prekvalificirana?

Kao doktorici znanosti kažu mi da sam nekompetentna za rad s djecom u školi

Foto: Privatna fotografija
Kao doktorici znanosti kažu mi da sam nekompetentna za rad s djecom u školi
13.07.2015.
u 21:42
Nezaposlena je, a u školama u kojima je radila bilo je to samo na zamjenama. U odbijenicama na natječajima uvijek se obrazlaže da nije stručna što potvrđuje, kaže, da se suprotno najboljoj svjetskoj praksi, osobe s akademskom titulom magistra ili doktora znanosti u Hrvatskoj smatraju nekompetentnima za rad s djecom u osnovnoj i srednjoj školi
Pogledaj originalni članak

Kao i njegovi prethodnici, i ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar oglušio se na molbu Riječanke Gordane Pavoković, doktorice znanosti, koja je od Ministarstva zatražila da donese rješenje o tome je li kompetentna za rad u osnovnoj ili srednjoj školi kao učiteljica prirode i biologije. Njezino je obrazovanje, a ova 42-godišnjakinja završila je diplomski studij za sanitarne inženjere, magistrirala na studiju biologije – ekologije na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu i potom obranila doktorat znanosti iz znanstvenog područja biomedicina i zdravstvo, usto i položila pedagošku grupu predmeta na Učiteljskom fakultetu, znatno opsežnije nego što to imaju oni koji su završili fakultete navedene kao odgovarajuće u Pravilniku, no sve to, bez rješenja Ministarstva, nije dovoljno da bi predavala u školi.

Suprotno svjetskoj praksi

Nezaposlena je, a u školama u kojima je radila bilo je to samo na zamjenama. U odbijenicama na natječajima uvijek se obrazlaže da nije stručna što potvrđuje, kaže, da se suprotno najboljoj svjetskoj praksi, osobe s akademskom titulom magistra ili doktora znanosti u Hrvatskoj smatraju nekompetentnima za rad s djecom u osnovnoj i srednjoj školi.

– Na mjestu mog zadnjeg zaposlenja na natječaju je prošla osoba s praktički najnižim znanjem iz biologije, Učiteljski fakultet s pojačanim predmetima iz prirodoslovlja, za mene se navelo da nisam stručna, a na Učiteljskom fakultetu gdje sam se natjecala za asistenta biologije magisterij i doktorat ne smatraju relevantnim za usporedbu kvalitete. Ne znam što onda smatraju, s obzirom na to da me nisu pozvali ni na razgovor – objašnjava G. Pavoković.

Pismo ministru

U opširnom pismu ministru, na koje već mjesecima čeka odgovor, zatražila je da se ocijeni razina njezina znanja na temelju dokumentacije ili izravnim ispitivanjem, s ciljem donošenja rješenja koje bi joj omogućilo rad u školi. Pozvala se na “Pravilnik o stručnoj spremi i pedagoško-psihološkom obrazovanju učitelja i stručnih suradnika u osnovnom školstvu” u kojem postoji odredba da Ministarstvo, u slučajevima koji nisu predviđeni Pravilnikom, donosi rješenje kojim se utvrđuje što se smatra potrebnom stručnom spremom.

– Ministarstvo bi, uspoređujući nastavne programe predviđenih studijskih smjerova s nastavnim programima koje sam završila, trebalo utvrditi jesu li oni jednako vrijedni i odgovaraju li po svojem sadržaju nastavnom gradivu profesora biologije, dipl. ing. molekularne biologije ili ekologije, ali oni šute jer su sami nekompetentni za takvu usporedbu i ocjenu nečijeg znanja. Očito ne žele tražiti ni mišljenje stručnjaka sa Sveučilišta jer bi time pokazali svoju nesposobnost. U Ministarstvo sam dostavila i potvrdu PMF-a iz koje nedvosmisleno proizlazi da je moje obrazovanje odgovarajuće za obavljanje poslova nastavnika prirode i biologije u osnovnoj školi. Ali, najlakše je šutjeti i pustiti ljude da se koprcaju u vrtlogu nesposobne birokracije – kaže Riječanka čiji slučaj, tvrdi, nije jedini u Hrvatskoj.

