sanacija štete

Lučki kapetan: Nije bilo tehničkog kvara, još se ne zna uzrok udara

Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL
mrlja
Foto: Nino Strmotić/PIXSELL
nafta
Foto: Nino Strmotić/PIXSELL
nafta
Foto: Nino Strmotić/PIXSELL
nafta
Foto: Nino Strmotić/PIXSELL
nafta
Foto: Nino Strmotić/PIXSELL
nafta
Foto: Nino Strmotić/Pixsell
trajekt (1)
Foto: Nino Strmotić/Pixsell
trajekt (1)
Foto: Nino Strmotić/Pixsell
trajekt (1)
Foto: Nino Strmotić/Pixsell
trajekt (1)
23.03.2010.
u 11:31
Branama je zagrđen bazen između vezova 13 i 17 te tako spriječeno širenje onečišćenja na zapad.
Pogledaj originalni članak

Rano jutros Cian je nastavio sa sanacijom onečišćenja u splitskoj luci nastalog nakon udara trajekta Tin Ujević u Gat svetog Petra. Lučki kapetan Boris Matošić za sada je isključio tehnički kvar kao uzrok udara, no to je još mora potvrditi pregledom ispravnosti svih instrumenata na brodu. Očevid na mjestu događaja trajao je do ponoći, a trajekt danas ide na remont u Vranjic. Na brodu je bilo 12 članova posade, svi su alkotestirani i utvrđeno je da nisu bili pod utjecajem alkohola. U more je isteklo 34 tisuće litara dizela.

>>Iz Jadrolinijina trajekta istjecalo 34.000 litara nafte u splitsku luku

Djelatnici tvrtke Cian branama su zagradili bazen između vezova 13 i 17 te tako spriječili širenje onečišćenja na zapad. Nitko od 146 putnika koji su bili na brodu nije ozlijeđen, a nije nastala šteta ni na vozilima. Zapovjednik broda Damir Rušinović kazao je da je brod u jednom trenutku iznenada krmom krenuo prema obali, a upravitelj stroja rekao je da instrumentna tabla nije pokazivala da je nešto u kvaru.

- Brod je imao sve potrebne svjedodžbe. Prije mjesec dana vratio se s dokovanja u Vranjicu. Nije bilo ni vjetra niti struje tako da su isključeni i meteorološki uzroci udara. Nastavljamo s istragom kojom ćemo utvrditi što se dogodilo. Zapovjednik broda jučer je bio u šoku, sada bi bilo prerano zaključiti da je uzrok udara ljudski faktor - kazao je Mario Babić, državni tajnik u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza.

Drago Tudić, Cianov savjetnik za nesreće na moru, kazao je da ne bi trebalo biti veće ekološke štete.

- Imamo sreću što je riječ o lakoj nafti, da je riječ o teškoj, bili bismo u problemu. Oko 40 posto toga već je isparilo. Sinoć nismo imali velikog efekta zbog mraka, a s radovima smo nastavili jutro oko 5.30 sati. Radimo s disperzantima koji su razrijeđeni velikim količinama vode, a nakon što trajekt odvezu u remont, brane ćemo sužavati u manji krug - kazao je Tudić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

DU
Deleted user
15:08 23.03.2010.

Ajme, sramote! Bila bonaca, brod bio tehnički ispravan - a sjurio ga bokom u mol tako da je rasparana oplata par metara i još smrdi pola Splita po nafti. Kontinentalnim rječnikom, u..ro šefa, postaju i još par km pruge!

OB
-obrisani-
14:18 23.03.2010.

aj,..brusija san je, Danice mi zvizde...

VZ
veki_zg
13:01 23.03.2010.

zna se uzrok--nemar posade broda....trebali su ih sve skupa prvo bacit na alkotest