Žele potaknuti gospodarstvo

Europska komisija predstavila novu zrakoplovnu strategiju za Europu

Foto: Reuters/PIXSELL
zrakoplovna strategija
Foto: Reuters/PIXSELL
zrakoplovna strategija
Foto: Reuters/PIXSELL
zrakoplovna strategija
Foto: Reuters/PIXSELL
zrakoplovna strategija
Foto: Reuters/PIXSELL
zrakoplovna strategija
07.12.2015.
u 15:36
Zrakoplovstvo je snažan pokretač gospodarskog rasta, novih radnih mjesta i mobilnosti u Europskoj uniji te ima ključnu ulogu u europskom gospodarstvu.
Pogledaj originalni članak

Europska komisija predstavila je novu zrakoplovnu strategiju za Europu, inicijativu kojom se želi potaknuti europsko gospodarstvo, jačati njegov industrijski temelj i pridonijeti globalnom vodstvu EU-a, priopćeno je iz Bruxellesa.

Zrakoplovstvo je snažan pokretač gospodarskog rasta, novih radnih mjesta i mobilnosti u Europskoj uniji te ima ključnu ulogu u europskom gospodarstvu. U tom sektoru u EU-u zaposleno je gotovo 2 milijuna ljudi, a njegova vrijednost u europskom gospodarstvu iznosi 110 milijardi eura. U zadnjih 20 godina liberalizacijom unutarnjeg tržišta zračnih usluga u EU-u te znatnim porastom potražnje za zračnim prometom unutar EU-a i diljem svijeta došlo je do bitnog razvoja europskog zrakoplovnog sektora. Predviđa se da će zrakoplovni promet u Europi doseći 14,4 milijuna letova u 2035., što je 50 posto više u odnosu na 2012., ističe Komisija.

Komisija želi razviti sveobuhvatnu strategiju kako bi odgovorila na jačanje konkurencije proizvođača zrakoplova iz Azije i zračnih prijevoznika s Bliskog istoka te omogućila EU-u da bude lider na novom tržištu za komercijalne bespilotne letjelice.

"Konkurentno i učinkovito zrakoplovstvo od središnje je važnosti za rast Europe. Novom zrakoplovnom strategijom stvara se okvir kojim će se europskom zrakoplovstvu omogućiti da zadrži svoje globalno vodstvo. Njome se potvrđuje i vodeća predanost Europe održivom zrakoplovstvu, vrlo aktualnom pitanju s obzirom na to da je svjetska pozornost usmjerena na Pariz gdje se održava 21. konferencija stranaka Okvirne konvencije UN-a o klimatskim promjenama (COP21)", rekao je potpredsjednik EK zadužen za energetsku uniju Maroš Šefčovič.

"Europsko se zrakoplovstvo suočava s brojnim izazovima, a današnjom strategijom uspostavlja se sveobuhvatan i ambiciozan akcijski plan koji bi trebao omogućiti da taj sektor ostane iznadprosječan. Njome će se održati konkurentnost europskih poduzeća putem novih ulaganja i poslovnih prilika te će se omogućiti njihov održivi rast. Osim toga, europskim građanima bit će omogućen veći izbor, povoljnije cijene i najveće razine sigurnosti i zaštite", dodala je europska povjerenica za promet Violeta Bulc.

Komisija predviđa sklapanje niza sveobuhvatnih bilateralnih sporazuma o zračnom prometu s trećim zemljama, ponajprije Kinom, članicama ASEAN-a i državama iz Perzijskog zaljeva te Turskom i Meksikom, pored sadašnjih sporazuma sa SAD-om i Kanadom te Brazilom koji se upravo finalizira.

To bi omogućilo ostvarenje i većih strateških ciljeva. Sporazum s Kinom bio bi, primjerice, osnova za širu poslovnu suradnju, kao i za pregovore o smanjenju emisija stakleničkih plinova, dok bi se sporazum u Turskoj uklopio u njezine napore da postane članicom EU-a.

Dogovor sa zemljama Zaljeva omogućio bi pak EU-u da ograniči državne subvencije zahvaljujući kojima njihovi zračni prijevoznici rastu najbrže na svijetu, umjesto da pokreće dugotrajne postupke zbog kršenja pravila tržišnog natjecanja.

Koristi će imati i putnici koji će dobiti veći broj zračnih linija prema jugoistočnoj Aziji i Latinskoj Americi, ako se sklope sporazumi s ASEAN-om i Meksikom.

Zadržat će se, primjerice, pravila o ograničenju unošenja tekućina u ručnoj prtljazi u zrakoplove, a predviđa se i sklapanje sporazuma o priznavanju sigurnosnih provjera na zračnim lukama kako se putnike koji dolaze iz zemalja čije sigurnosne provjere EU priznaje ne bi trebalo ponovno provjeravati prilikom presjedanja u EU-u. Ta tzv. "one-stop security" primjenjuje se već u zračnom prometu sa SAD-om, a slični dogovori s Kanadom i Crnom Gorom stupit će na snagu 29. veljače 2016.

"Osim povećanja pristupa tržištu, time će se pružiti i nove poslovne prilike europskim poduzećima te osigurati pravedni i transparentni tržišni uvjeti utemeljeni na jasnom regulatornom okviru. Tim će se sporazumima osigurati i veća povezanost te povoljnije cijene za putnike. Globalnom povezanošću potiču se trgovina i turizam te se izravno pridonosi gospodarskom rastu i otvaranju novih radnih mjesta", ističe EK.

Komisija također predlaže niz internih tehničkih mjera za smanjenje zagušenja u zračnom prometu i smanjivanje zagađenja okoliša kao što su kraće i izravnije zračne rute i korištenje boljeg softwarea za upravljanje zračnim prometom.

"Rješavanje problema ograničenosti kapaciteta, učinkovitosti i povezanosti glavni je izazov za rast europskog zrakoplovstva. Iz podijeljenosti europskog zračnog prostora proizlaze troškovi od barem 5 milijardi eura godišnje i oslobađa se do 50 milijuna tona CO2. Zbog ograničenih kapaciteta u europskim zračnim lukama moglo bi doći do gubitka do 818.000 radnih mjesta do 2035.", upozorava Komisija, pozivajući na dovršetak projekta jedinstvenog europskog neba.

Komisija je predložila i reviziju Uredbe o sigurnosti u zrakoplovstvu koja uključuje pravni okvir za sigurno korištenje bespilotnih letjelica, na osnovi preporuka Europske agencije za sigurnost zračnog prometa (EASA). 

>> Zrakoplov na letu iz Berlina za egipatsku Hurghadu prisilno sletio u Budimpeštu 

>> Zrakoplov skrenuo s piste zbog krda veprova

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
16:43 08.12.2015.

Postoji i nova inicijativa za upotrebu kotlica za vodu u WC-u: ne smijem staviti link jer bum bil baniran, ali proguglajte... Besposlem pop i jarice krsti...

Avatar Prava Hrvatina
Prava Hrvatina
15:30 08.12.2015.

Europska komisija predstavila novu zrakoplovnu strategiju za Europu koja uključuje spokojno jedrenje slovenskih nevinih vitezova jedrenja po novom svome vanka prema otvorenom posle međunarodno važeče pravedne presude sjajne EU arbitraže oko granice.