kronologija

Kako je propala prva gradnja Pelješkog mosta i što donosi budućnost

Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Kako je propala prva gradnja Pelješkog mosta i što donosi budućnost
26.01.2014.
u 17:33
Pobjedom Kukuriku koalicije krajem 2011. nova hrvatska Vlada definitivno je odustala od pelješkog mosta te se odlučila za koridor kroz Neum. No uskoro shvaćaju da je most bolje rješenje od koridora...
Pogledaj originalni članak

1997. - 2000.

SDP-ov dubrovačko-neretvanski župan Ivan Šprlje iznosi javno ideju o gradnji pelješkog mosta. I HDZ uskoro prihvaća tu ideju, a most 2000. godine ulazi u prostorni plan najjužnije hrvatske županije.

2003. - 2004.

Predsjednik HDZ-a Ivo Sanader u kampanji za parlamentarne izbore uvodi temu pelješkog mosta. Nakon pobjede HDZ-a na izborima počinje realizacija projekta mosta koji vodi Jure Radić.

2005. - 2007.

Prvi početak radova na mostu svečano je otvorio premijer Ivo Sanader 2005. godine. Drugi početak radova na mostu, za čiju gradnju nije bilo novca, Sanader je obilježio pred izbore 2007. godine.

2011. - 2012.

Pobjedom Kukuriku koalicije krajem 2011. nova hrvatska Vlada definitivno odustaje od pelješkog mosta. Hrvatske ceste uskoro raskidaju ugovor o gradnji mosta s domaćim građevinskim tvrtkama, a u Vladi se odlučuju za koridor kroz Neum kao poveznicu između dva dijela Hrvatske. No uskoro shvaćaju da je most bolje rješenje od koridora.

Novi pokušaj i pogled u budućnost

2013. - 2014.

Predstudija daje prednost mostu u odnosu na sva ostala rješenja povezivanja Hrvatske. Ove godine počinje izrada studije isplativosti koja će biti gotova na jesen i koju bi EK mogao prihvatiti i na osnovi nje odobriti sufinanciranje gradnje mosta.

2014. - 2015.

Nakon što EK odobri novac za gradnju mosta, kreće se u raspisivanje natječaja za izvođače radova. Na natječaju pobjeđuju strane građevinske tvrtke koje za podizvođače radova uzimaju hrvatske građevinare.

2015. - 2018.

Radovi na gradnji mosta mogli bi realno početi u drugoj polovici 2015. godine. Realno je očekivati da će gradnja mosta potrajati tri godine pa bi Hrvatska napokon mogla biti spojena 2018.

>>'Teško je predvidjeti koliko vremena treba do realizacije Pelješkog mosta'

>>EK: Nema još odluke o pelješkom mostu, treba izraditi još niz studija

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

Avatar Django
Django
17:46 26.01.2014.

Nije SDP stopirao most zbog neznanja, nego zato da uspori integraciju Hrvatske. Isto su učinili kada su stopirali gradnju autoceste prema Splitu. Zakočili su nas dvije godine, a kad su shvatili da gube na izborima onda su nastavili gradnju kako bi zavarali narod. A što se mosta tiče, to je opet bacanje balvana pod kotače, jer oni su već dvije godine na vlasti, ako već nisu htjeli od EU tražiti sredstva za gradnju po postojećem projektu, mogli su istu ovu proceduru pokrenuti već i ranije. Ovako, a to već najavljuju, izgubili smo još dvije godine.

Avatar katarina_26
katarina_26
18:38 26.01.2014.

200-300 milijuna eura za jednu državu, siromašniju i od Hrvatske nije veliki novac. Pa ljudi moji, to zna svaki gimnazijalac koji iole zna nešto o državi. HDZ na čelu sa Sanaderom jednostavno nije htio završiti Pelješki most, jednostavno zato što se čovjek prepustio korupciji i pohlepi, on je svoj drugi mandat posvetio samo pohlepi. Čovjek je toliko bio posvećen tome da su ga čak i ljevičarski mediji od Jutarnjeg lista, Novog lista pa sve do onog smeća koje vodi Pupovac. Čovjek je poklonio Slobodnu Dalmaciju Jutarnjem listu tj. Ninoslavu paviću, a njegovi ga novinari dizali u nebesa, kao onaj Davor Butković. O SDP-u ne treba trošiti riječi, za njih sve što ima nacionalno strateški cilj je neprihvatljivo. I tu svaka diskusija prestaje kad je riječ o SDP-u.

CA
canajrasim
18:04 26.01.2014.

Hrvatske ceste uskoro raskidaju ugovor o gradnji mosta s domaćim građevinskim tvrtkama >>>>>> Nije li komi-vlada tada morala gradjevinskim tvrtkama isplatiti odstetu od 50 milijuna kuna ?