PROMO

Kako su postali najbolji mladi inovatori u Hrvatskoj

Prošlogodišnji pobjednici Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom
Prošlogodišnji pobjednici Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom
Prošlogodišnji pobjednici Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom
Prošlogodišnji pobjednici Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom
22.03.2023.
u 15:37
Prošlogodišnji pobjednici Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom podijelili su detalje svog puta od studenata koji su odlučili prijaviti se u projekt do studenata koji su postali generalni pobjednici i osvojili titulu najboljih mladih inovatora u Hrvatskoj te novčanu nagradu od 30.000 kuna.
Pogledaj originalni članak

U sklopu Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom, projekta namijenjenog učenicima i studentima iz cijele Hrvatske u kojem se razvija njihov kreativni potencijal, Antonija Orešković, Jozo Pavlović, Marija Pavković, Mirna Perić i Tea Olivari su razvili vlastito inovativno rješenje i pokazali kako početnu ideju uspješno dovesti do gotovog projekta.

PREPOZNAVANJE STVARNOG PROBLEMA POTROŠAČA

Kako bi se rodila neka ideja i stvorilo određeno rješenje u vidu proizvoda ili usluge, najprije je potrebno odrediti problem s kojim se ljudi kao potencijalni potrošači susreću, a koji se tada nastoji riješiti. Takav koncept prati se i u Inkubatoru pa su tako generalni pobjednici istaknuli kako su, kao generacija modernog doba, suočeni sa životom u svakodnevnici koja vrvi informacijama, događajima i raznoraznim iskustvima koja im pružaju uživanje u životu. No, upravo se u toj istoj svakodnevici susreću sa zasićenjem koje često dovodi do monotonog ritma života. Kada se monotonija želi prekinuti, studenti zaključuju da to i nije uvijek tako lako te da običan izlazak na neki događaj bude prekinut prije nego je uopće započeo zbog mnogih razloga – nemogućnost izbivanja s posla, zdravstveni problemi, financijska situacija, premalo slobodnog vremena, obveze prema djeci i starijima i sl.

Upravo zbog toga, tim mladih inovatora inspiriranih situacijom za vrijeme COVID-19 pandemije na umu je imao stvoriti nešto pozitivno i inovativno te krenuo u osmišljavanje projekta koji bi uspio riješiti navedeni problem i približio te olakšao uživanje u iskustvima koja ljudima uljepšavaju i obogaćuju život.

Htjeli smo osmisliti rješenje koje će ljudima „od doma“ moći pružiti iskustvo kakvo bi inače osjetili na nekim koncertima, festivalima ili sličnim događajima i time poboljšati njihovu kvalitetu života.“

Prošlogodišnji pobjednici Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom

RAZVOJ NOVIH I SMISLENIH RJEŠENJA

Nakon određivanja problema koji se nastojati riješiti, sudionici Inkubatora kreću u razradu rješenja uz podršku eksperata iz kompanija s kojima imaju 1 na 1 sastanke na kojima mogu razgovarati o svojoj ideji te dijeliti vlastite perspektive i mišljenja. Taj proces prošli su i prošlogodišnji generalni pobjednici koji su inspirirani VR tehnologijom i opcijom 5G brzine interneta osmislili rješenje koje se temelji na paketu VR naočala i pripadajuće aplikacije kojom bi potrošači mogli iskusiti sasvim novi doživljaj.

Kako znamo da je danas virtualna realnost sve češće korišten pojam osmislili smo rješenje za koje mislimo da će u bližoj budućnosti biti uobičajeno poput opcije „Videoteka“ na MAX TV-u.“

Njihova ponuda sastojala bi se od 2 paketa: IN THE VRIGHT PLACE, AT THE VRIGHT TIME i VR PREMIUM – VRIGHT NOW. Pretplatom na paket IN THE VRIGHT PLACE, AT THE VRIGHT TIME korisnik dobiva par VR naočala te pristup aplikaciji preko neke od platformi Hrvatskog Telekoma. Aplikacija bi sadržavala najavu događaja za koje Hrvatski Telekom nudi prijenose uživo te stalnu ponudu (bazu) VR iskustava, koja bi korisnicima uvijek bila dostupna da ih ponovno prožive (VR obilazak turističkih atrakcija: Dubrovnik, Louvre, Plitvička jezera..., VR prikaz kazališnih predstava....). U ovoj bi opciji korisnik iz udobnosti svog doma imao 3D prikaz događaja uživo. Pretplatom na VR PREMIUM – VRIGHT NOW nudili bi dodatne sadržaje na samom mjestu događaja poput opcije „12. igrač“ gdje bi emitirali prikaz sa samog terena.

