Tužitelj iz Grosseta Francesco Verusio izjavio je danas da je na osnovi prvih rezultata istrage, koju su provele snage reda i pomorske vlasti, kapetan Francesco Schettino odgovoran za brodolom.
I dok se kapetan nasukanog kruzera "hladi" u zatvoru, u ponedjeljak je prekinuta potraga za preostalim putnicima nakon što se kruzer Costa Concordia počeo pomicati zbog visokih valova. Sve spasilačke ekipe napustile su kruzer koji se pomaknuo devet centimetara i strahuje se da bi mogao potonuti.
>>VIDEO: Pogledajte videosnimke koje su snimili putnici s kruzera
Verusio je još u subotu navečer dao nalog za uhićenje Schettina, koji se sada nalazi u zatvoru u Grossetu pod optužbom za ubojstvo iz nehaja i napuštanje broda, za što bi mogao biti kažnjen sa 15 godina zatvora.
Kapetan broda Costa Concordia Francesco Schettino (52) pogrešno je procijenio, što je dovelo do jako teških posljedica, priopćio je brodar Costa Crociere. Brodarska kompanija okrivljuje svoga zapovjednika za havariju broda koja se dogodila u noći s petka na subotu.
– Pravac kojim je plovio brod bio je preblizu obali i čini se da odluke zapovjednika u upravljanju evakuacijom nisu bile u skladu s procedurama koje ima Costa Crociere, a koje su u skladu s međunarodnim normama – objašnjava brodar. Schettino je u tu brodarsku kompaniju ušao 2002., a 2006. promaknut je u kapetana.
>>Brodolomcima s talijanskog kruzera do 20 tisuća eura odštete
Brod je plovio preblizu otoku Gigliju da bi Schettino, koji je upravljao brodom, pozdravio stanovnike, a posebno admirala Marija Terenzija Palomba (68) koji u mirovini živi na tom otoku, a bio je kapetan u Costa Crocieri. Brod Costa Concordia prema planovima za ovu godinu trebao je 52 puta proći pokraj Giglija i isto se toliko puta približiti otoku.
Na zapovjedničkom mostu, osim Schettina, bili su i drugi časnici te su mu u jednom trenutku kazali da je brod preblizu otoka. Schettino je navodno odgovorio: "Ima vode, ima vode", misleći pritom na dubinu mora.
>>Tonuli smo, a u pozadini je svirala pjesma "Arrivederci Roma"
Nakon što je brod udario u hrid, kapetan nije pozvao na uzbunu. Više od sat vremena nije htio pozvati pomoć i pripremiti putnike na evakuaciju. S kopna, odnosno iz lučke kapetanije u Livornu, koja je pratila kojom rutom plovi brod, više su puta upozorili kapetana da mora nešto učiniti i na koncu su ga oni prisilili da pozove pomoć. Spasioci su stigli na brod u 23.30 sati, dva sata nakon što je brod udario u greben.
Na brod je helikopterom spušten spasilac Marco Savastano i, kada je došao na zapovjedni most, tamo nije bilo gotovo nikoga. Pozvao je kapetana Schettina koji se već nalazio u čamcu za spašavanje. Zatražio je od njega da odmah preuzme zapovijedanje brodom i evakuacijom. No kapetan je bio kao ukočen u čamcu koji nije ni spuštao u more. Savastano je više puta pozvao kapetana da se vrati, a potom mu je kazao da zapovjedi spuštanje čamca u kojem se nalazio te se pomičnim stubama vrati na brod. Schettino se opet nećkao, a onda je zapovjedio spuštanje čamca u more. No nije otišao do stuba kojima se mogao vratiti na palubu, već je čamcem otplovio do luke na otoku Gigliju. Zapovijedanje evakuacijom tada je preuzeo Savastano.
Je...eš Kapetana koji ne tone sa svojim brodom! No brod će na reparaciju pa je njegovo mjesto upražnjeno.Gazimir ili Tomek bi bili pravo osvježenje za talijansku turističku ponudu!