KONTEJNERSKI TERMINAL NA ZAGREBAČKOJ OBALI

Koncesija pripala moćnom Maersku i PPD-u: Plan je prestići Kopar za nekoliko godina

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Rijeka: Kontejnerski terminal Jadranska vrata na Brajdici
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Rijeka: Pretovar kontejnera na brodu Maersk Hidalgo
12.05.2021.
u 19:42
Koncesija se daje na razdoblje od 50 godina, a vrijednost joj iznosi 20,5 milijardi kuna
Pogledaj originalni članak

Na ponovljenom natječaju za koncesiju na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci stigla je samo jedna ponuda, i to konzorcija koji čine nizozemski APM Terminals i Enna Logic. APM Terminals je tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara A. P. Moller-Maersk, dok je logistička tvrtka Enna Logic dio hrvatske PPD grupe.

U Lučkoj upravi Rijeka navode da jedina pristigla ponuda na natječaj za koncesiju za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka sadrži sve potrebne elemente sukladno objavljenoj Dokumentaciji za nadmetanje te zadovoljava maksimalne kriterije iz natječaja.

Veliki uspjeh Brajdice

U pristigloj ponudi, kažu, ponuditelj se obvezuje na izgradnju potrebne infrastrukture i potpuno opremanje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala u Fazi 1 i Fazi 2, odnosno izgradnju 280 metara nove obale i njeno opremanje te jamči kontejnerski promet od 1,000.000 TEU u prve dvije godine rada terminala.

Obavijest o namjeri davanja koncesije za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka Lučka uprava Rijeka objavila je 22. ožujka 2021. na Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske i u Dodatku Službenom listu Europske unije. Procijenjena vrijednost koncesija, koja se daje na razdoblje od 50 godina, iznosi 20,5 milijardi kuna bez PDV-a, a utvrđeni iznos fiksne koncesijske naknade iznosi 2,000.000 eura godišnje.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo pristiglom ponudom za koncesiju na Zagrebačkoj obali.

– Riječ je o zaista kvalitetnoj ponudi jednog od najvećih svjetskih lučkih i terminalskih operatera za teret i kontejnerske usluge u pomorskom prometu. Ono što sada očekujemo, jest da koncesionar novi terminal čim prije stavi u funkciju, čime će Rijeka, zajedno s punim kapacitetom kontejnerskog terminala na Brajdici, koja je prošle godine ostvarila povijesni rezultat od više od 300 tisuća TEU-a, kroz nekoliko godina imati veći kontejnerski promet nego slovenska luka Kopar – kazao je ministar Oleg Butković.

Pridodamo li tome, dodao je, ulaganja koja se provode u luci, ali i na cestovnom i željezničkom povezivanju, luka Rijeka će u sljedećih nekoliko godina s pravom postati najveće intermodalno središte u ovom dijelu Europe te vodeća luka u sjevernom Jadranu za kontejnerski promet.

Pritisci iz SAD i EU

Lučka uprava Rijeka poništila je prvi natječaj za davanje koncesije na Zagrebačkoj na samom kraju prošle godine iako je imala dvije ponude. Najbolju ponudu za koncesiju na tom kontejnerskom terminalu dao je konzorcij kineskih tvrtki koji čine Ningbo Zhoushan Port Company Limited, Tianjin Port Overseas Holding Limited i China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Kinezi su ponudili stalni dio godišnje koncesijske naknade od dva milijuna eura, uz obvezu dovršenja radova druge faze u pet godina. Druga ponuda stigla je od konzorcija koji čine APM Terminal i Enna Logic, a oni su ponudili stalni dio koncesijske naknade od milijun eura godišnje, uz obvezu dovršetka radova druge faze u 10 godina. Zbog pritiska iz SAD i EU koji ne žele da se kineski utjecaj širi na Europu, taj je natječaj ubrzo poništen. Kao što se vidi, Kinezi su shvatili poruku, pa se na novi natječaj nisu ni javili.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 48

PU
paul-umpe
19:58 12.05.2021.

zahvalite Linicu Komadini i Vojku sto je sve otislo u Koper

HA
Hanok
20:03 12.05.2021.

Vidim pitanje “Po čemu je za Hrvatsku bolje da terminal preuzmu Nizozemcu nego li Kinezi?” Pa za početak valjda je normalno da Hrvatska stane uz EU i SAD umjesto Kine jer dobivaju MILIJUNE od isti. Robna trgovina, gratis vojna oprema, itd…neki misle da je pošteno sjediti na dvije stolice, ali tako ostaneš bez oba.

DU
Deleted user
08:59 13.05.2021.

Koper ali i Trst su na rubu kapaciteta i nemaju gdje siriti kapacitete, osim toga obje luke imaju problem s dubinom i ne mogu primati najvece brodove kakvi ce ploviti za manje od 10 godina. Rijeka ovime postaje ozbiljan igrac. Sad jos 'samo' treba izgraditi nizinsku zeljeznicu, povezati Krk u cijelu pricu i smisliti kako zaobici slovence za doci do Beca - recimo kroz Mađarsku.