– Kako sam, ha, ne znam što bih rekao. Malo sam prehlađen, a puno više razočaran događajima s kurikularnom reformom posljednjih nekoliko dana – odgovorio nam je Karlo Horvat, predsjednik Nacionalnog vijeća učenika, najvećeg predstavničkog tijela učenika u Hrvatskoj i savjetodavnog tijela Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, učenik trećeg razreda daruvarske gimnazije, kad smo ga jučer na početku razgovora upitali kako je.
Dodaje da je ekspertna radna skupina na čelu s dr. sc. Borisom Jokićem shvatila da nema konkretnu podršku Vlade i Ministarstva obrazovanja pa je zato odlučila otići.
– Ovakav rasplet s Cjelovitom kurikularnom reformom zasigurno nije dobar za hrvatsko školstvo. Zahtjev za razrješenje ekspertne radne skupine bio je jedini logičan potez dr. sc. Jokića i njegovih kolegica i kolega koji su vrijedno radili na reformi. Smatram da je umiješanost politike uvelike pridonijela ovakvom raspletu koji će imati više negativnih nego pozitivnih posljedica.
Doživljavate li i vi odlazak voditelja i članova njegove ekspertne radne skupine kao krah reforme obrazovanja?
Odlazak voditelja i članova ekspertne radne skupine doživljavam kao veliki udarac za Cjelovitu kurikularnu reformu i kao veliki izazov za one koji će naslijediti ove marljive ljude koji su dali 16 mjeseci svoga života u ovo, koji su danonoćno radili na stvaranju novih dokumenata i koji su željeli da mi, mladi, imamo bolju budućnost.
Je li se ministar Šustar trebao drukčije postaviti?
Ministar Šustar trebao je svakako biti odlučniji i barem se očitovati o svemu što se događalo od ponedjeljka do srijede, trebao je izaći u javnost i svima nam kazati koji je konačni stav Ministarstva, hoće li se s reformom nastaviti, ima li novca za nju, kada i kako će se provoditi jer hrvatska javnost to zaslužuje znati.
Da je hrvatskom školstvu potrebna reforma, slažu se svi. U kojem smjeru bi ona trebala ići? Što bi se sve trebalo promijeniti? Jeste li upoznati s onim što je predloženo u kurikularnoj reformi i što o tome mislite? Bi li to još više opteretilo učenike?
Reforma obrazovanja trebala bi ići u smjeru u kojem je išla do sada. Zamišljena je tako da stvara ljude koji razmišljaju svojom glavom, da ne stvara štrebere i da učenicima koji znaju kojim putem žele krenuti poslije srednje škole omogući izbornost u nekim predmetima. Ova je reforma stvarno jedna od rijetkih pozitivnih inicijativa koje su se dogodile u našoj državi zadnjih nekoliko godina. Postoje određeni predmeti u kojima ima prostora za doradu i napredak. Stručnjaci i profesori otvoreni su za dijalog i korekciju dokumenata i prepustio bih im da naprave sve što je u njihovoj moći da se eventualni nedostaci nadoknade i da se dokumenti unaprijede. Upoznati smo s reformom, jedno smo od prvih tijela kojima je predstavljena i cijele godine aktivno podržavamo ERS i sve koji rade na njemu. Kada i ako reforma krene, bit ćemo uključeni u nju, dat ćemo povratnu informaciju kako učenici reagiraju na nju. Za učenike je ova reforma spas i ne bi ih opteretila, nego bi im olakšala obrazovanje.
Što ćete vi kao Vijeće učenika učiniti?
U četvrtak, dan nakon prosvjeda, Nacionalno vijeće učenika ima sjednicu u Ministarstvu na koju smo pozvali i ministra Šustara. Od njega očekujemo da se pojavi i razjasni nam nedoumice koje su nastupile ovakvim raspletom situacije. Mi smo izuzetno nezadovoljni načinom na koji se Vlada i Ministarstvo odnose. Već smo reagirali dopisom koji je išao u javnost. Najviše što možemo napraviti je dati podršku ekspertnoj radnoj skupini, a to smo već učinili.
Može li se reforma uopće provesti ako nema novca za nju?
Ne može. Novac je potreban i smatram da je ova reforma prioritet jer se odnosi na budućnost i opstanak cijele države.
Hoćete li kao Vijeće učenika sudjelovati na prosvjedu u Zagrebu u srijedu, hoćete li pozvati učenike da se priključe?
Osobno ću biti u Zagrebu i pridružit ću se prosvjedu. Svi učenici koji su prepoznali rad ovih stručnjaka i profesora pozvani su da dođu.
Što očekujete da će se time postići?
Očekujem da će se poslati jasna i jedinstvena poruka vladajućima, a ona je da smo mi mladi budućnost ove zemlje u koju se mora ulagati i na kojoj se ne smije štedjeti.
Kakva je vaša prognoza što će biti s reformom?
Ne znam. Cijela se situacija treba malo slegnuti, treba vidjeti što će se sve dogoditi pa ćemo biti pametniji.
>>'Skupina s Jokićem na čelu, koju je postavio SDP, nije željela slušati kritike'
To je dobro što neće biti štrebera, još bolje što će učenici postati invalidi u glavu, jer neće imati opće znanje i sposobnost kritičkog promišljanja stvarnosti koja ih okružuje. Intencija je da se socijalnim inžinjerinog ljudi od društvenih životinja koje se mogu udruživati i praviti svakojake probleme, transformiraju u proždrljive i pohlepne svinje, koje ništa ne zanim osim punog korita i velikog konta u banci. To je cijela poanta tužene reforme školstva.