Rijeke bez vode

Lloyd prodaje tankere, luke bez prometa, a Brodocentar bez posla

Foto: 'Edina Zuko/PIXSELL'
Lloyd prodaje tankere, luke bez prometa, a Brodocentar bez posla
02.08.2012.
u 12:32
Na plovne putove traga je ostavio i rat, ali se i država previše ne trudi oko održavanja
Pogledaj originalni članak

Iako se plovnost rijeke Save mogućim investitorima često spominje kao prometna prednost za ulaganja na sisačkom području, hidrološke prilike posljednjih mjeseci urotile su se i protiv preostalih tvrtki koje još preživljavaju od riječnog prometa. Dugotrajno nizak vodostaj Save, već mjesecima onemogućuje plovidbu.

Dunavski Lloyd, Pristanište i skladišta, Brodocentar i druge sisačke tvrtke svoje su aktivnosti na rijeci gotovo obustavile. Lloyd, koji je još donedavno svaki mjesec prevozio oko 10.000 tona nafte sa slavonskih nalazišta do Inine Rafinerije nafte u Sisku, već drugi mjesec nije prevezao ni litre. U takvoj situaciji nije isplativo održavati i remontirati plovila, pa je tvrtka najavila prodaju nekoliko tankera, od kojih će neki završiti i u starom željezu.

– Lani smo pretovarili tek pola ugovorenih količina nafte za Inu, a ove godne nećemo ni toliko. Sada postaje upitna i svrha postojanja dvije riječne luke u Sisku. Zbog niskog vodostaja i neuređenog plovnog puta, svake je godine sve manje plovnih dana - kaže direktor Pristaništa i skladišta Đuro Bojović.

Sava bi uskoro trebala postati međunarodni plovni put četvrte kategorije, što znači da bi trebala biti plovna najmanje 300 dana u godini. U postojećim uvjetima, trend je suprotan. Država nema novca, a čak ni predviđena ulaganja 80 milijuna eura iz fondova EU za regulaciju Save, po svemu sudeći, neće biti iskorišteno.

– Problem nisu samo loše hidrološke prilike, jer je i ranije bilo takvih razdoblja, nego i neodržavanje plovnog puta. Na Savi je najveći problem Šamački sektor, ali i kritične točke, kao što su Lonja, Bobovac i Gušće. Interventnim čišćenjem će se uskoro riješiti problem Lonje, ali bi i na drugim dijelovima rijeke trebalo omogućiti promet plovila gaza i većih od dva metra - obrazlaže nadzornik Agencije za vodne puteve Željko Radić.

Regulaciju Save uz Lonjsko polje otežavaju i strogi ekološki zahtjevi zaštićenog parka prirode, pa za te radove još nema ni građevne dozvole. Jedina je svjetla točka skori nastavak radova Lučke uprave na izgradnji putničkog pristaništa na Kupi, ali je pitanje kada će opet doći kruzer. (zs/VLM)

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar valic
valic
12:48 02.08.2012.

Bla bla

IB
istina_boli
17:12 03.08.2012.

Kad je nizak vodostaj, bilo je tesko i dok se nije kralo, a danas je to mission impossible. Jos ako tu Pintaric zavuce svoje vanzemaljske prste, ode mast u propast.