024.

Naravno da i dalje cekaju nedjelju jer su razmazen,sebicni i ne zele mijenjati svoje navike. To je "problem" starijima od 60god? Nda...to im bas cini ogromnu razliku jer im je zivot bas napakiran obavezama.. I izjava da zato manje kupuju je isto rezultat ozbiljnog naprezanja vijuga.