Tijekom čitavog ovog procesa, podupirali su ih i usmjeravali stručnjaci iz Hrvatskog Telekoma te mentori iz Instituta za inovacije pa su se studenti složili i kako su ovime dobili ozbiljniji uvid u poslovni svijet. „Projekt bih definitivno preporučila svakom studentu jer osim odličnog iskustva, brojnih savjeta i stečenog znanja imaju priliku stvoriti poznanstva s brojnim menadžerima i voditeljima velikih kompanija“, rekla je Antonija, a sa čime se složila i Marija: „Ovaj projekt donio nam je nova poznanstva, odlično iskustvo i rad s ozbiljnim poslovnim ljudima.“

Prošlogodišnji pobjednici Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom

FINALNA PREZENTACIJA PRED STRUČNIM ŽIRIJEM

Kada su se prisjećali najljepših trenutaka sudjelovanja u projektu, studenti su spomenuli nekoliko različitih faza, no ipak nisu mogli sakriti uzbuđenje koje su osjećali kada su, uz sve ostale finaliste, prezentirali vlastito rješenje na finalnom događaju na kojem su najuspješniji timovi bili nagrađeni.

U najljepšem sjećanju mi je definitivno ostao final pitch event gdje smo doista uživali u svakom trenutku. Cijela atmosfera i pozitivna energija svake osobe koja je prisustvovala događaju iz kojeg smo zasigurno izašli bogatiji za jedno stvarno predivno iskustvo.“, rekao je Jozo, a na što se nadovezala i Tea: „Osjećaj da smo napravili nešto stvarno dobro i kvalitetno već je bila nagrada.“

POGLED NA STEČENE KVALITETE I POZITIVNE PROMJENE

Njihova ideja i želja za poboljšanjem, napretkom te ne odustajanje od cilja koji su sami postavili dovela ih je do novih iskustava i znanja koja će moći primijeniti u vlastitom životu. Upravo zbog toga, studenti smatraju da bi se svatko tko mašta o nečem boljem i želi kontinuirano raditi na sebi trebao prijaviti u projekt.

Zasigurno je bilo dobro utrošeno vrijeme sudjelovati na jednom ovakvom projektu koji nas je ispunio novim iskustvom i pokazao kako Hrvatska ima velikog potencijala u mladim ljudima koji će krojiti budućnost Hrvatske svojom kreativnošću“, Jozo je istaknuo, dok je njegova kolegica iz tima Marija naglasila kako je sudjelovanjem u Inkubatoru „pomakla vlastite granice i vidjela kako zapravo u studentskim danima može napraviti puno više od samog polaganja ispita i odlaska na predavanja“.

Uz to, studenti su se osvrnuli i na svoje samopouzdanje koje je nakon sudjelovanja u projektu bilo znatno veće i čvršće pa je tako Mirna spomenula kako „smatra da je bogatija za jedan nivo znanja te slobodnija u komunikaciji što možda mnogima predstavlja problem“, Antonija je rekla da je „naučila lakše podnositi kritike i nakon svakog pada ustati“, dok je Tea u fokus stavila da je ovakav tip projekata namijenjen različitim ljudima različitih interesa: „Kažu da se ništa ne mora, i svi smo različiti te nije sve za svakoga, ali govoreći iz svog iskustva kao osobe koja je introvert i koja inače ne bi prisustvovala ovako nečem svakako bih preporučila svima. Ovim iskustvom pomakla sam svoje granice i izašla iz zone komfora te smatram da je ovo iskustvo kojim se svakako raste i radi na sebi.“

Prošlogodišnji pobjednici Digitalnog inovacijskog inkubatora powered by Hrvatski Telekom

Da projekt, izuzev prethodno navedenog, sa sobom donosi i dodatna iskustva i vrijednosti nakon samog kraja smatra Antonija: Nakon završetka projekta imali smo priliku sudjelovati na konferenciji “Poduzetnički mindset” i predstaviti svoj projekt na Management meetingu Hrvatskog telekoma. To je za nas bila velika čast i životno iskustvo.“

DIGITALNI INOVACIJSKI INKUBATOR KAO POKRETAČ KREATIVNOSTI I INOVATIVNOSTI

U Digitalnom inovacijskom inkubatoru powered by Hrvatski Telekom ima mjesta za svakog tko se želi okušati u nečem novom, tko nastoji ulagati u sebe u osobnom i profesionalnom smislu i tko svoj poslovni put želi započeti već tijekom studentskih dana.

Htjela bih samo poručiti da niti jedna ideja nije glupa i da treba gurati tu ideju i vjerovati u nju jer će ju sigurno netko jednom prepoznati i ovaj projekt je odlična prilika za to jer ljudi koji su stvarno dobri i uspješni u svom poslu imaju zanimanja za mlade i perspektivne ljude. Vjerujte u sebe!“ istaknula je Tea.

Ove godine sve sudionike Inkubatora čeka 7 kompanija i industrija s kojima mogu surađivati - Hrvatski Telekom, Jamnica, Raiffeisen banka, Studenac, Nova TV, Poliklinika Sinteza i Školska knjiga, a sve koji se žele uključiti u projekt i razvijati svoj potencijal, prijaviti se mogu samostalno ili u timu do 31.03. putem OBRASCA.

Pogledajte na vecernji.hr