Kolumna

Kako nam je bolnica u Vinogradskoj dokazala da je ljudski faktor najvažniji

Foto: Goran Stanzl/Pixsell
Kako nam je bolnica u Vinogradskoj dokazala da je ljudski faktor najvažniji
27.10.2017.
u 19:11
Ako ne mogu utjecati na lošu infrastrukturu i duge liste čekanja, mogu uložiti u kadar
Pogledaj originalni članak

Ležati među hladnim zidovima u bolničkoj postelji nešto je što malo tko priželjkuje. Uz to što su neželjene, takve su životne situacije neočekivane i uglavnom nepredvidive.

No, unatoč ovim činjenicama, djelatnici KBC-a Sestre milosrdnice uspijevaju kod svojih pacijenata postići iznimno visoku razinu zadovoljstva njihovim liječničkim uslugama. Kako bi to imali i napismeno, odlučili su provesti istraživanje koje je trajalo šest mjeseci. Anketirali su više od 600 pacijenata, a sve su radili uz pomoć stručnjaka s Ekonomskog fakulteta. Bili su zadovoljni kad su vidjeli ukupnu ocjenu – pacijenti su im dali 4,45.

Jedini razlog zašto nisu dobili čistu peticu je nezadovoljstvo dugim listama čekanja, čekanjem u ordinaciji i prostorom. No, to su uglavnom stvari na koje djelatnici KBC-a ne mogu utjecati. Oni rade u zgradama starim stotinu godina, a žele li ih obnoviti, moraju se obratiti Ministarstvu zdravstva, u kojem, pak, svako malo podsjete na ukupan zdravstveni dug od osam milijardi kuna.

Trude se maksimalno u KBC-u i nadograđivati opremu najnovijim primjercima iz moderne medicine. No, i to čine s obzirom na financijske mogućnosti. Shvatili su stoga u upravi bolnice – nema druge nego staru infrastrukturu nadoknaditi ljudskim pristupom te suosjećanjem prema pacijentima. I upravo su na tom polju “pokupili” najviše bodova.

Sigurnost i razina pouzdanja najbolje su ocijenjeni faktori u sklopu liječničke usluge. Uz to što su u bolnici okupili najbolje stručnjake koji nekoliko puta godišnje odlaze na razne seminare i stručne skupove na kojima dobivaju najnovija znanja iz svog područja, liječnici i drugo medicinsko osoblje odlaze i na tečajeve komunikacije koji će sada, odlučili su u bolnici, biti još intenzivniji. Ako već ne mogu puno utjecati na izgled prostora i liste čekanja, mogu uložiti u svoje ljude i unaprijediti odnos s pacijentima. Jer “topla” ljudska riječ i humani pristup ono je što je, na kraju svega, i najbitnije. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

BB
branko.baricic
08:51 28.10.2017.

vinogradska je za pozelit.doktori i sestre su strucni i usluzni.hvala im.

DU
Deleted user
00:33 28.10.2017.

Ne znam je li provedena anketa ograničena isključivo na bolnicu u Vinogradskoj ili se odnosi i na ostale sastavnice KBC Sestara milosrdnica, točnije Kliniku za traumatologiju u Draškovićevoj, ali sa ovom drugom ustanovom imam krajnje negativno iskustvo koje je završilo smrću čovjeka čiji je jedini "grijeh" bio taj da se pojavio na prethodno zakazanoj kontroli na državni blagdan. Liječnik, mladi arogantni specijalizant, dočekao je pacijenta dobrodošlicom: "što ste došli na praznik?" Ovaj gaf bi bio zaboravljen da je liječnik obavio svoj posao kvalitetno i profesionalno. No nažalost nije. Ljutit i frustriran što, zamislite, mora raditi na blagdan (za što je, pretpostavljam, i dodatno plaćen) nije ni pogledao pacijenta koji je stajao pred njim te je napravio katastrofalan previd koji je pacijenta koštao života. Pa se postavlja pitanje, je li liječnik to naučio na spomenutom tečaju komunikacije? Je li to ta "topla ljudska riječ" koju novinarka spominje u članku? Je li to "ulaganje u kadar"? Ako jeste - radi se o totalno promašenoj investiciji i molim upravu Bolnice da nas poštedi ovakve vrste "ljudske topline" i "humanosti" te sredstva utrošena na ovakve bezvezarije radije utroši u korisnije svrhe.

CH
Changi
07:55 28.10.2017.

Da, Ljudi u Vinogradskoj su odlični stručnjaci i empatični prema pacijentima. Mislim na liječnike, sestre itd...ali babe koje rade na prijemnim salterima su katastrofa...