Moćna žena

Krhka plavuša nekad je vozila Yugo, a sada Golf proda i na benzinskoj

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Elizabeth Bruder
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Elizabeth Bruder
01.10.2014.
u 12:52
Elisabeth Novak Bruder direktorica je VW-a za Hrvatsku, a na gala večerama svira klasiku na klaviru
Pogledaj originalni članak

Elisabeth Novak Bruder (46), direktorica Volkswagena za Hrvatsku, jedna je od najmoćnijih osoba u hrvatskom automobilskom biznisu.

Krhku plavušu (visoka samo 1,60 m) često na prvi pogled nisu ozbiljno shvaćali uglavnom muški poslovni partneri, koji dominiraju u automobilskom biznisu.

– Znalo se dogoditi da me podcijene. Ali, to brzo pada u vodu kad se krene u ozbiljne razgovore, kad ljudi vide da vladam tematikom o kojoj treba pregovarati tako da te predrasude brzo nestaju. Ali, ja sam navikla na to. Smatram da su žene itekako sposobne za najveće pozicije u biznisu – kaže direktorica najprodavanije marke u Hrvatskoj, koja u 2014. drži čak 17 posto tržišta novih automobila.

Upis u "mušku" školu

Priznaje da ženski šarm u poslovnom uspjehu nekad pomogne, ali to je, kaže, prividno i kratkotrajno. Ipak su znanje, vještine i iskustvo najbitnije za ovakav zahtjevan posao.

U autoindustriji je već 22 godine. Prošla je sve faze u poslu prodaje automobila, od prodajnog savjetnika u salonu do uprave.

– U detalje poznajem taj posao i to mi olakšava rad na današnjoj poziciji. Smatram to vrlo važnim jer ja uvijek prodavaču mogu dati najbolji odgovor i na najbanalnija pitanja, a s druge strane oni meni ne mogu prodati svakakvu priču – ističe Elisabeth Bruder.

Kaže kako su žene zbog majčinstva i obiteljske uloge često u nepovoljnijem položaju od muškaraca.

– Imam kćer od 26 i sina od 18 godina pa roditeljstvo ne remeti moje obveze i česta putovanja. Da danas imam malo dijete, teško bi mi bilo to sve uskladiti. Naravno da obitelj ponekad pati, ali uz razumijevanje partnera, sve se može uskladiti, a ja sam diplomirala organizaciju rada na Ekonomskom fakultetu u Mariboru i znam se dobro organizirati. Kad su mi djeca bila mala, puno su mi pomagali roditelji – objašnjava.

U petnaest godina rada u Opelu napredovala je do voditeljice prodaje sedam velikih centara u Hrvatskoj, a 2007. godine dolazi na mjesto direktorice Škode. Lani je postala šefica Volkswagena, tradicionalno najpopularnije marke u nas. Aktivno govori njemački, engleski i slovenski.

A sve je trebalo biti drukčije. Od pete do 18. godine učila je svirati klavir i nakon osnovne te srednje glazbene škole željela upisati muzičku akademiju. Ali, otac je imao strojobravarsku radionicu, a kako je jedinica, želio je da ga ona naslijedi pa je upisala "mušku školu", zagrebačku tehničku školu Nikola Tesla. Svoje pijanističko umijeće pokazala je lani na gala večeri Porsche Croatije, zastupnika VW-a, Škode, Audija i Seata, kada je na klaviru odsvirala "Baladu za Adelinu" pred više stotina uzvanika.

Porijeklom je Slovenka iz mjesta Obrežje odmah uz hrvatsku granicu.

– I majka i otac bili su Slovenci, a djed Austrijanac, odatle mi i prezime Bruder. Ali, uvijek smo gravitirali Hrvatskoj. Osnovnu školu pohađala sam u Bregani, srednju u Zagrebu. Već 14 godina živim i radim u Hrvatskoj i ne osjećam se manje Hrvaticom od onih koji to imaju na papiru. Željela sam se baviti glazbom, ali dobila sam dijete i počela raditi jer od muzike nije baš bilo kruha. Danas mi nije žao, obožavam svoj posao – kaže.

U poslovnom svijetu poznata je kao uvijek besprijekorno dotjerana žena pa je pitamo može li je se privatno vidjeti, primjerice, u trenirci.

– Nikada, osim kad idem navečer u teretanu. Ja predstavljam svoju marku i izvan radnog mjesta – govori i dodaje kako je nekoliko puta prodala auto na benzinskoj crpki.

– Uvijek vozim auto iz našeg voznog parka, a ljudi često pokazuju interes za njega. Nekoliko je puta to završilo uspješnom prodajom – objašnjava.

Sanjani Maldivi

S obzirom na to da ponekad radi deset pa čak i 12 sati na dan, mora biti u formi pa svakodnevno posjećuje fitness-centar. Hrani se zdravo, a u teretanu ide sa suprugom, za kojega se udala lani.

– Sretna sam, suprug ima razumijevanja za moj posao. Oboje volimo iste stvari, obožavamo putovati i dobro se slažemo – kaže.

Muškarci teško prihvaćaju da je žena uspješnija u poslu, da više zarađuje. Smeta li to suprugu, pitamo.

– Nimalo. Takvu me je upoznao. Doista mogu reći da je ponosan na mene. Obožava što može sa mnom komentirati automobile, kao omiljenu mušku temu.

Iako je odrasla na selu i kao dijete se bavila i poljoprivredom, danas ima malo vremena za kućanske poslove, ali vikendom voli kuhati. To je opušta, kaže, baš kao i putovanja, pogotovo u egzotične destinacije. Neostvarena želja joj je odmor na Sejšelima ili Maldivima.

Yugo 45, njezin prvi automobil, kupili su joj roditelji 1986. godine. Bio joj je vrlo drag iako se, kaže, po malo čemu može usporediti s današnjim automobilima. Danas, pak, najviše voli voziti sportske kompaktne automobile.

>>Posao je pokrenula 's nula kuna', a danas je stroga šefica koja pogrešku oprašta samo jednom

>>Bila sam dobro upakirana laž. 
Glumila alfa-ženu, 
a osjećala se kao nedorasla djevojčica

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

Avatar softmoby
softmoby
13:36 01.10.2014.

a kakva bi trebala biti po novinaru, 190 cm i 150 kg !??...glupost, to je posve normalna žena, kompleksašu Miličiću

MA
maximinimax
13:52 01.10.2014.

A gdje bi joj tek kraj bio da prodaje prave aute?

DU
Deleted user
16:17 01.10.2014.

Lako je biti uspješan kada surađuješ sa državom preko veza. Ajde samo izračunajte koliko je država kupila novih automobila tog koncerna i sada mi još recite da nisam u pravu.