ERICSSON NIKOLA TESLA

Lani smo ostvarili rekordnu prodaju - 2,24 mlrd. kuna

Foto: Davor Puklavec/POSEBNA PONUDA
Zagreb: Gordana Kovačević, predsjednica uprave - Ericsson Nikola Tesla
Foto: Borna Filic/PIXSELL
Zagreb: Proslava 70 godina kompanije Ericsson Nikola Tesla
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Zagreb: Tvrtka Ericsson Nikola Tesla
22.02.2023.
u 10:41
Kontinuirano ulaganje u ljude te razvoj novih proizvoda, usluga i rješenja osiguravaju nam dugoročnu konkurentnost i održivost
Pogledaj originalni članak

Ericsson Nikola Tesla (ENT) jedna je od stožernih tvrtki hrvatskog tehnološkog i sveukupnog gospodarskog razvoja, a sve je značajnije njihovo učešće i u poslovnim operacijama koncerna Ericsson koji sve više projekata prebacuje ovoj zagrebačkog tvrtki. Kako je ENT zadužen unutar koncerna za regionalno tržište te zemlje Zajednice Neovisnih Država (ZND) proteklo razdoblje bilo je vrlo izazovno. Usprkos pandemiji, padu potražnje i odlaganju investicija te rata u Ukrajini uz posljedične sankcija EU prema Rusiji i Bjelorusiji, ENT je ostvario rast prihoda te dobit na razini rekorda. Koji su izazovi bili pred tom tvrtkom te što ih očekuje, povodom jučerašnje objave godišnjih rezultata za 2022. razgovarali smo s Gordanom Kovačević, predsjednicom uprave Ericsson Nikola Tesle.

Kako ocjenjujete prošlu poslovnu godinu?

Početkom prošle godine nadali smo se da će nakon dvije pandemijske godine doći do normalizacije života i poslovanja. Nažalost, zbog teške geopolitičke situacije te posljedično izazovnih gospodarskih okolnosti, to se nije dogodilo. Mogućnosti i prilike koje suvremena tehnologija pruža, tijekom Covid pandemije dodatno je pozicioniralo ICT industriju kao pokretača snažne digitalne transformacije mnogih industrija te različitih sektora koji pružaju javne servise i usluge. Premda je pandemija imala negativan učinak i na pojedine segmente informacijsko-komunikacijskih djelatnosti, sektor je rastao, a kad se radi o Ericsson Nikola Tesla Grupi, u 2021. godini zabilježili smo rekordne prihode od prodaje i izvrsne rezultate u svim ključnim područjima poslovanja.

Unatoč iznimno dinamičnim i turbulentnim poslovnim okolnostima Ericsson Nikola Tesla Grupa je u 2022. godini stabilno poslovala. Ostvarili smo prihode od prodaje veće od 2,24 milijarde kuna, što je 1,7% više od rekordne 2021. godine. Operativna dobit je niža za 31,1% te iznosi 128,5 milijuna kuna. Međutim, ako se isključi jednokratni utjecaj raskida ugovora implementacije eZdravstva u Bjelorusiji zbog uvođenja sankcija, operativna dobit je 158,4 milijuna kuna, odnosno 15% niža te se približava ostvarenju na razini izvrsne 2021.

Potvrdili smo vodeću poziciju kompanije na ljestvici hrvatskih izvoznika zadržavši udjel izvoza u ukupnim prihodima na visokoj razini od 56,7%. Bili smo maksimalno usredotočeni na praćenje i ublažavanje utjecaja rizika, na troškovnu učinkovitost, a isto tako investirali smo u nastavak digitalne transformacije u kompaniji, razvoj novih proizvoda, rješenja i usluga te u razvoj znanja i vještina postojećih i novih zaposlenika kao i u otvaranje novih radnih mjesta.

Što se tiče oporavka, globalna situacija ne daje baš puno razloga za optimizam. Iako je hrvatsko gospodarstvo u 2021. te prvoj polovici 2022. po svim ekonomskim pokazateljima snažno raslo, sada svjedočimo usporavanju. Isti se trendovi bilježe i u europskom i svjetskom gospodarstvu.

Rat u Ukrajini poremetio je mnoge stvari u tom dijelu svijeta. Vama je ZND značajno tržište, kakva je situacija i perspektive?

