NOVI ULAZ U SPLIT

Kinezi se dokazali na Pelješkom mostu, a sad krenuli s novim projektom: Počeli radovi na tunelu Kozjak

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
19.02.2024.
u 13:49
Na uvođenju izvođača u posao bio je ministar Butković, ali i grupa prosvjednika iz Kaštela koji se protive predviđenoj ruti.
Pogledaj originalni članak

Započeli su radovi na tunelu Kozjak i spojnoj cesti čvorište Vučevica na A1 – čvorište na DC8. Izvođač radova, kineska tvrda RCBC, u ponedjeljak je uveden u posao u nazočnosti ministra Olega Butkovića i direktora Hrvatskih cesta Josipa Škorića. Riječ je o ugovoru vrijednom 74,6 milijuna eura bez PDV-a.

Riječ je o prvoj fazi projekta novog ulaza u Split, koji će obuhvatiti i most od Kaštela do Splita.

– Hrvatske ceste provode čitav niz strateških projekata, a jedan od takvih je i novi ulaz u grad Split, koji uključuje i pristupnu cestu koju smo počeli graditi još prošle godine. Danas je uvođenje u posao kineske tvrtke koja je izvodila i Pelješki most. Ona će probijati tunel i spojiti nas na državnu cestu D8. Vrijednost projekta je 75 milijuna eura bez PDV-a, a u drugoj fazi je novi ulaz u Split, gdje se priprema studijska dokumentacija. Izrađena je maritimna studija i treba poštivati sigurnost plovidbe, pa će širina plovnog puta biti 200 metara, visina mosta 55 metara kao i na Pelješkom mostu – izjavio je ministar Butković i istaknuo kako od renomiranog izvođača koji je Pelješki most odradio vrlo kvalitetno i u roku očekuje da završi projekt i prije roka od tri godine.

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ministar Butković uveo u posao kineskog izvođača radova na tunelu Kozjak

Josip Škorić je rekao kako se radi o najkompleksnijoj dionici od čvora Vučevica do Kaštela, koja se sastoji od tunela dugog 2525 metara, tri nadvožnjaka, dva vijadukta, cestarskih prolaza te zidova zaštite od buke.

– Paralelno s tim ćemo predati zahtjev za građevinsku dozvolu za zadnju dionicu odnosno spoj s državnom cestom D8 i smatram da bi u jednakom roku uspjeli tada završiti i samo čvorište na ovoj cesti. To je prva faza ovog velikog projekta, a u drugoj fazi predviđen je spoj na Kopilicu odnosno izgradnja mosta preko Kaštelanskog zaljeva. Taj dio priče je još uvijek na razini studija. Naime, izgradili smo maritimnu studiju i u razgovorima smo s Lučkom kapetanijom. Definirali smo uvjete plovidbe odnosno otvora na tom mostu i vrlo brzo krećemo i u izradu dokumentacije za tu drugu fazu – istaknuo je Škorić.

VEZANI ČLANCI:

Uvođenje izvođača u posao pratio je prosvjed grupe mještana Kaštela koji se protive cesti koja nije novi ulaz u Split, sve dok most ne bude izgrađen, a tu je riječ o godinama.

– Nema novog ulaza u Split, ova cesta će kroz Kaštela dovesti promet s A1 prema Splitu iako je riječ o već preopterećenoj prometnici. Zašto baš trasa na Kaštel Kambelovac, uništavaju se maslinici – navodili su prosvjednici, koji su ministra pitali i zašto se cesta od Splita do Omiša gradi desetljećima, a radovi na raskrižju u Solinu stoje već dvije godine.

Škorić je rekao da su dobili konačnu suglasnost Konzervatorskog odjela i koncem ožujka kreću s bušenjem pilota za nadvožnjak na toj poziciji. Župan Blaženko Boban istaknuo je kako početkom radova na tunelu Kozjak kreće megaprojekt za Splitsko-dalmatinsku županiju i aglomeraciju od Trogira do Omiša.

– Ja živim u Solinu i svako jutro i poslijepodne prolazim kroz gužve. Ako ćemo se samo baviti demagogijom te ne raditi i prosvjedovati, onda nismo zaslužili da išta imamo. Vrijeme je da drugi grad u Republici Hrvatskoj dobije adekvatnu infrastrukturu, prave luke i vrijeme je da ovaj dio postane integrirani dio Hrvatske u pravom smislu te riječi. Sada je vrijeme i ovo je generacija koja mora iskoristiti EU fondove te blagonaklonost Vlade Republike Hrvatske i Hrvatskih cesta te stati uz bok sa svim razvijenim gradovima u Republici Hrvatskoj – poručio je Boban.

VIDEO Prije pola stoljeća mještani su sami prokopali mali tunel koji je preporodio pelješki kraj

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

OT
otrovnijezik
14:02 19.02.2024.

Hoće li opet biti malo šamaranja iz Washingtona?