Prava potrošača

Koliko ste dobro upoznati s pravilima za kupnju proizvoda na sniženjima i rasprodajama?

Foto: Shutterstock
Prava potrošača
Foto: Shutterstock
Prava potrošača
10.11.2014.
u 09:04
Hrvatska udruga za zaštitu potrošača na svojim internetskim stanicama objavila je nekoliko korisnih savjeta koji vam mogu pomoći ako se nađete u situaciji da na rasprodaji kupite robu koja ima nedostatak ili pogrešku ili joj pak istječe rok uporabe.
Pogledaj originalni članak

Sezona sniženja i rasprodaja počinje svakom godinom sve ranije. Iz svakog izloga iskaču šareni plakati sa sniženim cijenama za 30, 50 ili 70% kojima je katkada teško odoljeti, što u većini slučajeva rezultira ulaskom u trgovine u koje inače ne zalazite. Međutim, poznajete li svoja potrošačka prava prilikom kupovine robe na rasprodaji?

Jedna od povoljnijih varijanti kupovine potrebnih stvari i proizvoda jest svakako ona kada se ti proizvodi nalaze na sniženju. Rasprodaje su obično vezane uz razdoblje blagdana i sezonska sniženja te su dobra prilika da kupite kvalitetnu robu po povoljnoj i vašem budžetu prihvatljivoj cijeni.

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača na svojim internetskim stanicama objavila je nekoliko korisnih savjeta koji vam mogu pomoći ako se nađete u situaciji da na rasprodaji kupite robu koja ima nedostatak ili pogrešku ili joj pak istječe rok uporabe.

  • Na proizvodima koji se nalaze na sniženju cijena treba biti napisana jasno, vidljivo i čitljivo. Uz cijenu koja vrijedi nakon sniženja treba biti istaknuta i cijena koja je vrijedila prije nego što se proizvod nalazio na sniženju. Ako je postotak sniženja objavljen u rasponu (primjerice "od 10 do 50 posto") obveza je trgovca da istakne kako se najveći postotak sniženja odnosi na najmanje jednu petinu svih proizvoda na rasprodaji. Za provjeru je li trgovac izvršio tu obvezu, ovlašten je jedino gospodarski inspektor Državnog inspektorata.
  • Proizvodi koje kupci kupuju na rasprodaji trebaju biti fizički odvojeni od ostalih proizvoda.
  • Ako je roba na rasprodaji jer joj istječe rok uporabe, proizvodi trebaju dodatno imati jasno istaknuti najmanji ili krajnji rok uporabe te trebaju biti fizički odvojeni od ostalih proizvoda.
  • Kod svake reklamacije kupca treba utvrditi sve mjerodavne činjenice, a naročito je li trgovac postupio u skladu sa zakonskom obvezom. Ako pak trgovac nema obvezu prihvatiti reklamaciju jer je udovoljio svim zakonskim obvezama, preostaje da sam odluči hoće li ili neće zamijeniti proizvod ili vratiti novac za kupljeni proizvod. Riječ je o poslovnosti trgovca. Ako pak trgovac ima obvezu prihvatiti reklamaciju jer nije udovoljio svim zakonskim obvezama, a to odbije učiniti, kupac se za zaštitu svojih prava treba obratiti mjesno mjerodavnoj jedinici ili ispostavi Državnog inspektorata.
  • Kupac može vratiti proizvod trgovcu. Na primjer, ako želite majicu zelene boje zamijeniti za majicu žute boje, a proizvod nije s nedostatkom ili pogreškom, to možete učiniti samo ako trgovac na to pristaje, jer za to ne postoji zakonska obveza.  Pristanak trgovca može biti istaknut pisanom obavijesti ili usmeno u prodavaonici.

Kod velikih sniženja, kao i u svim ostalim slučajevima, svakako obratite pozornost na ispravnost i sigurnost proizvoda. Bez obzira na to je li riječ o proizvodu koji je na rasprodaji, na sniženju ili u ''redovitoj'' ponudi, uvijek temeljito pregledajte proizvod u prodavaonici, odnosno na prodajnom mjestu. Tako možete unaprijed izbjeći eventualnu naknadnu reklamaciju.

Svoje stajalište o sniženjima i rasprodajama podijelite s nama ovdje.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZA
zagabria1
13:13 10.11.2014.

Trebaju povjeriti one kuponske sajtove za prodaju uz popust, tamo često stavljaju popuste koji nisu stvarni, tj standardna cijena prodaje artikla nije toliko visoka koliko se prikazuje da bi popust izgledao veći.