Prof. Ljilja Vokić, nekadašnja ministrica znanosti i obrazovanja te sadašnja ravnateljica zagrebačke VII. gimnazije održala je predavanje u Požegi na temu „Obitelj i odgoj mladih u današnjem društvu“ u organizaciji Požeške biskupije.
Na početku predavanja nazočne je pozdravio biskup Antun Škvorčević kazavši kako je odgoj djece i mladih u obitelji jedna od najvažnijih društvenih zadaća kojoj kršćanin pristupa iz vjere. Naglasio je kako je stega sastavni dio Božjeg odgoja ljubavi i da stoga treba biti sastavnica i obiteljskog odgoja ljubavi.
- One koje odgojem uvodimo u ljubav zapravo upućujemo u život stege. Stega ljubavi ostvaruje najviše dosege humanosti. Kako u današnjem društvu koje pristupa djeci i mladima gotovo isključivo s naslova ljudskih prava, zastupati evanđeosku stegu ljubavi? Onima koji se odvaže prihvatiti je donosi ispunjenje i smisao – poručio je biskup.
Najbolja metoda odgoja, kazala je Vokić, je roditeljski primjer te je pojasnila kako je uz majku koja je najvažnija odgojiteljica u životu djeteta, prevažna i odgojna uloga oca kao glave obitelji te Crkva i društvo.
- Jednostavna i vedra atmosfera u obitelji, roditeljska toplina prema djeci te susretljivost najvažnije su metode odgoja. Naime, dijete se oblikuje po onom što doživljava, odnosno po onome što vidi i čuje u svojoj obitelji. Zbog toga je bitno da se u obitelji isključi svaka vrsta agresivnosti koja na djecu utječe destruktivno, stvarajući u njima osjećaj straha, nepovjerenja, krivnje, samooptuživanja i na koncu dovodi do samog nasilja. Vrlo je važna i kvalitetna komunikacija između roditelja i djece bez koje ona počesto ulaze u svijet samoće – poručila je prof. Vokić.
Dodala je kako je jedan od najvećih problema roditelja u današnjem odgoju djece nedostatak autoriteta spominjući da je on prisutan i u školstvu gdje su učitelji pozvani da poput roditelja kod djece razvijaju osjećaj za odgovornost, zajedništvo, te je istaknula potrebu da budu bliski djeci izbjegavajući svaku pretjeranu strogost koja na njih negativno utječe. Ustvrdila je kako svaki učitelj djeluje po svome znanju, ponašanju i odijevanju o čemu treba voditi brigu.