Rat je, uz tragične posljedice koje trpe žitelji Ukrajine, u našem slučaju značajno otežao poslovanje na nekim tržištima. Premda Ericsson Nikola Tesla nema ugovornih obveza u Rusiji i Ukrajini, politička i ekonomska nesigurnost nepovoljno su utjecale na realizaciju ugovorenih poslova u Bjelorusiji kao i na nove planirane poslove. Konkretno, nakon uvođenja sankcija Bjelorusiji raskinuli smo ugovor za projekt implementacije eZdravstva Republike Bjelorusije te smo zaustavili sve nove prodajne aktivnosti na tom tržištu. Ugovore u operatorskom segmentu na bjeloruskom tržištu potpisane prije uvođenja sankcija nastavili smo izvršavati striktno se pridržavajući odluka o sankcijama uvedenih od strane Republike Hrvatske i tijela Europske unije. Što se tiče perspektive, najvažnije je da se sukob okonča. Do tada ne vidimo daljnju perspektivu na tržištu Bjelorusije.

Imali ste značajne projekte digitalizacije javne uprave. Kakva je sada situacija?

U protekloj smo godini intenzivno radili na projektima u području e-zdravstva, e-poslovanja, javne sigurnosti, transporta te na inovativnim rješenjima za Industriju 4.0. Ove su aktivnosti rezultirale ugovorima o suradnji s Ministarstvom pravosuđa i uprave, Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, Državnom geodetskom upravom, Ministarstvom unutarnjih poslova, Ministarstvom kulture i medija te Gradom Splitom. Našim brojnim aktivnostima u području Digitalno društvo kroz ugovore usmjerene na daljnju digitalnu transformaciju javnih usluga i servisa, djelomično smo neutralizirali niže prihode u operatorskom segmentu. Svakako bih istaknula i veliki potencijal koji kao kompanija s globalno cijenjenim stručnjacima koji doprinose razvoju suvremene tehnologije i Hrvatske imamo za još aktivniji doprinos ostvarenju EU ciljeva za digitalno desetljeće u suradnji s ostalim dionicima u ekosustavu u Hrvatskoj i šire.

Kakva je situacija s potražnjom i implementacijom 5G tehnologije na vašim tržištima?

U razdoblju iza nas smo, kao dugogodišnji pouzdan partner, podržali vodeće operatore na domaćem tržištu, Hrvatski Telekom i A1, u nastavku ulaganja u izgradnju optičke i 5G mreže. Međutim, zbog porasta cijene električne energije i inflacije, operatori su optimizirali dinamiku ulaganja u pojedine segmente, što se odrazilo i na pad naših prihoda od prodaje. Na tržištima susjednih zemalja, nastavili smo kvalitetnu suradnju s operatorima, HT Mostarom, Crnogorskim Telekomom i Ipkom Kosovo koji su na putu uvođenja 5G tehnologije. Istaknula bih ugovor s novim kupcem Telekom Kosova, s kojim smo prošle godine započeli suradnju vezanu uz modernizaciju jezgrene i radijske mreže te održavanje mreže. Tim smo partnerstvom osnažili našu poziciju na tržištu Kosova, na kojem smo prisutni niz godina, a od 2013., imamo i ured u Prištini, kojeg planiramo širiti.

Jesu li se i u kojem smjeru promijenile, ili povećale, kompetencije koje imate unutar Ericsson grupe?

Ericsson Nikola Tesla najveći je softver dizajn centar u Hrvatskoj i šire. Među više od 3500 zaposlenika naše Grupe, više je od 1800 stručnjaka koji rade na poslovima softver dizajna u sklopu našeg R&D centra te drugih ekspertnih centara. U 2022. zaposlili smo više od 350 stručnjaka koji se uz kvalitetno mentorstvo brzo uključuju u poslovne procese kompanije. Poslovni segment usluga za Ericsson kroz aktivnosti našeg razvojno-istraživačkog centra i drugih ekspertnih centara bilježi kontinuirani rast te čini gotovo 46% prihoda od prodaje.

Naš Razvojno-istraživački (R&D) centar, angažmanom na proizvodima i projektima koji osiguravaju Ericssonovo tehnološko vodstvo, pozicionirao se kao jedan od najboljih centara unutar globalne korporacije, što je vidljivo kroz kontinuirano visoke ocjene. U ovom području bih istaknula doprinos naših stručnjaka na razvoju značajnih novih funkcionalnosti u području 5G-a, kao i preuzimanje novih odgovornosti u području Oblaka. Naši stručnjaci u drugim ekspertnim centrima za rješenja i usluge također bilježe izvrsne rezultate na brojnim projektima diljem svijeta i značajno doprinose kompanijskim rezultatima.

>> VIDEO: Neugodna situacija Angele Merkel: Nasjela je na prevaru Rusa

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.