Nelojalna konkurencija

Kupe kiper, registriraju ga za vlastite potrebe i rade na crno

Foto: Davor Puklavec/pixsell
Kupe kiper, registriraju ga za vlastite potrebe i rade na crno
16.08.2017.
u 10:56
Taksisti se bore protiv Ubera, a sličan problem imaju i kamiondžije
Pogledaj originalni članak

Dok se taksisti u Hrvatskoj bore protiv vozača Ubera koji obavljaju usluge taksija bez potrebnih dozvola i licencija, kamionski prijevoznici suočavaju se sa sličnim problemom.

Ne plaćaju licenciju

Oni se žale da u Hrvatskoj bilo tko može kupiti kamion mase od 3,5 do 12 tona i registrirati ga za vlastite potrebe i onda raditi na crno.

Tako nam jedan od prijevoznika objašnjava da, primjerice, kiper u Hrvatskoj može kupiti bilo tko na B i C kategoriju vozačke dozvole i da nitko ne traži pritom objašnjenje za koju namjeru je kupljen taj kamion. Tvrdi da se u drugim državama EU kamion registriran za vlastite potrebe ne može koristiti samo na ime i prezime nego je potrebno doznačiti namjenu, obrt ili tvrtku, a vozilo mora biti licencirano. Taj prijevoznik, koji nije htio da mu objavimo ime i prezime, kaže da u Šibensko-kninskoj županiji ima samo 50 kamiona kipera registriranih za javni cestovni prijevoz, a ostalih 470 registrirano je za osobne i vlastite potrebe i rade nelegalno. Ističe da je tako u svim gradovima i županijama. I njegov kolega kaže da oni koji su registrirali kamion za vlastite potrebe ne plaćaju licenciju kao prijevoznici koji su registrirani za javni prijevoz, a to je oko 3000 kuna troškova, a dodatno gubi i država jer ne plaćaju poreze s obzirom na to da rade na crno. Prijevoznici se žale i da nitko ne kontrolira javni prijevoz tereta u kojem, tvrde, vlada anarhija.

No u resornom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da prometna inspekcija u sklopu svojih redovitih aktivnosti poduzima mjere inspekcijskog nadzora obavljanja prijevoza za vlastite potrebe. Tako su inspektori u 2016. izdali 33 prekršajna naloga, dok je zasad u 2017. godini, izdano 12 prekršajnih naloga. Usto, lani su izdana tri rješenja o zabrani djelatnosti i sedam rješenja u otklanjaju nedostataka. Ove godine je izdano pet rješenja o zabrani djelatnosti i šest rješenja o otklanjaju nedostataka. Inspektori su izdali i pet rješenja o privremenom isključenju vozila iz prometa te ispisali više stotina tisuća kuna kazni. U Ministarstvu kažu da, prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, vozila koja se koriste za prijevoz za vlastite potrebe moraju biti u vlasništvu pravne ili fizičke osobe ili moraju biti uzeta u zakup.

Novi zakon stiže najesen

– Iz zakonskih odredbi proizlazi i mogućnost registracije takvih vozila, s obzirom na to da nadležna stanica za tehnički pregled izdaje potvrdu da takva vozila zadovoljavaju pravilnikom propisane posebne uvjete, što se prilikom kontrole prijevoza za vlastite potrebe provjerava – objašnjavaju u Ministarstvu u kojem su svjesni problema sa zloupotrebom kamiona registriranih za vlastite potrebe pa će taj problem pokušati riješiti novim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, čije donošenje očekuju najesen.

U Ministarstvu navode da reguliranje obavljanja prijevoza za vlastite potrebe rješavaju zemlje članice EU i nema unificiranih zakonskih rješenja. U nekim zemljama obavljanje prijevoza za vlastite potrebe ograničeno je na pojedine kategorije vozila. Na primjer, u Njemačkoj je najveća dopuštena masa 7,5 tona, a vozilo može biti na udaljenosti od sjedišta tvrtke do 100 kilometara, dok je u drugima državama to potpuno liberalizirano. U MUP-u kažu da su u Hrvatskoj registrirana 56.603 kamiona od 3,5 do 12 tona, od kojih je 5361 vozilo kiper, ali oni ne razlikuju vozila za cestovni prijevoz i za osobne potrebe.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

OS
osica
17:51 16.08.2017.

netko je stvorio zakonski okvir da se to može, a " inspe. izdala 33 prekršajna naloga." Koliko ih je odbačeno, koliko je bilo opomena..... jer su "nezaposleni plakali" a oni koji su registrirali djelatnost " moraju biti ko po špagi , pa udri i naplati od njih".

DU
Deleted user
12:05 16.08.2017.

Pa u cemu je problem, regan je i mogu prevesti kome sto hocu, a ne moram naplatiti ili neka taj zao lik dokaze da sam naplatio, po ovome samo bi trebali zivjeti neki i samo oni raditi, kome ja prevezem ili tko meni preveze kako bilo ti mudraci zasigurno nece

Avatar Moodleen
Moodleen
17:52 16.08.2017.

Lik lupeta bez veze. Ako samo kod njih ima 470 kipera za fuš, koji voze šljunak i pijesak, znači da se tamo gradi barem 47.000 privatnih kuća i investitor to plaća u kešu. Moreš mislit... Ako obrtnik građevinac treba šljunak, on treba i račun, dakle jedan jedini kiper nema posla čitavu godinu, a kamo li njih tisuće u cijeloj RH. Ljudi kupe kamion za svoje potrebe, a ako se tu i tamo nešto preveze rodbini, prijateljima, kumu... kaj misliš, strašan grijeh. Kladil bi se da ovaj kaj lupeta deset puta više mulja sa računima, fiktivnim troškovima, registrira osobni auto u "poslovne" svrhe, možda i brodicu, frizira putne naloge...