hzzo ih skraćuje

Liste čekanja: 10% pacijenata dvaput upisano

Foto: Marko Prpić/Pixsell
Liste čekanja: 10% pacijenata dvaput upisano
27.06.2014.
u 15:09
Koliko smanjenje liste čekanja očekujemo moći će se procijeniti nakon mjesec dana primjene mjera koje je HZZO počeo provoditi
Pogledaj originalni članak

Po nalogu ministra zdravlja Siniše Varge, Hrvatski je zavod za zdravstveno osiguranje krenuo prije nekoliko dana u veliku akciju skraćivanja lista čekanja detaljnom analizom po bolnicama, liječnicima, odjelima, djelatnostima i pacijentima.

Prvo na redu djeca

Prvo će pročešljati djecu, tj. pacijente do 18 godina s lista čekanja za hematologiju, onkologiju i kardiologiju.

– Te su nam liste čekanja prioritet kako bismo djeci omogućili što brže ostvarivanje prava na zdravstvenu zaštitu – kažu u HZZO-u. Tako će s dijelom pacijenata tijekom sljedećih nekoliko mjeseci kontaktirati djelatnici HZZO-a radi brisanja dvostrukih narudžbi ili preusmjeravanja u druge ugovorne zdravstvene ustanove gdje će prije doći na red, objašnjavaju. Podaci kojima raspolažu kazuju da je između pet i 10 posto pacijenata dvostruko upisano na liste čekanja. Osiguranike s liste preusmjeravat će u druge zdravstvene ustanove gdje prije mogu doći na red za prvi ili dijagnostički pregled.

– Osigurana osoba može i odbiti takvo preusmjeravanje, ako želi isključivo pregled kod određenog liječnika specijalista. Ta se osoba više neće voditi na listama čekanja, već pod posebnom kategorijom – kažu u HZZO-u.

Koliko smanjenje liste čekanja planiraju, zasad se ne zna točno.

– Ta će se procjena moći napraviti nakon mjesec dana primjene tih mjera – rekao je Varga.

Javite ako ne dolazite

Za rješavanje problema dugog čekanja potrebna je suradnja svih sudionika u zdravstvenom sustavu, a uz Ministarstvo, pa i pacijenata. HZZO navodi da 20 posto pacijenata ne dođe na naručenu pretragu, pogotovu u ljetnim mjesecima, u doba godišnjih odmora.

– Možda upravo taj termin čeka netko jako potrebit, pa molimo pacijente da svoje narudžbe u bolnicama otkažu na vrijeme ako ne žele ili ne mogu doći – kažu u HZZO-u te, kako bi olakšali proces otkazivanja narudžbi, navode da su otkazivanje narudžbi omogućili na dva načina: telefonskim pozivom na bijeli telefon 0800 79 99 ili slanjem e-mail poruke na otkazivanje@hzzo.hr.

Podaci koje pacijent pri otkazivanju pretrage na koju je naručen treba dati telefonski ili poslati e-mail porukom su: ime i prezime, matični broj osigurane osobe, u koju je ustanovu naručen, na koji je postupak naručen, datum u kojem terminu i telefonski broj na koji se s njim kasnije može razgovarati.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar upitnik.pita
upitnik.pita
04:57 29.06.2014.

...akcija velika... rezultat...

Avatar upitnik.pita
upitnik.pita
06:50 06.07.2014.

...hzzo.hr... zašto su dali izradu svoje web-stranice u outsourceing... kada imaju dobru službu za informatiku za koju izrada web-strance ne predstavlja nikakav problem... i kada je jednostavnije kada to radi služba unutar sustava...