Ministar obrazovanja Željko Jovanović komentirao je danas odluku da se postroži režim upisa u srednje škole, odnosno da se vrednuje uspjeh od 5. do 8. razreda umjesto dosadašnjih zadnja dva razreda.
– Mislim da se režim nije postrožio nego je postao pravedniji na način da se svako dijete sukladno svom uspjehu u školi može upisati u školu koja odgovara tom uspjehu i mogućnostima. Dakle, način koji smo mi predložili i nakon javne rasprave usvojili dio primjedbi izuzetno je pravedan i transparentan i daje bolji raspon svih učenika s maksimalnim brojem bodova – tvrdi ministar te dodaje kako će sada sve biti puno preglednije te kako je način da se boduje uspjeh u sve četiri godine i to na dvije decimale pravedniji.
– Dakle nije isto je li nekom prosjek ocjena 3,5 ili 4,4, a prije je to bilo isto. Uz to, uzeli smo i po tri ključna predmeta kako za gimnazije tako i za ostale škole. Cilj ovog procesa bio je pravedniji i transparentniji način bodovanja učenika u osnovnim školama kako bi njihov uspjeh i trud bio razlog zbog čega se mogu upisati u željene škole – nastavlja Jovanović. Ministarstvo je, tvrdi, analiziralo uspjehe učenika u petom, šestom, sedmom i osmom razredu što je pokazalo, suprotno nekakvim nagađanjima, da je uspjeh učenika najbolji u petom, šestom, a nešto lošiji u sedmom i onda izuzetno dobar u osmom.
– Mi želimo da se u školama uči za život i da ocjenjivanje bude objektivno. Više se neće dogoditi da se netko tko ima maksimalan broj bodova ne može upisati u elitnu školu u Zagrebu jer broj učenika s maksimalnim brojem bodova više neće biti tako velik kao što je bio do sada. Vjerujem da smo napravili dobar posao koji će omogućiti da se rad u školi objektivno vrednuje i da to bude jedini kriterij upisa u srednje škole, a ne da se ispod stola kroz plave kuverte i razne druge načine pogoduje nekima koji su bliži bili pojedinim ravnateljima.
Govoriti danas o opravdanosti smjene 14 ravnatelja neodgovorno je jer se govori o ljudima koji su kršili zakon – zaključuje ministar obrazovanja Jovanović.
Jovanović provodi kulturnu revoluciju SDP-a