Kao i u svemu drugome, umjetna inteligencija obrazovanju donosi brojne koristi, ali često i ne tako vidljive opasnosti. Već danas brojne su primjene umjetne inteligencije u učionici i predavaonici. Vrlo egzaktan alat, prepoznat i od Googlea, dolazi upravo iz Hrvatske. Photomath je alat koji će riješiti matematički zadatak i ponuditi korake kako je do tog rješenja došao.
I već ovdje dolazimo do najosnovnijeg problema kada se o umjetnoj inteligenciji u obrazovanju radi. Učenik može takav alat koristiti za rješavanje domaće zadaće ili čak i ispita, no sasvim je sigurno da neće usvojiti dovoljno onih znanja koja će mu biti potrebna u kasnijim fazama školovanja. Ako Photomath koristi kako bi uštedio vrijeme koje će iskoristiti za usvajanje tih znanja s Photomathom kao pomagalom, tada takav pristup ima punu svrhu.
VEZANI ČLANCI:
Kao i prije, i sada je ključno kod učenika razviti osobnu odgovornost prema razvoju vlastitog znanja, u čemu alati temeljeni na umjetnoj inteligenciji trebaju biti samo način da se to znanje lakše stekne. Isto je i ako učenik odluči zadaćnicu napisati ChatGPT-jem. U tom slučaju neće svladati tehnike pisanja, niti razviti vlastiti stil koji bi ga mogao izdvojiti od ostalih u nekom polju za koje se poslije možda odluči. I u jednom i u drugom slučaju možda je i najgora posljedica to što će učenik preskočiti komponentu istraživanja.
A upravo je u istraživanju najveća vrijednost obrazovanja i znanosti. To je vještina koja se uči, zloporabom moćnih alata umjetne inteligencije nastaje velika šteta i velika praznina koju će poslije biti nemoguće popuniti. S druge strane, one učiteljske, već sada umjetna inteligencija nosi niz koristi ne samo u administriranju škole i nastave već i u učionici. Umjetna inteligencija prepoznat će, primjerice, plagijat ili prepisivanje, i u nastavi i kad je riječ o ispitima, preciznije određivati uspješnost učenika i studenata, olakšati interakcije i diskusije na mrežama, primjerice.
Najveća nada, ipak, polaže se u personaliziranje nastavnog programa pa će uz pomoć umjetne inteligencije nastavnik isti program moći prilagođavati svakom učeniku na temelju njegovih sposobnosti, bez remećenja nastave bilo kojem drugom učeniku ili studentu. S krajnjim ciljem da se uz pomoć umjetne inteligencije obrazovanje napokon učini univerzalno dostupnim i jednako kvalitetnim svakome, i onima koji ne mogu fizički sudjelovati u nastavi. No, u pozadini svega mora stajati želja da se uči, nauči i napreduje.
VIDEO Vozači, budite oprezni! Ovo su kazne za neke od najčešćih prometnih prekršaja
Mi nismo smjeli uopće koristiti kalkulator. Ne znam da li današnji srednjoškolci uopće znaju "pješice" izračunati drugi korijen nekog broja.