Vlada prihvatila

Končar dobio trogirski škver unatoč Čačićevu protivljenju

Foto: 'Goran Kovacic/PIXSELL'
Končar dobio trogirski škver unatoč Čačićevu protivljenju
Foto: Pixsell
Instagram
Autor
Marko Biočina
20.07.2012.
u 08:30
Milanović poručio da je to politička odluka da se očuva industrijska proizvodnja. Vlada je ovaj put prihvatila korporativna jamstva, što u slučaju 3. maja i Kraljevice nije htjela.
Pogledaj originalni članak

Treća sreća za Danka Končara. Nakon dva neuspješna pokušaja, taj misteriozni hrvatski poduzetnik ipak bi mogao postati vlasnik jednog hrvatskog brodogradilišta. Hrvatska Vlada jučer je prihvatila ponudu njegove tvrtke Kermas energija za preuzimanje Brodotrogira.

Končar je trogirski škver već jednom pokušao kupiti, no tada je natječaj poništen. U međuvremenu je podnio ponude za kupnju riječkog 3. maja te brodogradilišta u Kraljevici, no njih je Vlada odbila zbog činjenice da nije bio spreman dati bankovno, već tek korporativno jamstvo. Sad je njegova ponuda prihvaćena, a prema riječima premijera Zorana Milanovića, presudila je činjenica da je Končar, uz gradnju marine, obećao nastavak brodograđevne djelatnosti. Konkurentski projekt Slobodana Ljubičića i njegove tvrtke More Trogir podrazumijevao je gradnju turističkog megaresorta po projektu proslavljenog britanskog arhitekta Normana Fostera, dok bi brodogradnja bila očuvana samo kroz proizvodnju luksuznih jahti.

Podijeljena Vlada

Iako je Vlada odluku o prihvaćanju Končarove ponude donijela jednoglasno, iz događanja na sjednici bilo je jasno da su neki članovi Vlade, poput prvog potpredsjednika Radimira Čačića, smatrali da je Ljubičićev projekt bolji.

– Izbor se sveo na odluku hoćemo li developerski ili industrijski projekt. Osobno mi je bliži developerski, ali komisija je dala prijedlog kojim je zaključila da Kermas u znatnijoj mjeri zadržava brodogradnju, a More Trogir ima projekt koji je komercijalniji i zahtijeva veće intervencije u prostor – rekao je Čačić i pritom implicirao da je na odluku utjecalo mišljenje Europske komisije.

To je odmah demantirao premijer Milanović poručivši kako se radi o političkoj odluci Vlade da očuva industrijsku proizvodnju. Ipak, kako se neslužbeno doznaje, u Vladi su procijenili kako je ključna prednost Končarove ponude to što je njegov plan restrukturiranja već odobrila Europska komisija, dok bi kod Ljubičićeva to tek trebalo učiniti. Izgubilo bi se tu još nekoliko mjeseci, a premijer je želio priču s brodogradnjom završiti što prije. Usto, za Končara su unutar Vlade navodno jako lobirali predstavnici IDS-a, naročito ministar turizma Veljko Ostojić.

Nejasna jamstva

Odlukom o privatizaciji Brodotrogira priča oko privatizacija hrvatskih brodogradilišta uistinu je dovedena pred okončanje, no brojna otvorena pitanja postoje oko Končarove ponude. Naime, za razliku od Ljubičića, Končar ni sada, kao ni u svojim ranijim ponudama, nije ponudio bankovnu garanciju, već korporativnu. Ipak, sad je ta garancija u Vladi okarakterizirana zadovoljavajućom, a to je Čačić obrazložio činjenicom da je imovina tvrtke ponuđača vrednija od 75 milijuna kuna garancije.

Na inzistiranje novinara, rečeno je kako se radi o vjetrogeneratorima u vlasništvu Končarove matične tvrtke Kermas. Ipak, kako se radi o tvrtki registriranoj na Britanskim Djevičanskim otocima – off shore zoni – nejasno je kako je Vlada mogla provesti neovisnu provjeru podataka o imovini koje im je Končar predočio.

Dapače, čak ako je i korporativno jamstvo valjano, činjenica da investitor ne daje bankovnu garanciju može značiti samo dvije stvari – ili nema novca ili je ne želi dati. I jedno i drugo poprilično je ozbiljna diskvalifikacija investitora, a Končarovoj vjerodostojnosti ne pridonosi ni činjenica da su sve tvrtke u Hrvatskoj u gubicima, a njih 8 čak i 180 dana u blokadi. Ipak, Končarova odvjetnica Deniza Antić tvrdi kako je jamstvo koje je ponudio poduzetnik iznimno čvrsto.

– Imovina i bonitet tvrtke Kermas ltd. provjerljiva je i neupitna, a banka će garantirati da će Kermas tijekom cijelog perioda restrukturiranja od pet godina na svom računu imati iznos garancije od 75 milijuna kuna – kaže Antić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

GO
google385
11:10 20.07.2012.

ljudi moji ne vjerujte da se cacic protivio to je samo za javnost a ispod stola je vjerovatno druga prica

MI
misho32
17:55 20.07.2012.

Ovo nam se sada prikazuje kao uspjeh ove vlasti u rješavanju problema brodogradnje , pa zar smo svi zaboravili kako je taj Končar izjavljivao kako će riješi brodo

MI
misho32
17:58 20.07.2012.

taj će na atraktivnom prostoru izgraditi marinu i hotele a brodove će" štancati " u Koreji. Zar smo toliko blesavi da to mora učiniti taj sumnivi tip i debelo zaraditi