Srpsko narodno vijeće (SNV) na zanimljiv je način odlučilo iskoristiti predsjedničku kampanju kako bi poduprlo vlastitu kampanju “Da se bolje razumijemo”, kojom već mjesecima promiče ćirilicu, nastojeći je učiniti prihvatljivom što većem broju hrvatskih građana. Uz gradske prometnice oni su postavili plakate sa sloganima predsjedničkih kandidata, istovjetne onima koje su postavili i sami izborni stožeri, no tiskane na ćiriličnom pismu, uz SNV-ov logo u donjem desnom kutu. Na jednom plakatu, tako, na ćirilici piše “Zoran Milanović, Normalno”, na drugom “Kolinda Grabar-Kitarović, Jer Hrvatska zna”, a na trećem “Miroslav Škoro, Sad il’ nikada”.
‘Razumjet će svoju ulogu’
Predsjednik SNV-a Boris Milošević objasnio nam je da SNV od samog početka kampanju nastoji prilagoditi aktualnostima, a u središtu pozornosti sada je upravo predsjednička kampanja. Ponavlja kako žele poručiti da je riječ o pismu koje je kao i svako drugo te pozvati na dijalog i razumijevanje.
Kaže i da ovakvih plakata nije tiskan prevelik broj, ali ih je samo uz zagrebačke prometnice postavljeno 18.
Reakcije iz stožera predsjedničkih kandidata na ove plakate su različite. Najjednostavnije je bilo reagirati ljudima iz stožera Zorana Milanovića, koji nikada nije izbjegavao da se njegovo ime veže i uz ćirilicu. Dovoljno je spomenuti prosvjede koje je 2013. izazvala njegova odluka o postavljanju ploča s natpisima na dva pisma na državnim institucijama u Vukovaru. Njegovim ljudima nije bilo nimalo sporno što su Milanovićevi izborni plakati iskorišteni za promociju ćirilice.
– Nismo vidjeli te plakate, ali čuli smo da SNV priprema njihovo postavljanje. Normalno je normalno, bez obzira na kojem jeziku i pismu bilo – komentirao nam je njegov glasnogovornik Nikola Jelić.
Ljudima iz Škorina stožera nije, međutim, najbolje sjelo neovlašteno korištenje imena njihova kandidata.
– Ta se kampanja zove “Da se bolje razumijemo”. Kada Miroslav Škoro pobijedi na izborima, SNV će puno bolje razumjeti svoju ulogu u društvu. Ako se do sada i nismo razumjeli, nakon 22. prosinca sigurno hoćemo – kazao nam je voditelj Škorina stožera Mate Mijić.
Nešto kasnije, o SNV-ovim plakatima na Facebooku oglasio se i sam Škoro, koji je SNV-ov potez kritizirao ipak nešto odmjerenijim riječima.
– Hrvati i Srbi puno bi se bolje razumjeli da Milorad Pupovac od svega ne radi etnobiznis. Oglasni je prostor prilično skup (ja to dobro znam jer ga plaćam iz svojeg džepa) pa bi valjalo saznati otkud Plenkovićevu koalicijskom partneru novac za ovakvu rastrošnost – napisao je Miroslav Škoro.
‘Hrvatska je slobodna država’
SNV-ov potez teško da može naštetiti Škori, koji bez problema može i vrlo oštro odbiti njihovu kampanju, bez bojazni da će se time zamjeriti bilo kome od koga očekuje potporu ili s kim surađuje. Nešto je drukčija situacija u stožeru Kolinde Grabar-Kitarović, koja također računa na naklonost biračkog tijela desno od centra, no nevolja je to što najveći utjecaj na SNV ima SDSS, koalicijski partner HDZ-a, stranke čija je ona kandidatkinja. Zato je i reakcija bila vrlo suzdržana.
– Hrvatska je slobodna država, zemlja u kojoj svi imaju pravo izražavati se, ali i odgovornost koja s tim ide – komentirao je izvor blizak njezinu stožeru
VIDEO: Predsjednički kandidati
Ne znam čitati ta slova ali jako me podsjećaju na ona kojima su bile ispiaane crne zastave sa lubanjama i kostima prilikom ulaska u Vukovar.