Hrvatski domaći proizvodi već su godinama na samom vrhu svjetskih ljestvica kvalitete, no za uspjeh domaće poljoprivrede potrebno je izraditi strategiju te je potom dosljedno i dugoročno primjenjivati. Za Konzum i više od 4000 proizvođača iz svih krajeva Hrvatske to je postala stvarnost. Naime, suradnja s domaćim dobavljačima strateški je smjer Konzuma od samog početka poslovanja u kojem se ističe svijest i važnost podržavanja hrvatske proizvodnje kako bi se ostvarila domaća samoodrživost.
Kampanjom i dugoročnim projektom “Najbolje iz Hrvatske” još za vrijeme veljače 2020. i početka pandemije i krize, Konzum pruža konkretan doprinos stvarajući partnerske odnose s domaćim proizvođačima i dobavljačima kako bi njihovi proizvodi dospjeli do svih Konzumovih polica u Republici Hrvatskoj. Raspisujući natječaj za sve male lokalne proizvođače koji su zainteresirani za plasman svojih proizvoda preko Konzumove maloprodajne mreže, sukladno zakonskim okvirima cijelu godinu odabiru se lokalni proizvođači s ciljem kvalitetnog plasiranja proizvoda do kupaca diljem Hrvatske.
Od dobavljača do proizvođača
Mali hrvatski proizvođači imaju kvalitetan standard proizvodnje koji je i više nego u skladu sa suvremenim dostignućima. Međutim, potencijalna prijetnja njihovu poslovanju u jeku krize je narušavanje lanca opskrbe i plasiranja proizvoda na tržište. Odavno vjerujući kako je važnije nego ikad poduprijeti domaće gospodarstvo, Konzum kao maloprodajni lanac prvi u Hrvatskoj unazad deset godina ulaže znatna sredstva u otkupno-pakirne centre. Ulažući u sustav pouzdanog kontinuiteta isporuke domaće robe, pokazao se kao glavni poslovni partner hrvatskih proizvođača.
Kako bi potaknuo poslovno osnaživanje domaćih proizvođača, s Ministarstvom poljoprivrede Konzum je pokrenuo inicijativu kojom je osigurao dodatna mjesta na svojim policama za domaće proizvođače čiji su se proizvodi dotad mogli kupiti samo u lokalnim zajednicama. Uz pomoć velikih otkupljivača poput PIK Vinkovaca, Marinade i Fragarije, tim projektom Konzum je otvorio vrijedan kanal distribucije lokalnih proizvoda diljem Republike Hrvatske.
Kampanjom “Najbolje iz Hrvatske” pruža se partnerska ruka svim pojedincima i obiteljima koji naporno rade u stvaranju najboljih domaćih proizvoda kako bi se dodatno razvijali. Smanjivanjem duljine trajanja lanca opskrbe i transporta od lokalnih proizvođača povoljno se utječe i na okoliš snižavanjem emisije štetnih plinova i korištenjem dodatnih ambalaža. Postupno pada i trošak dostave te raste kvaliteta svježih proizvoda jer domaća roba ne prolazi dug vremenski lanac opskrbe koji uključuje dugotrajne procese prijevoza i skladištenja.
Kutak „Najbolje iz Hrvatske“
Osim što se potiče održivi razvoj, proizvodi hrvatskih proizvođača mogu se vidjeti u više od 50 Super Konzuma u posebno uređenim kutcima „Najbolje iz Hrvatske“, posebnim dijelovima Konzumovih dućana namijenjenih samo za domaće proizvode. Njihovom kupovinom utječe se na društvenu i gospodarsku sliku područja lokalne zajednice Republike Hrvatske koja je u ovim izazovnim vremenima ranjiva. Međutim, kvaliteta i prepoznatljivost domaćeg hrvatskog proizvoda nisu jedini razlozi zašto je dobro kupovati hrvatske proizvode. Kupovinom se potiče potražnja, a time i gospodarstvo kojim se ostvaruje stabilnija ekonomija i radna mjesta.
Najveći broj domaćih proizvođača s kojima Konzum surađuje je u kategoriji voća i diljem Hrvatske. U Konzumovom prometu proizvodi domaćeg podrijetla zauzimaju više od 75 posto, a u svježim kategorijama voća i povrća, mesa i pekarskih proizvoda taj se broj penje na više od 80 posto. U kategoriji crvenog mesa Konzum surađuje sa svim relevantnim domaćim proizvođačima kao što su PIK Vrbovec, Grupa Pivac, Medven, Ravlić, Martinjak, Kudelić i Mesarsko-trgovački obrt Paleka do kojih neizravno dolaze i do manjih farmi.
Konzum jedini ponosno koristi oznaku „Mesa hrvatskih farmi“ te doprinosi očuvanju stoljetne tradicije hrvatskog ribarstva oznakom „Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi“ koje je dodijelilo Ministarstvo poljoprivrede i Hrvatska gospodarska komora kao oznaku kvalitete. Kupcima se tako jamči da u ponudi nalaze isključivo proizvode vrhunske domaće kvalitete, a Konzum se pokazuje kao važan gospodarski i strateški partner koji potpomaže promicanju uspješnog domaćeg poslovanja.