– Voljela bih da mi barem kažu što bi to u Hrvatskoj još trebala položiti pa da znanjem dostignem one koji su završili studije navedene u zastarjelom pravilniku preuzetom još od bivše Jugoslavije – kaže G. Pavoković i pita je li potrebno završiti još jedan fakultet pa da i to učini.

>>Jokić: Imamo pamet i volju, trebamo novac

>>Mornar: Testovi su ukradeni jer nisu bili čuvani u sefu i zaključanoj sobi

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

K0
KONJINA4.0
23:59 13.07.2015.

stvar je vrlo jednostava zapravo. Bila sam na praksi u različitim srednjim školama i najgori profesori su bili oni koji su imali doktorat iz znanosti, nije ih bilo puno ali su se isticali. Ljudi se ne znaju "spustiti" nakon pustih knjiga i ispita i istraživanja.. Za rad s djecom potrebna je sveta jednostavnost, a ljudi sa doktoratom to jednostavno nemaju, čast izuzecima ali oni su zbilja rijetki. Eto, s pedagoške strane vrlo jednostavno. Ne razumijem šta ona uopće hoće u srednjoj školi kad ima doktorsku titulu...idi piši znanstvene radove i budi asistentica na kakvom faksu... ta zbog toga si i išla na postdiplomski valjda..

Avatar Riesenschnauzer
Riesenschnauzer
05:07 14.07.2015.

Pa naravno nemaš. Doktorat znanosti te ne stvara stručnom učiteljicom.

DO
domadoma
00:28 14.07.2015.

G Pavokovic razumijem vasu frustraciju. Po potrebi sam radio posao koji vi trazite da vam ministarstvo napravi. U zemlji u kojoj je education izvozni posao koji godisnje prihodi oko 8 milijardi dolara, dosta je toga razvijeno u zadnjih 20 godina. Takodjer pratim hrvatski system obrazovanja I promjene koje slijede. Vi zapravo trazite kvalifikaciju nastavnika biologije u skoli ili slicno. Iz mojeg iskustva to bi trebao biti posao procjenivaca (assessor-a) od kojih 20 sati rada. Uvjet je da je prilozeno barem 70% evidencije za priznavanje kvalifikacije. Svu tu evidenciju bi trebali pripremiti vi u pristupacnom formatu. Posao assessor-a je procjeniti sirinu I nivo znanja i iskustvo iz prilozene evidencije, napraviti zapisnik u kojem se vidi da je kvalifikacija nastavnika zadovoljena u svim elementima kompetencija. Zapisnik treba sadzavati i elemente kompetencija koji nisu zadovoljeni s preporukom na koji nacin bi se te kompetencije mogle zadovoljiti. Predlazem vam da vi sami uzmete kurikulum kvalifikacije nastavnika biologije I napravite usporedbu (tkz mapping) sa znanjem I iskustvom koje imate I za koje imate evidenciju. Utvradit cete sami koja vam znanja nedostaju ako vam nedostaju. Takvu zamolbu ministarstvo bi trbalo lakse procjeniti pod uvjetom da imaju iskusnog assessor-a discipline. Na kraju mozete zakljuciti zasto magisterij ili doktorat nisu relevantni za kvalifikaciju nastavnika biologije ali znanja stecena na tom stupnju jesu. Moja predpostavka je da na natjecaju niste prosli jer nemate sve kompetencije ili elemente kompetencija koje je vjerojatno imala izabrana osoba. Inace terminologija assessment-a u sistemu kompetencija je vrlo gruba, ili si kompetent li nekompetent. Za nekompetentan mi smo koristili blazi termin’ not yet competent’.