Kolumna

“Lijepa naša birokratska” otežava zahtjeve za obnovu

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Potres u Zagrebu
Foto: Robert Anić/Pixsell
Potres u Zagrebu
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Potres u Zagrebu
11.01.2021.
u 08:10
U zagrebačkom potresu oštećeno je 25.000 zgrada, a stiglo je manje od 200 zahtjeva za obnovu. Treba pojednostaviti proceduru
Pogledaj originalni članak

Po uzoru na Andriju, digitalnog asistenta na bazi umjetne inteligencije koji svojim nadljudskim snagama građanima pomaže u borbi protiv koronavirusa, Vlada bi mogla u igru ubaciti i novi lik (možda ženu zbog spolne ravnopravnosti?) koji će građanima pomagati u borbi protiv birokracije. Sa svojim čudesnim moćima probijao bi se, na primjer, kroz šumu dokumenata potrebnih za podnošenje zahtjeva za obnovu postojeće višestambene zgrade, stambeno-poslovne ugrade, poslovne zgrade ili obiteljske kuće nakon potresa u Zagrebu.

Uz obrazac koji stanovnik “Lijepe Naše birokratske” treba ispuniti i dostaviti Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, valja priložiti i cijeli niz priloga.

Treba tako pripremiti dokaze da je podnositelj zahtjeva osoba ovlaštena za podnošenje zahtjeva, traži se povijesni izvadak iz zemljišne knjige, slijedi niz dokumenata o zgradi ili kući, dokazi da je podnesen zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju u roku propisanom posebnim zakonom, dokazi da su konstrukcijski elementi oštećeni potresom 22. ožujka 2020., dokazi da vlasnik ili suvlasnik ostvaruje pravo na sufinanciranje konstrukcijske obnove iz proračuna, uvjerenje MUP-a o prebivalištu i boravištu za vlasnika i suvlasnika, isprave kojima se dokazuje svojstvo srodnika vlasnika i suvlasnika, naravno ne starije od mjesec dana, razni izvadci itd. Sve je u papirima. BiroKroacija.

U potresu 22. ožujka oštećeno je 25.000 zgrada, a 98,5 posto ih je u privatnom vlasništvu. Očekivalo se dosad na tisuće zahtjeva, a stiglo je manje od 200. Nije li možda upravo papirologija jedan od razloga zašto ne stižu očekivanom dinamikom? Država bi trebala maksimalno pojednostaviti podnošenje zahtjeva, a postojeći obrazac s popisom svih traženih priloga na nekoliko stranica laiku izgleda obeshrabrujuće i demotivirajuće.

I umjetna inteligencija tu bi se namučila. Neki će građani sigurno morati potražiti stručnu pomoć. Pravnu. Sreća da su rokovi takvi da im daju mnogo vremena.

Na primjer, rok za podnošenje zahtjeva za uklanjanje potresom uništene zgrade i kuće kraj je ove godine, za gradnju zamjenske obiteljske kuće 30. lipnja 2022., za konstrukcijsku obnovu zgrade 31. prosinca 2025., a za cjelovitu obnovu zgrade 31. prosinca 2030.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

BU
burza
09:15 11.01.2021.

Posto se koristi novac eu nema muljanja sve treba biti cisto zato toliko papira

TE
terran
11:36 11.01.2021.

Najtragičnije je što država ima sve te papira ali se ponaša kao autistični robovlasnik te traži da netko potroši mjesece prikupljajući besmislene papire i dokaze...