Ponuditi kupcima svježe meso provjerene kvalitete prioritet je poslovanja Grupe Pivac, jedne od najvećih i najrespektabilnijih obiteljskih mesnih industrija u ovom dijelu Europe, čiji se proizvodni pogoni nalaze u Karlovcu, Vrgorcu i Čakovcu. Upravo iz tog razloga, osim proizvodnje i prerade mesa i mesnih prerađevina, grupacijska djelatnost također obuhvaća primarnu proizvodnju sirovine.
Širenje suradnje s domaćim uzgajivačima
"Kako bi što veći udio sirovine koja ulazi u našu preradu bio iz domaćeg uzgoja, posljednjih nekoliko godina intenzivno radimo na revitalizaciji domaće svinjogojske proizvodnje. Domaću svinjetinu osiguravamo suradnjom s gotovo 80 kooperanata na području Slavonije i središnje Hrvatske, koji za naše potrebe godišnje uzgoje oko 150.000 tovljenika, s tendencijom rasta. Domaću junetinu omogućuju nam suradnja s kooperantom za uzgoj junetine i vlastiti uzgoj na farmama u Karlovcu i Pitomači. Na taj način godišnje osiguravamo 6.000 junadi iz hrvatskog uzgoja. Ulaganjima u povećanje kapaciteta vlastitog uzgoja osigurali smo našim kupcima domaće meso dobiveno od životinja uzgojenih na hrvatskim farmama", kaže Igor Miljak, predsjednik Uprave PPK karlovačke mesne industrije, jedne od tvrtki koje djeluju u sustavu Grupe Pivac.
Kao članica uzgojnih udruženja, Grupa ostvaruje pravo na korištenje oznaka "Meso hrvatskih farmi" i "Hrvatska junetina - Junad uzgojena na hrvatskoj hrani i farmi, hrvatskim rukama", čiji je cilj na tržište isporučiti junetinu iznimne kvalitete i poznate zemljopisne izvornosti. Svježa svinjetina i junetina iz domaćeg uzgoja dostupna je, osim na policama trgovačkih lanaca, u više od 270 Pivac maloprodajnih poslovnica.
Sljedivost i transparentnost
Uz domaću svinjetinu i junetinu koju osiguravaju kooperacijom s hrvatskim farmerima i vlastitom proizvodnjom, Grupa Pivac dodatno otkupljuje raspoloživu sirovinu na domaćem tržištu. Ukupne količine domaće sirovine koje ulaze u preradu dosežu oko 200.000 svinja i 10.000 junadi godišnje. S obzirom na ukupnu potražnju i nedostatnost domaće sirovine na tržištu, dio se i dalje uvozi od renomiranih tvrtki koje svojim certifikatima garantiraju vrhunsku kvalitetu. Sve tvrtke u grupacijskom sustavu posluju sukladno ključnim načelima zajedničke poslovne politike, koja na prvo mjesto stavljaju sljedivost i transparentnost kao neizostavan dio upravljanja sigurnošću i kvalitetom proizvoda. Cjelokupni proizvodni proces obavlja se po najvišim standardima, u skladu s međunarodnim normama kvalitete i sigurnosti hrane IFS Food, HACCP i ISO 9001. Poslovanje po ovim načelima podrazumijeva praćenje porijekla sirovine, cjelokupnog procesa proizvodnje, distribucije i prodaje, čime se osigurava informiranje potrošača o podrijetlu mesa koje kupuje i konzumira.
Zaokružen investicijski ciklus
Osim ulaganja u razvoj domaćeg uzgoja, Grupa Pivac kontinuirano investira u modernizaciju proizvodnje. Tako je projekt širenja kooperacije s domaćim OPG-ovima pratila 50 milijuna kuna vrijedna investicija u čakovečkom pogonu, u kojemu su osuvremenjeni i prošireni klaonički, skladišni i ekspeditni kapaciteti, dok je u Karlovcu realizirana 95 milijuna kuna vrijedna investicija u proširenje i modernizaciju proizvodnih pogona. U Vrgorcu je pak u tijeku izgradnja nove, više od 75 milijuna kuna vrijedne pršutane, koja će biti najveća i najmodernija u Hrvatskoj i cijeloj regiji, a stvorit će preduvjete za višestruko povećanje proizvodnog kapaciteta zaštićenog Dalmatinskog pršuta i ostalih tradicionalnih dalmatinskih proizvoda. Nova pršutana moći će proizvesti više od 300.000 komada pršuta te više od milijun komada dalmatinske pancete, buđole i dalmatinske pečenice.
"Izgradnjom pršutane zaokružit ćemo investicijski ciklus koji smo započeli širenjem suradnje s domaćim uzgajivačima svinja i ulaganjima u primarnu klaoničku obradu, odnosno proširenje i modernizaciju klaonice u Čakovcu. Ovi projekti omogućit će maksimalno korištenje domaće sirovine u cijeloj Grupi Pivac. To se, uz svježe meso, odnosi i na proizvodnju Dalmatinskog pršuta te ostalih trajnih suhomesnatih proizvoda", poručuje Miljak.
Doprinos jačanju agrara
Sve ove investicije, uz razvijenu distribuciju, prisutnost na policama svih većih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj i vlastitu maloprodajnu mrežu, govore o pomno razrađenoj razvojnoj strategiji, čiji je cilj osigurati tržištu najbolji mogući value for money. Pritom valja uzeti u obzir i širu sliku – poslovna politika koja kupcima omogućuje kvalitetan, domaći i cijenom konkurentan proizvod u cijelosti proizveden u Hrvatskoj, ujedno je direktna podrška vrijednom radu domaćih uzgajivača i naporima hrvatskog sela te u konačnici doprinosi jačanju agrara i cjelokupnog domaćeg gospodarstva.