BEZ CO2 NA CESTAMA

Korak bliže cilju: EK predlaže da gradski autobusi od 2030. imaju nulte emisije stakleničkih plinova

Foto: Pixabay
Električni autobus
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Rijeka: Gradona?elnik Obersnel prisustvovao predstavljanju elektri?nog autobusa
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Rijeka: Gradona?elnik Obersnel prisustvovao predstavljanju elektri?nog autobusa
14.02.2023.
u 18:56
Ovaj je prijedlog dio zakonskog paketa "Spremni za 55", a cilj mu je da do 2050. godine vozila na europskim cestama uopće ne emitiraju ugljikov dioksid i ostale štetne stakleničke plinove
Pogledaj originalni članak

Europska komisija u utorak je predložila da svi novi gradski autobusi od 2030. moraju imati nulte emisije stakleničkih plinova i smanjenje emisija novih kamiona za 90 posto do 2040. godine. Taj prijedlog treba pridonijeti zacrtanom cilju EU-a da do 2050. gotovo sva vozila na europskim cestama ne emitiraju ugljikov dioksid.

Kamioni, gradski autobusi i autobusi za veće udaljenosti odgovorni su za više od 6 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU-u i više od 25 posto emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prometa. Novim, strožim standardima osiguralo bi se da taj segment cestovnog prometa doprinese prelasku na mobilnost s nultom stopom emisija i ciljevima EU-a u području klime i nulte stope onečišćenja.

kina i sad konkurenti

EU želi potaknuti zelene projekte: Najveći je problem financiranje

Europska komisija predložila je labavljenje pravila o državnim potporama za ulaganja u obnovljivu energiju, dekarboniziranje industrije, vodik i vozila s nultom emisijom, dijelom kao odgovor na američki Zakon o smanjenju inflacije (IRA). Naime, taj američki zakon predviđa 369 milijardi dolara subvencija i poreznih olakšica za američke proizvođače u području obnovljive energije i čistih tehnologija, zbog čega se u Europi pribojavaju bijega tvrtki u Sjedinjene Države.

Komisija predlaže postupno uvođenje strožih standarda za emisije ugljikova dioksida za gotovo sva nova teška vozila u usporedbi s razinama iz 2019., godine, i to za 45 posto od 2030., odnosno za 65 posto od 2035. te za 90 posto od 2040. godine. Novi gradski autobusi trebali bi već od 2030. godine imati nulte emisije ugljikova dioksida.

Velika većina teških vozila na europskim cestama, 99 posto, trenutačno radi s motorima s unutarnjim izgaranjem, uglavnom na uvozna fosilna goriva kao što je dizel. To povećava energetsku ovisnost EU-a i trenutačnu nestabilnost energetskog tržišta.

Komisija je predstavila svoje prijedloge za autobuse i teška vozila isti dan kada je Europski parlament u Strasbourgu potvrdio obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi automobili na benzin i dizel.

Novi standardi CO2 emisija za automobile i kombije, kao i današnji prijedlog Komisije, dio su zakonskog paketa "Spremni za 55".

Više zelenih tema pronađite na Rezolucija Zemlja!

Rezolucija portal

VIDEO Snimke dronom pokazuju ogromne pukotine na autocesti u Kahramanmarasu

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

HO
Homophob
19:43 14.02.2023.

Bez emisije CO2 na cestama! Sav CO2 ce proizvesti iz ugljena u termoelektrani. To ce sigurno spasiti - nikoga!

GI
gira
21:34 14.02.2023.

Halo Močila, danas je nešto važno izglasano u EU parlamentu na ovu temu. Nemate još odobrenje za napisati svoj "stav".

NN
novo nenormalni
19:54 14.02.2023.

tko će spasiti čovječanstvo ako ne EK