Prijevoz poslovnim mlažnjacima u Hrvatskoj postaje sve zanimljiviji biznis. Donedavno su u našoj zemlji bile registrirane samo dvije tvrtke koje su se bavile tim poslom – Winair u Varaždinu i Columba u Zagrebu. One u svojoj floti imaju dva mala mlazna aviona, a prije desetak dana u Hrvatsku je stigao i treći.
Naime, braća Krešimir (42) i Vedran (31) Jung iz Zagreba, koji su prije dvije godine osnovali aviotvrtku Jung Sky, za 1,5 milijuna dolara kupili su u SAD-u poslovni mlažnjak cessnu 525 CJ. Idući tjedan na jedan od hrvatskih aerodroma sletjet će još jedan mali luksuzni avion pipper cheyenne koji će također biti korišten za poslovne i turističke letove u Hrvatskoj i cijeloj Europi. Njega su, također u Americi, za 1,3 milijuna dolara kupili, kako su javnosti obznanili, poznati odvjetnik Ante Nobilo i njegov poslovni partner i prijatelj Mišo Carić. Na taj način hrvatska polako hvata korak sa susjednima Srbijom i Slovenijom u kojima je taj biznis već godinama u velikoj ekspanziji.
U Austriji 50 takvih tvrtki
– U Sloveniji ima desetak, u Srbiji petnaestak, a u Austriji čak pedesetak tvrtki koje se bave tim poslom. Shvatili smo da i u Hrvatskoj postoji potreba za takvim biznisom pa smo se upustili u njega – kaže Krešimir Jung koji je kao pilot u zraku proveo više od tri tisuće sati. Diplomirao je strojarstvo, ali je potom upisao aeronautiku, te kao pilot najprije radio kao instruktor u letačkoj školi Ecos Miljenka Bucalovića, a kasnije je prešao u privatnu zrakoplovnu tvrtku Tradair, gdje je letio na foceru 100, dvije godine kao kopilot, a tri kao kapetan. Njegov mlađi brat Vedran, koji je suvlasnik tvrtke, po struci je informatičar.
– Od malih nogu bio sam zaokupljen avijacijom. Dok su moji vršnjaci išli u kino, ja sam odlazio na aerodrom gledati avione. Želja mi je oduvijek bila da imam svoju aviokompaniju, koju sam prije dvije godine i osnovao s bratom i Jasnom Mimicom, bivšom stjuardesom. Prvi avion – cessnu 172 za tri putnika i pilota – kupili smo u proljeće prošle godine, a s panoramskim letovima počeli smo nekoliko mjeseci kasnije. Od samog početka imali smo ideju da kupimo mlažnjak za poslovne i turističke letove – dodaje Krešimir Jung.
Njihov mlažnjak cessna 525 CJ mali je poslovni avion za pet putnika i dva člana posade. Takvih aviona ima puno širom svijeta, a Krešimir dodaje kako je avion robustan i iznimno siguran za putovanja koja traju do tri sata. Otkako im je prije desetak dana stigao avion na aerodrom Pleso, odradili su nekoliko letova, a Krešimir kaže da imaju dosta upita za nove letove.
Zovu iz istočne Europe
– Pokrivat ćemo cijelo hrvatsko, ali i europsko tržište. Naša je prednost što s tim avionom možemo sletjeti i na kratke piste te pokriti odredišta za koja nema redovnih letova. Od poziva klijenta do polijetanja aviona treba nam samo dva sata. To je naša velika prednost – ističe Krešimir Jung koji je uspio u svojoj aviotvrtki okupiti jako iskusan pilotski kadar. Imaju dva kapetana instruktora i jednog kapetana pilota te još dva kopilota koji imaju veliko letačko iskustvo. Zaposlili su i nekoliko zrakoplovnih stručnjaka koji se bave poslovima dok je avion na zemlji.
– Sat letenja našim mlažnjakom stoji oko 1800 eura, a za sat vremena može se doći iz Zagreba do Züricha. Zahtjevi putnika su nam na prvome mjestu i sve što požele, mi im ispunjavamo. Imamo dosta upita za letove u zemlje istočne Europe, gdje nema čestih redovitih aviolinija, a klijenti su nam poslovni ljudi iz cijele Europe – kaže Krešimir Jung.
Krešimir Jung koji je dosanjao svoj dječački san da će jednog dana biti pilot i imati svoju aviokompaniju. --------------------------------------------------------- ne mozes ti taj san ni u americi odsanjat a kamoli u hrvatskoj... pricaj ti pricu kome hoces. ja zivim na zapadu imam inzinjer sam elektronike imam svoj biznis i mogu samo sanjat tvoj \"san\".. nego je bice ovo money laundering...isto bi ja prosao koz \"papire\" ovih sanjaica