Kapetan kruzera Costa Concordia uhićen je zbog ubojstva iz nehaja i napuštanja broda
«Mama, dogodila se tragedija. Budi mirna, pokušao sam spasiti putnike. Sad vas jedno vrijeme neću moći zvati, ali budite mirni»
Bile su to riječi koje je 52-godišnji talijanski kapetan broda Costa Concordia Francesco Schettino uputio svojoj majci Rosi. Telefon u kući te 80-godišnjakinje zazvonio je u 5 sati ujutro, sedam sati nakon nesreće. Imao je pravo – sinoć su ga, nakon ispitivanja, uhitili zbog ubojstva iz nehata i napuštanja broda te ga premjestili u pritvor u Grossetu. Optužuju ga da je čekao više od pola sata prije nego je naredio evakuaciju.
Schettino se nakon nesreće opravdavo time da greben na koji se nasukao brod nije ucrtan u pomorske karte te da su mu one pokazivale da je more pod brodom dovoljno duboko. Stari i iskusni moreplovci kažu da to nije točno – da je svaki greben oko otoka Giglio točno označen.
- Istraga se mora provesti, no treba imati na umu da je moj klijent spasio stotine i stotine ljudi – kazao je Schettinov odvjetnik Bruno Leporatti. Prve rekonstrukcije pokazuju kako je brod prišao preblizu obali i u punoj brzini krstarenja od 21,5 čvorova udario pramcem. Potom su zaokrenuli brod da ga dovede bliže obali i oslone o dno kako ne bi potonuo na pučini.
- Riječ je o dobro izvedenom manevru – dodaje Leporatti.
Gianni Onorato, direktor kompanije Costa Crocera, vlasnika broda, ne isključuje ni jednu mogućnost: istraga će pokazati je li bila riječ o tehničkoj ili nekoj drugoj pogrešci.
- Ovo je incident bez presedana – kazao je jučer Carlo Rienzi, odvjetnik iz Koordinacije udruga za obranu i zaštitu okoliša i ljudskih prava korisnika i potrošača te pozvao sve putnike s broda da im se jave zbog odštete (Codacons).
"Mama, dogodila se tragedija. Budi mirna, pokušao sam spasiti putnike. Sad vas jedno vrijeme neću moći zvati, ali budite mirni." Bile su to riječi koje je 52-godišnji talijanski kapetan broda Costa Concordia Francesco Schettino uputio svojoj majci Rosi. Telefon u kući te 80-godišnjakinje zazvonio je u 5 sati ujutro, sedam sati nakon nesreće. Imao je pravo – večeras su ga, nakon ispitivanja, uhitili zbog ubojstva iz nehaja i napuštanja broda te ga premjestili u pritvor u Grossetu. Optužuju ga da je čekao više od pola sata prije nego je naredio evakuaciju.
>>Spasioci pronašli tri osobe na nasukanom kruzeru
Schettino se nakon nesreće opravdavo time da greben na koji se nasukao brod nije ucrtan u pomorske karte te da su mu one pokazivale da je more pod brodom dovoljno duboko. Stari i iskusni moreplovci kažu da to nije točno – da je svaki greben oko otoka Giglio točno označen.
- Istraga se mora provesti, no treba imati na umu da je moj klijent spasio stotine i stotine ljudi – kazao je Schettinov odvjetnik Bruno Leporatti. Prve rekonstrukcije pokazuju kako je brod prišao preblizu obali i u punoj brzini krstarenja od 21,5 čvorova udario pramcem. Potom su zaokrenuli brod da ga dovede bliže obali i oslone o dno kako ne bi potonuo na pučini.
- Riječ je o dobro izvedenom manevru – dodaje Leporatti.
Gianni Onorato, direktor kompanije Costa Crocera, vlasnika broda, ne isključuje ni jednu mogućnost: istraga će pokazati je li bila riječ o tehničkoj ili nekoj drugoj pogrešci.
Molio bih pojašnjenje jer nisam s mora - imam poznanika dolje pored Šibenika. Ima mali brod na kojem ima i dubinomjer i GPS. Može li mi netko pojasniti kako ovako velik i moderan brod nema bar neko \"tehničko čudo\" za ovakve situacije !?