Ukoliko projekt bude realiziran i autocesta Karlovac - Zagreb jednog dana dobije treću trasu, bit će to snažan poticaj razvoju gospodarstva za Karlovac, ali i županiju.
Osim novog silaska s autoceste, planirano je i uređenje poslovne zone Selce, a ta bi lokacija, uz poznatu industrijsku tradiciju Karlovca, bila velik mamac novim ulagačima, ali i domaćim poduzetnicima u širenju postojećih kapaciteta - kazao je Zlatko Kuzman, prvi čovjek Gospodarske komore Karlovačke županije.
Grad prilagodio GUP
Autoceste Rijeka - Zagreb d.d., u suradnji s Karlovcem, Jastrebarskom i Zagrebom tijekom ove i iduće godine napravit će Masterplan za razvoj prometne infrastrukture na relaciji autoceste Zagreb - Karlovac kao preduvjet za razvoj naše regije u sklopu kojeg će napraviti studiju izvodljivosti, analizu troškova i koristi, studiju utjecaja na okoliš te idejno rješenje proširenja autoceste s ostalim prihvatljivim projektima.
Za to su lani potpisali ugovor s EU koja će dati 7,5 milijuna kuna. ‘Nacrtan’ projekt, vrijedan oko 150 milijuna eura, Autoceste planiraju prijaviti za sufinanciranje iz EU fondova za razdoblje 2014. - 2020.
Interes Karlovca je, kazala je i Martina Furdek-Hajdin, pročelnica Odjela za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša Karlovca, rasteretiti ulaz u Karlovac novim, modernijim naplatnih kućicama koje bi bile ‘pomaknute’ 1,5 kilometara prema Draganiću, odnosno u području naselja Selce i Ilovac.
Tamo bi se ulagačima otvorila nova poslovna zona u kojoj su zemljišta već kupile tvrtke EKZ i IMMOTOP s industrijom i poslovnom namjenom.
– Grad Karlovac je lani promijenio Generalni urbanistički plan i time omogućio da se realizira gradnja treće trake autoceste - dodala je Furdek - Hajdin.
Transport robe
Boris Huzjan, direktor sektora izvanrednog održavanja u Autocestama, kaže kako je cilj da lokalna zajednica ima koristi od trećeg traka koji bi složio za povezanost tih sredina, za transport robe, što je važno u gospodarstvu. Kako bi dobili sredstva iz EU, projekt mora štititi prirodu, okoliš, moraju se koristiti obnovljivi izvori energije, osigurati veća sigurnost u prometu.
– Studija izvedivosti pokazat će na koji način možemo zadovoljiti sve to i zahtjeve lokalne zajednice i njihove projekte - dodao je Huzjan. Kuzman smatra da se Karlovac tim projektom pozicionira na mjesto šire zagrebačke periferije, što zapravo i je, prema kojoj se metropola zapravo, želi industrijski rasteretiti.
To bi bio pravi potez. Karlovac je lijepi grad I zasluzuje vise