tragična nesreća

Sin sudskog vještaka: Moj je otac bio alkoholičar i bez iskustva

Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
Pad helikoptera
Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
Pad helikoptera
Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
Pad helikoptera
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Suđenje za helikopter
Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
Pad helikoptera
Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
Pad helikoptera
Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
Pad helikoptera
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Suđenje za helikopter
28.11.2017.
u 23:07
Helikopter se srušio 9. srpnja 2007. nakon polijetanja. Smrtno su stradali Ljubica Perišić, Vjekoslav Ljubo i Juraj Ruškač, dok je više osoba lakše ili teže ozlijeđeno, među njima i ministar obrane Damir Krstičević
Pogledaj originalni članak

Saslušavanjem prvih svjedoka i oštećenika pred sudskim vijećem Općinskog suda u Vukovaru je započelo suđenje pilotu Robertu Gariću, koji se smatra odgovornim za pad helikoptera HRZ-a u krugu vukovarske vojarne. Helikopter se, nakon polijetanja, srušio 9. srpnja 2007. godine. Tom prilikom smrtno su stradale tri osobe, i to Ljubica Perišić, Vjekoslav Ljubo i Juraj Ruškač, dok je više osoba lakše ili teže ozlijeđeno. Među njima je bio i ministar obrane u Vladi RH Damir Krstičević, koji je zadobio teške ozljede kralježnice, a koji je svjedočio.

Rekao je da su toga dana iz zagrebačke vojarne Croatia poletjeli salonskim helikopterom HRZ-a prema Vukovaru gdje su bili na sahrani vukovarskog branitelja Marka Babića. Po sjećanju Krstičevića put od Zagreba prema Vukovaru prošao je bez ikakvih problema.

- Nakon svega ukrcali smo se u helikopter koji je bio unutar vukovarske vojarne. Nakon što je poletio počeo je padati. Za sekundu smo bili na tlu. Tom prilikom zadobio sam teške ozljede kralježnice koje i danas osjećam. Iz helikoptera me je izvukao u naručju jedan vatrogasac. Sjećam se i kako su pilot i kopilot aktivno pomagali da se otvore vrata helikoptera – rekao je Krstičević tijekom svjedočenja.

“Odbio sam mu pomoći”

Proteklih godina zbog ove se tragedije vodio kazneni postupak protiv četiriju djelatnika Zrakoplovno-remontnog zavoda u Velikoj Gorici, što je obustavljeno. Oni su se sumnjičili da su odgovorni za postavljanje spužve koja se smatrala kao uzrok pada helikoptera. Poslije je ipak zauzeto stajalište da je pilot sa svojim letačkim iskustvom ipak mogao spriječiti tragediju, a sve po nalazu sudskog vještaka Milana Lelasa, što je bila središnja tema ove rasprave. Marin Lelas, sin spomenutoga sudskog vještaka, rekao je kako njegov otac bio pilot ratnih zrakoplova, ali i da nikada nije pilotirao helikopterom te da mu je ovo vještačenje bilo prvo i jedino. Kazao je kako je tijekom 2014. preminuo od komplikacija nastalih cirozom jetre, kao i da je, suprotno preporuci liječnika, nastavio konzumirati alkohol.

– Otac je tražio od mene pomoć oko toga vještačenja, što sam ja odbio. Spojio sam ga s kolegom Amirom Vitezom, koji mu je i pomogao u tome – rekao je Lelas, koji je i sam pilot HRZ-a.

Dodao je i kako je sutkinja istrage Jadranka Mandušić sa Županijskog suda u Zagrebu kumovski povezana s njegovim ocem te da mu je ona i dodijelila ovaj slučaj vještačenja. Prisjetio se i da je jednom prilikom i sam bio u tome helikopteru koji se ljuljao kao i da je među pilotima HRZ-a vladalo mišljenje kako nije kvalitetno prerađen za potrebe salonskog te da Remontni zavod nije stručan za takve preinake.

Nisam kriv!

Drugi svjedok obrane Amir Vitez, također aktivni pilot HRZ-a, potvrdio je kako ga je s Milanom Lelasom spojio njegov sin te da je šest mjeseci sudjelovao u izradi predloška zaključka sudskog vještaka.

– Kada smo razgovarali, rekao mi je kako on zna da je Garić kriv jer se želio dokazati i da to treba samo složiti. Taj helikopter nije imao ispravu o plovidbenosti niti su, s obzirom na obavljene preinake, postojale bilo kakve dodatne upute pilotima. To su obvezne stvari – rekao je Vitez, koji je na nizu stranica pronašao dijelove svoga rada.

Pilot Robert Garić rekao je samo kratko kako će svoju obranu iznijeti na kraju dokaznog postupka, ali da on već deset godina živi s tim.

– Nisam kriv i žao mi je što se to dogodilo. I sam sam tom prilikom teško ozlijeđen jer sam slomio nogu i zadobio ozljede kralježnice – rekao je Garić.

Suprug poginule: Pilot Garić nije kriv niti ću ga tužiti

Ne smatram Roberta Garića odgovornim niti ću podizati bilo kakve odštetne zahtjeve prema njemu. On je radio svoj posao i ništa drugo. Taj je helikopter morao pasti, ali je pao u pogrešno vrijeme i na pogrešno mjesto. Žalosno je da ni poslije deset godina mi ne znamo istinu o svemu tome, a bojim se da je nikada i nećemo saznati jer nije u interesu nekima da se ona sazna. Pitao sam ga zna li on je li umjesto toga helikoptera za Vukovar trebao poletjeti drugi i da je u zadnji trenutak došlo do promjene. Rekao je da, koliko on zna, nije.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 27

DU
Deleted user
18:05 28.11.2017.

Opet Srbadija na portalu VL-a. Nemate vi zabave u Srbiji pa ovdje trošite vrijeme u vrijeđanju svega hrvatskog!

Avatar Becarina
Becarina
17:17 28.11.2017.

Pitaje Stipu Mesica tada sefa tajnih sluzbi.

Avatar Beowolf
Beowolf
06:47 29.11.2017.

Možda se pitati kako su nabavljamo rezervni dijelovi? Kada je helikopter neupravljiv, onda jednostavno nema greške pilota. Vidi se, sudski vještak s vrlo bogatim somelierskim iskustvom je zaključio da je netko kriv, ali to nekako treba dokazati, makar bez dokaza.